Zdobywca pole position Daniel Juncadella odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu Deutsche Tourenwagen Masters na torze Brands Hatch. Hiszpan pokonał Augusto Farfusa oraz swojego zespołowego kolegę Lucasa Auera.
Kierowca Mercedesa zaliczył nieudany start, przez co już w pierwszym zakręcie znaleźli się przed nim Auer oraz ruszający z trzeciego pola René Rast. Po dłuższej walce Farfus wyprzedził swojego zespołowego kolegę Philippa Enga w walce o czwartą lokatę, a Rast – podobnie jak piątka innych kierowców – zjechał do boksów już na koniec pierwszego kółka.
W tej grupie znalazł się Loic Duval, lecz po wyjeździe z boksów na zimnych oponach zablokował koła na hamowaniu do drugiego zakrętu i zakopał się w żwirowym poboczu. W celu usunięcia samochodu Francuza niecała połowa toru została objęta strefą ograniczenia prędkości, a boksy zostały zamknięte – podobnie jak przy wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.
Gdy neutralizacja zakończyła się na piątym okrążeniu, do boksów zjechali Farfus, Eng i Mike Rockenfeller. Gdy wyjeżdżali z alei serwisowej, nadciągający na rozgrzanych oponach Rast minął swojego zespołowego kolegę, a do końca okrążenia uporał się także z Engiem, lecz Farfus zdołał utrzymać się przed aktualnym mistrzem serii.
Na siódmym okrążeniu do boksów zjechał Juncadella, a dwa kółka później na to samo zdecydował się prowadzący Auer. Austriak wyjechał co prawda przed Hiszpanem, lecz nie zdołał utrzymać swojej pozycji na zimnych oponach i został wyprzedzony nie tylko przez Juncadellę, ale i Farfusa.
Kiedy Pascal Wehrlein zjechał do boksów jako ostatni na 15. okrążeniu, Juncadella objął prowadzenie i systematycznie powiększał swoje prowadzenie przed Farfusem, który zwiększał swój dystans przed Auerem. Rast dogonił Auera, lecz nie mógł przypuścić skutecznego ataku na trzecią lokatę, a do ostatniego okrążenia piątego miejsca bronił Eng, wściekle atakowany przez lidera klasyfikacji generalnej Gary’ego Paffetta. Wehrlein spadł na siódmą lokatę, przed Edoardo Mortarę i Marco Wittmanna.
Dziesiątą lokatę po zjazdach do boksów zajmował Timo Glock. Na 25. okrążeniu skutecznie zaatakował go jednak Robin Frijns, co chwilę później próbował wykorzystać Jamie Green – walka tej dwójki dała okazję do ataku Rockenfellerowi, który wyprzedził obu kierowców jednocześnie na dojeździe do piątego zakrętu, a do końca wyścigu dogonił i wyprzedził Frijnsa, by odebrać mu ostatnią punktowaną pozycję.
Walką o utrzymanie swojej lokaty nie musiał przejmować się Juncadella, który przyjechał na metę o prawie osiem sekund przed Farfusem. Auer w końcowej fazie wyścigu odjechał na bezpieczny dystans od Rasta i stanął na najniższym stopniu podium.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team HWA | 41 okr. | |||
2 | 15 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | + 7,896 | |||
3 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team HWA | + 10,040 | |||
4 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | + 14,723 | |||
5 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 23,546 | |||
6 | 2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG Team HWA | + 23,933 | |||
7 | 94 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG Team HWA | + 25,226 | |||
8 | 48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team HWA | + 27,528 | |||
9 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 31,639 | |||
10 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 33,405 | |||
11 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 35,822 | |||
12 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 37,423 | |||
13 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 41,607 | |||
14 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 42,738 | |||
15 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 43,476 | |||
16 | 3 | Paul di Resta | Mercedes-AMG Team HWA | + 46,349 | |||
17 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 55,188 | |||
NSK | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.