Aktualny mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł swoje drugie tegoroczne zwycięstwo. Niemiec pokonał na torze Nürburgring Bruno Spenglera i Gary’ego Paffetta.
Reprezentant Audi utrzymał prowadzenie po starcie z pole position i złożył się w pierwszy zakręt przed Paffettem i Spenglerem. O czwartą lokatę początkowo walczyli Lucas Auer i Marco Wittmann, a nieco dalej Timo Glock przebił się z 12. na 9. lokatę.
Kilka okrążeń później walkę o szóstą lokatę nawiązali Philipp Eng i Daniel Juncadella. Hiszpan wyprzedził kierowcę BMW, lecz ten następnie zrewanżował się i wypchnął swojego rywala poza tor, przez co ten stracił aż siedem pozycji – Eng również był na tym stratny, bowiem wyprzedzili go Augusto Farfus i Glock.
Jako pierwszy kierowca z czołówki, na 10. okrążeniu do boksów zjechał Auer, a na kolejnym kółku na to samo zdecydowali się m.in. Wittmann i Juncadella. Za Engiem – w walce o czwartą lokatę – znalazł się w międzyczasie Paul di Resta. Lider klasyfikacji wyprzedził tegorocznego debiutanta na początku 12. okrążenia, a gdy ten próbował kontrataku w trzecim zakręcie, di Resta zamknął mu drzwi i doszło do kolizji, w wyniku której kierowca Mercedesa obrócił się i spadł na koniec stawki. Eng miał już na swoim koncie ostrzeżenie i otrzymał za swój udział w incydencie karę przejazdu przez boksy.
Na czele stawki Rast szybko odjechał na kilka sekund od Paffetta, do którego zaczął zbliżać się Spengler – kierowca BMW przypuścił skuteczny atak na 15. okrążeniu, a gdy Rast zjechał do boksów okrążenie później, Kanadyjczyk wyszedł na prowadzenie.
Spengler zjechał na swój pit-stop trzy okrążenia później i powrócił na tor pomiędzy Rastem i Paffettem. W końcówce zaczął w szybkim tempie zbliżać się do lidera wyścigu, lecz nie zdążył zbliżyć się na dystans pozwalający skorzystać z DRS i musiał uznać wyższość Rasta, który sięgnął po swoje drugie tegoroczne zwycięstwo.
Paffett nie mógł utrzymać tempa tej dwójki i w końcówce musiał utrzymać za sobą Glocka, który w międzyczasie znalazł się przed Wittmannem. Niemiec próbował ataku od zewnętrznej w ostatniej szykanie na przedostatnim okrążeniu, lecz po nieudanej próbie musiał wyjechać poza tor i nie zdążył już zaatakować po raz kolejny. Paffett stanął tym samym na najniższym stopniu podium i odzyskał prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Wittmann dojechał na piątej pozycji, przed Mikiem Rockenfellerem, który w trakcie ostatnich ośmiu okrążeń wyprzedził Augusto Farfusa, Loïca Duvala i Pascala Wehrleina. Do końca wyścigu Duval zdążył wyprzedzić Farfusa, a punktowaną dziesiątkę uzupełnił Nico Müller.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | 40 okr. | |||
2 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 0,862 | |||
3 | 2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG Team HWA | + 6,862 | |||
4 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 7,277 | |||
5 | 11 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 10,048 | |||
6 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 23,208 | |||
7 | 94 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG Team HWA | + 26,827 | |||
8 | 28 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | + 27,401 | |||
9 | 15 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | + 35,685 | |||
10 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 36,243 | |||
11 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team HWA | + 40,143 | |||
12 | 47 | Joel Eriksson | BMW Team RBM | + 43,488 | |||
13 | 48 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG Team HWA | + 43,664 | |||
14 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 45,384 | |||
15 | 23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG Team HWA | + 47,909 | |||
16 | 25 | Philipp Eng | BMW Team RBM | + 54,210 | |||
17 | 4 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 56,215 | |||
18 | 3 | Paul di Resta | Mercedes-AMG Team HWA | + 1:04,040 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.