Dzięki wprowadzeniu nowych silników 2.0 turbo w Deutsche Tourenwagen Masters, moc samochodów wzrośnie o około 100 koni mechanicznych, co w połączeniu ze zmianami w aerodynamice powinno przełożyć się na odczuwalną poprawę czasów okrążeń.
„W zależności od toru, czasy będą o dwie-trzy sekundy lepsze”
– przewiduje kierowca Audi Mike Rockenfeller. „Wjeżdża się szybciej w zakręty, a strefy hamowania są nieco dłuższe. Prędkości na prostych będą wyższe – możliwe, że po raz pierwszy przekroczymy 300 km/h korzystając z cienia aerodynamicznego i DRS”
.
„Silniki wolnossące miały bardziej łagodną krzywą mocy, która kończyła się na około 500 KM. Silniki turbo mają mniejszą objętość i o cztery cylindry mniej, ale zupełnie inną charakterystykę – moc wzrośnie o około 100 KM i da się to odczuć. Wrażenie przyspieszania na czwartym, piątym czy szóstym biegu jest niesamowite”
.
„Opony będą takie same, ale przy dodatkowej mocy na tylnej osi, będą kręcić się szybciej i będą bardziej obciążone”
.
Poza nowymi silnikami, producenci przygotowali nowe pakiety aerodynamiczne – zmiany obejmują nowe tylne skrzydło, podłogę, splitter i dyfuzor, a zmiana jednostki napędowej wiązała się również ze zmianą umiejscowienia komponentów pod maską.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.