Dzięki wprowadzeniu nowych silników 2.0 turbo w Deutsche Tourenwagen Masters, moc samochodów wzrośnie o około 100 koni mechanicznych, co w połączeniu ze zmianami w aerodynamice powinno przełożyć się na odczuwalną poprawę czasów okrążeń.

„W zależności od toru, czasy będą o dwie-trzy sekundy lepsze” – przewiduje kierowca Audi Mike Rockenfeller. „Wjeżdża się szybciej w zakręty, a strefy hamowania są nieco dłuższe. Prędkości na prostych będą wyższe – możliwe, że po raz pierwszy przekroczymy 300 km/h korzystając z cienia aerodynamicznego i DRS”.

„Silniki wolnossące miały bardziej łagodną krzywą mocy, która kończyła się na około 500 KM. Silniki turbo mają mniejszą objętość i o cztery cylindry mniej, ale zupełnie inną charakterystykę – moc wzrośnie o około 100 KM i da się to odczuć. Wrażenie przyspieszania na czwartym, piątym czy szóstym biegu jest niesamowite”.

„Opony będą takie same, ale przy dodatkowej mocy na tylnej osi, będą kręcić się szybciej i będą bardziej obciążone”.

Poza nowymi silnikami, producenci przygotowali nowe pakiety aerodynamiczne – zmiany obejmują nowe tylne skrzydło, podłogę, splitter i dyfuzor, a zmiana jednostki napędowej wiązała się również ze zmianą umiejscowienia komponentów pod maską.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race