Dwie wersje toru Lausitzring w tegorocznym sezonie DTM

Właściciele zlokalizowanego zaledwie 55 kilometrów od polskiej granicy toru Lausitzring zapowiedzieli wykorzystanie dwóch różnych konfiguracji podczas następujących po sobie weekendów Deutsche Tourenwagen Masters w drugiej połowie sierpnia.

Obiekt w Brandenburgii jako jeden z trzech, obok Nürburgringu i Zolder, znalazł się dwukrotnie w zmodyfikowanym kalendarzu na sezon 2020. Korzystając z tej okazji, po raz pierwszy od 2001 roku zostanie wykorzystany długi układ „Grand Prix” o długości 4,570 kilometra. Ostatnim zwycięzcą na tej konfiguracji był Peter Dumbreck.

Od tamtej pory wykorzystywana była wyłącznie krótsza konfiguracja „Sprint” o długości 3,486 kilometra. Było to podyktowane chęcią zwiększenia ilości okrążeń przez organizatorów, dzięki czemu kibice częściej mogli oglądać przejeżdżające przed trybunami samochody.

Pierwszy weekend na torze Lausitzring, zorganizowany na krótkiej konfiguracji, zaplanowano na 14-16 sierpnia, natomiast powrót wariantu Grand Prix powinien mieć miejsce w weekend 21-23 sierpnia. Na obecną chwilę seria nie prowadzi sprzedaży biletów i nie wiadomo, czy zostaną wpuszczeni na trybuny.

Źródło: dekra-lausitzring.de

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze