DTM ponownie zakazuje team orders

Po wycofaniu się zespołów fabrycznych i zniknięciu samochodów Class One z Deutsche Tourenwagen Masters, seria zdecydowała się zrezygnować z zapisu regulaminowego zakazującego poleceń zespołowych. Zostanie on przywrócony zaledwie rok później, w związku z kontrowersyjnym finałem sezonu 2021 w Norymberdze.

Maximilian Götz został mistrzem DTM po tym, jak w trakcie finałowego wyścigu został przepuszczony na czoło stawki przez innych kierowców Mercedesa-AMG, którzy nie byli z nim nawet w jednym zespole. Doprowadziło to do reakcji organizatorów, którzy wprowadzili do regulaminu nowy przepis.

„Jakiekolwiek instrukcje (team order) przekazane kierowcy czy uczestnikowi w sposób słowny lub inny, które mogą wpłynąć na wynik kwalifikacji lub wyścigu, są niedozwolone” – brzmi artykuł 14.2 regulaminu sportowego na sezon 2022. „Żaden sponsor, dostawca, firma lub powiązany podmiot, w tym producent, importer lub przedstawiciel, nie może nakazać, nałożyć lub próbować nałożyć poleceń zespołowych na jakiegokolwiek kierowcę lub uczestnika. Jakiekolwiek naruszenia będą zgłoszone do sędziów, a na wszystkie uczestniczące strony mogą zostać nałożone kary, do wykluczenia z mistrzostw włącznie”.

Zakazanie poleceń zespołowych nie jest jedyną zmianą w regulaminie sportowym. W dokumencie zgłoszonym do Niemieckiej Federacji Sportu Motorowego DMSB znalazły się m.in.:

  • zdobywca pole position będzie mógł wybrać, po której stronie chce wystartować – niekoniecznie po wewnętrznym torze jazdy;
  • o momencie startu wyścigu będzie decydować dyrektor wyścigu, zapalając zielone światło, a nie zdobywca pole position;
  • balast dla pierwszych drugiego i trzeciego kierowcy poprzedniego wyścigu zostanie zmniejszony z 18 i 15 do 15 i 5 kilogramów – zwycięzca nadal będzie wozić 25 kilogramów balastu;
  • dodano punkt za najszybsze okrążenie – przyznawany tylko, jeśli kierowca ukończy wyścig w pierwszej dziesiątce;
  • okno serwisowe będzie otwarte od 7. do 40. minuty wyścigu, a nie od 6. okrążenie do końca wyścigu;
  • pit-stop w trakcie okresu samochodu bezpieczeństwa będzie liczony jako obowiązkowy – na danym okrążeniu może zjechać jednak tylko jeden samochód danego zespołu;
  • wyścig będzie mógł zostać zneutralizowany poprzez żółtą flagę na całym torze (FCY) – prędkość zostanie ograniczona do 60 km/h i nie będzie możliwe odbycie obowiązkowego pit-stopu;
  • czterech mechaników będzie mogło uczestniczyć w zmianie opon – o dwóch mniej niż dotychczas;
  • jeżeli powyższy przepis nie wyrówna czasów zmiany kół poszczególnych samochodów, seria może nałożyć różne ograniczenia prędkości w alei serwisowej na poszczególne modele;
  • tylne koła muszą zostać zmienione jako pierwsze, a koła nie mogą być odkręcane i przykręcone poza kolejnością ich zmiany;
  • każdy kierowca otrzyma dodatkowy komplet opon tylko na piątkowe treningi;
  • każdy kierowca będzie musiał jeździć po torze przez przynajmniej 50% czasu piątkowych treningów – o ile nie będzie czerwonej flagi;
  • balans osiągów będzie mógł zostać zmieniony w dowolnym momencie sezonu – nie tylko podczas pierwszych trzech rund.

Nowy sezon DTM wystartuje na przełomie kwietnia i maja w Portimão.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze