BMW M Motorsport ogłosiło, że w sezonie 2025 serii DTM ograniczy swój program do dwóch samochodów, rezygnując z trzeciego auta, które wystawiało w ubiegłych latach. Decyzja ta oznacza, że w zespole zabraknie miejsca dla Sheldona van der Linde, mistrza DTM z 2022 roku.
Schubert Motorsport, mistrzowski zespół z sezonu 2024, pozostanie jedynym reprezentantem BMW w DTM. W barwach niemieckiej ekipy wystąpią dwaj utytułowani kierowcy – trzykrotny mistrz serii, René Rast, oraz dwukrotny zdobywca tytułu, Marco Wittmann. Obaj kierowcy będą dysponować nową wersją BMW M4 GT3 Evo.
BMW argumentuje ograniczenie programu chęcią skupienia zasobów na walce o mistrzostwo zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i zespołów. „W sezonie 2025 DTM ponownie jesteśmy mocno reprezentowani przez obrońców tytułu z Schubert Motorsport oraz dwie gwiazdy DTM, René Rasta i Marco Wittmanna. Stworzyliśmy wszystkie warunki do walki o mistrzostwo”
– powiedział Björn Lellmann, szef BMW M Motorsport ds. Customer Racing.
Torsten Schubert, szef zespołu Schubert Motorsport, podkreśla, że zmniejszenie liczby samochodów może pomóc w efektywniejszym zarządzaniu zasobami i lepszym przygotowaniu do rywalizacji. „Chcemy walczyć o tytuł do samego końca – zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i zespołów. Pomimo startu tylko dwoma samochodami jesteśmy przekonani, że mamy mocny skład”
– zaznaczył Schubert.
Van der Linde bez miejsca w zespole
Decyzja BMW oznacza, że Sheldon van der Linde, który sięgnął po mistrzostwo DTM w 2022 roku jako pierwszy Afrykanin w historii serii, nie znajdzie się w tegorocznym składzie producenta. Van der Linde startował dla BMW od 2019 roku, odnosząc łącznie pięć zwycięstw i dziewiętnaście podiów w DTM. W minionym sezonie nie zdołał jednak nawiązać do swojego sukcesu sprzed dwóch lat. 24-letni zawodnik skupi się teraz na startach w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC.
Zredukowanie programu do dwóch aut oznacza, że BMW zmienia swoje podejście do rywalizacji w DTM. Marka, która zdobyła pięć tytułów mistrzowskich kierowców i dwa tytuły zespołowe od czasu powrotu do serii w 2012 roku, koncentruje się teraz na precyzyjnie dobranej strategii. Zespół liczy, że po wprowadzeniu BMW M4 GT3 Evo będzie w stanie skutecznie rywalizować o mistrzostwo w sezonie 2025.
Wittmann i Rast nie ukrywają wysokich ambicji na nadchodzący sezon. „Chcemy regularnie walczyć o podia i zwycięstwa. Jeśli będziemy w stanie to osiągnąć, możemy mieć wpływ na walkę o tytuł”
– zaznaczył Wittmann. Rast dodał: „Moim celem jest zdobycie czwartego mistrzostwa DTM. BMW M4 GT3 EVO ma ogromny potencjał, więc zamierzamy być w czołówce”
.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej BMW
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.