Zagraniczna ekspansja Unitel Mazda MX-5 Cup

Puchar Unitel Mazda MX-5 Cup Poland wystartował w sezonie 2021 i od razu zdobył dużą popularność wśród krajowych kibiców wyścigów. Na trzeci sezon organizatorzy szykują mnóstwo nowości. Zamierzają rozszerzyć formułę uczestnictwa – zaprosić do ścigania kierowców z innych państw i umożliwić rywalizację na nowych torach za granicą, aby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność serii. Dwa dotychczasowe sezony pokazały, że Mazda MX-5 generacji ND to wspaniały samochód wyścigowy, dający mnóstwo radości ze startów.

W dwóch dotychczasowych sezonach blisko 30 kierowców rywalizowało w osiemnastu wyścigach pucharowych, a także w dziewięciu wyścigach długodystansowych. Tytuły mistrzowskie zdobyli poznaniacy – w roku 2021 zwyciężył Krzysztof Ratajczak, a w minionym sezonie triumfował najmłodszy kierowca pucharu – Nikodem Wierzbicki. Do kokpitów wyścigowych MX-piątek w roli zawodników zapraszani byli też jako goście znani dziennikarze i influencerzy.

Plany organizatorów na sezon 2023 zakładają, że wyścigi pucharowe pojawią się zarówno w Polsce, jak i na kilku renomowanych torach zagranicznych. Szczegóły kalendarza poznamy wkrótce.

Do tej pory w pucharze mogły startować tylko samochody zbudowane, przygotowane i obsługiwane przez warszawską firmę TG Auto. Od sezonu 2023 dostępnych będzie dla zawodników wiele opcji. Będzie można wynająć albo kupić zbudowany w Polsce samochód, znany już ze startów w dwóch ostatnich sezonach. Właściciele firm z pewnością docenią możliwość dokonania cesji leasingu samochodu wyścigowego w terminie do końca marca 2023. Możliwe będzie także zamówienie nowej wyścigowej Mazdy MX-5, a także starty samochodem zbudowanym według specyfikacji holenderskiego pucharu MX-5 Cup. Chociaż, jak pokazały dwa sierpniowe wyścigi na Slovakia Ringu osiągi samochodów są bardzo zbliżone, prawdopodobnie konieczne będzie zastosowanie formuły wyrównania osiągów, czyli Balance of Performance.

Ale to nie wszystko. Mazda MX-5 to prawdziwa ikona motoryzacji. W uznaniu tego faktu, organizator dopuszcza w osobnej klasyfikacji start wyścigowych samochodów generacji NA, czyli tej pierwszej, z podnoszonymi reflektorami. Wspaniale będzie znów oglądać na torze te wyjątkowe, legendarne roadstery, aspirujące już do kategorii youngtimerów.

Kolejna istotna zmiana na sezon 2023 dotyczy formuły obsługi samochodów. Do tej pory wszystkie samochody były serwisowane przez firmę TG Auto. Od sezonu 2023 każdy zawodnik będzie miał dowolność w kwestii wyboru firmy czy też zespołu, któremu powierzy obsługę samochodu. Taka formuła pozwoli każdemu zawodnikowi dostosować swoje zaangażowanie w przygotowanie i koszty do swoich potrzeb i możliwości. Ponieważ wyścigi będą odbywać się na wielu torach o zróżnicowanej charakterystyce, organizatorzy planują powiększyć zakres dopuszczonych zmian w ustawieniach samochodu o geometrię zawieszenia.

Nie wszystko jednak się zmieni. Wyścigowe Mazdy MX-5 nadal będą korzystać z opon renomowanego koreańskiego producenta ogumienia – firmy Hankook – które doskonale sprawdziły się w 2022 roku. Trwają też rozmowy z potencjalnymi nowymi partnerami Pucharu, których obecność uatrakcyjni rywalizację.

Już dziś można powiedzieć z całą pewnością, że dzięki tym wszystkim zmianom wyścigi na wielu renomowanych torach zagranicznych z udziałem blisko dwudziestu, a może więcej kultowych roadsterów będą jeszcze bardziej emocjonujące, niż w dwóch minionych sezonach.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze