Stefano Comini odniósł zwycięstwo w Guia Race of Makau i sięgnął po tytuł pierwszego mistrza TCR International Series. Finał sezonu przyniósł mnóstwo dramatów i zaledwie siedem ze zgłoszonych 30 aut pojawiło się na mecie.
Na skutek wcześniejszych incydentów, do wyścigu przystąpiło 20 kierowców. Z pole position startował Rob Huff, mając obok siebie Jordiego Gené, a z drugiej linii ruszali walczący o tytuł Stefano Comini i Pepe Oriola.
Już w pierwszym zakręcie doszło do potężnego karambolu. Gené walczył z Huffem o prowadzenie, próbując zaatakować po wewnętrznej. Hiszpan nie utrzymał się jednak w swoim torze jazdy i uderzył w Brytyjczyka, przez co obaj wpadli na barierę, co doprowadziło do kolizji z kolejnymi dziewięcioma autami – z wyścigu odpadli Lorenzo Veglia, Siergiej Afanasjew, Kevin Gleason, Josh Files, Suny Wong, Henry Ho, Guillaume Cunnington, Samson Chan i Michael Choi.
Na prowadzeniu dzięki temu wyszedł Stefano Comini, z którym walczył Pepe Oriola w momencie pojawienia się czerwonych flag. Trzeci był Gianni Morbidelli, lecz Włoch po restarcie musiał odbyć karę drive-trough. Choć spadł przez to na koniec stawki, dojechał do mety na czwartym miejscu. Na trzecią lokatę promowało to Jordiego Oriolę, który znajdując się za swoim bratem, odpierał ataki i pomagał mu w walce o tytuł. Żeby ten został zdobyty przesz Hiszpana, musiał on wygrać przy trzecim miejscu Cominiego.
Szwajcar nie miał tempa Hiszpana i musiał bronić się w zakręcie Lisboa na każdym kolejnym okrążeniu. Obaj zderzyli się na szóstym okrążeniu, lecz Comini utrzymał prowadzenie. Oriola przypuścił ostatni atak na ósmym okrążeniu, po tym jak Comini popełnił błąd w zakręcie Mandarin. Hiszpan wjechał w tył SEAT-a Szwajcara, próbując zaatakować do Lisboa, uszkadzając swój samochód. Hiszpan niedługo później musiał wycofać się z wyścigu, podobnie jak jego brat, wskutek oddzielnego incydentu.
W ten sposób na drugie miejsce awansował Andrea Belicchi, a stawka zmniejszyła się do zaledwie siedmiu aut. Trzecie miejsce z dużą stratą objął Michaił Graczew. Comini pozostał na prowadzeniu do końca wyścigu, mając za sobą swojego kolegę z zespołu, i wywalczył tytuł mistrzowski różnicą 30 punktów nad Oriolą.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 25 | Stefano Comini | Target Competition | 10 okr. | |||
2 | 33 | Andrea Belicchi | Target Competition | + 1,733 | |||
3 | 8 | Michaił Graczew | Liqui Moly Team Engstler | + 26,549 | |||
4 | 10 | Gianni Morbidelli | WestCoast Racing | + 32,677 | |||
5 | 87 | Rodolfo Ávila | Asia Racing Team | + 55,890 | |||
6 | 27 | Robb Holland | FRD Ford HK Racing Team | + 56,665 | |||
7 | 98 | Keith Sze Chun Chan | Target Competition | + 2:17,210 | |||
8 | 21 | Jordi Oriola | Target Competition | + 2 okr. | |||
9 | 74 | Pepe Oriola | Team Craft-Bamboo Lukoil | + 3 okr. | |||
NSK | 77 | Siergiej Afanasjew | Team Craft-Bamboo Lukoil | ||||
NSK | 12 | Rob Huff | WestCoast Racing | ||||
NSK | 88 | Jordi Gené | Team Craft-Bamboo Lukoil | ||||
NSK | 24 | Kevin Gleason | WestCoast Racing | ||||
NSK | 7 | Lorenzo Veglia | Liqui Moly Team Engstler | ||||
NSK | 14 | Josh Files | Campos Racing | ||||
NSK | 28 | Sunny Wong | WestCoast Racing | ||||
NSK | 68 | Michael Choi | Prince Racing Hong Kong | ||||
NSK | 49 | Guillaume Cunnington | Asia Racing Team | ||||
NSK | 56 | Samson Chan | Roadstar Racing Team | ||||
NSK | 29 | Henry Ho | PAS Macau Racing Team |
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.