Do startu w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych będą w przyszłym roku dopuszczone samochody specyfikacji FIA TCN2, tworząc drugą klasę dla znanych dotychczas aut Super 2000 TC1.
TCN2 to odłam zyskującej popularność specyfikacji TCR, różniący się jedynie elementami bezpieczeństwa zgodnymi z przepisami FIA, jak wyścigowe zbiorniki paliwa. Jest to obecnie czołowa klasa Pucharu Europy Samochodów Turystycznych, który w tym roku dzielił tor z WTCC podczas rundy na Nürburgring Nordschleife.
Oficjalne ogłoszenie ma nastąpić w przyszłym tygodniu i stanowi reakcję na kurczącą się stawkę pojazdów TC1, do czego dołożyła się Łada, ogłaszając niedawno wycofanie swoich trzech samochodów z mistrzostw.
Jako że Honda i Volvo będą jedynymi fabrycznymi zespołami w stawce, wystawiając nie więcej niż po trzy samochody, konieczne było zapewnienie że ilość aut na starcie nie spadnie poniżej 16 – wtedy bowiem zawody mogły by zostać odwołane, głównie ze względu na umowy promotora z torami.
Dwa obecne zespoły WTCC posiadają już samochody TCN2 – Zengő Motorsport oraz Münnich Motorsport wystawiały bowiem w ostatnich latach SEAT-y León Cup Racer oraz Hondy Civic TCR w międzynarodowej rywalizacji.
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.