Setny wyścig w Porto, Thompson kierowcą Lady

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych przygotowują się, by świętować setny wyścig od chwili powstania serii w 2005 roku. Drugi wyścig w Porto, 5 Lipca, oznacza historyczny moment dla mistrzostw, cztery lata i 50 rund od inauguracyjnej rundy, która miała miejsce 10 Kwietnia 2005 roku na torze Monza. Od tego czasu, seria znacznie się rozrosła i uatrakcyjniła dla widza, obecnie jest trzecią najbardziej popularną serią po F1 i WRC.

„Jesteśmy szczęśliwi z możliwości świętowania setnego wyścigu, który stanowi przystanek w historii naszych mistrzostw. Chcieli byśmy także podziękować wszystkim partnerom, sponsorom oraz mediom które wspierały naszą serię od 2005 roku. Specjalne podziękowania kieruję do producentów, zespołów i kierowców którzy zapewniają nam świetną walkę na torze.” – powiedział Marcello Lotti.

Liczby mówią wszystko, o ciągłej atrakcyjności lojalności kibica do WTCC.
Trzech z czterech producentów startujących w obecnym sezonie, jest w nich obecnych od 2005 roku są to: BMW, Chevrolet i Seat (Lada dołączyła do mistrzostw w tym roku), 10 z 28 kierowców startowało we wszystkich rundach od Monzy 2005 do Porto 2009.

Od utworzenia, WTCC stale umacnia swoją pozycję, wśród pozostałych dwóch mistrzostw organizowanych przez FIA. Tegoroczny rozwój udowadnia, że WTCC gra pionierską i nowatorską rolę w przemawianiu do kibiców na całym świecie: od pierwszego udanego wyścigu w Afryce (Marrakech), do przejścia na drugą generację Bio – paliwa. WTCC były również pierwszymi mistrzostwami które nadawały, swoje relacje w wysokiej rozdzielczości (High Definition). W 2008 roku relacje z wyścigów, objęły 350 milion widzów na świecie. Na żywo wyścigi (na torze) oglądało 675,000 widzów.

Podobnie jak nasze motto  „Prawdziwe samochody, Prawdziwe wyścigi.” WTCC oferuję emocjonujące wyścigi i zażartą konkurencje. To dlatego coraz więcej i więcej ludzi na świecie zaczyna się interesować nasza serią. 
„Jesteśmy bardzo dumni z wykonanej pracy w ostatnich latach, liczymy także na dalszy rozwój WTCC. To my w tym samym momencie tworzymy historie oraz przyszłość samochodów turystycznych.” – dodał Marcello Lotti.

Serwisy TouringCarTimes.com i stopandgo.tv twierdzą, że zidentyfikowały nazwisko ukrywanego następcy Viktora Shapovalova.Jest nim podobno James Thompson, który ma być kierowcą Łady podczas najbliższej rundy WTCC na torze Boavista w Porto 

Brytyjczyk miałby ponoć poprowadzić nowy model Lady – Priorę, natomiast obecni kierowcy Jaap van Lagen i Kiryll Ladygin mieli by jeździć dotychczasowym samochodem modelem 110, aż do rundy w Oschersleben. Gdzie powinny być już gotowe dwie nowe Priory. Umowa pomiędzy Thompson, a Lada ma zostać zawarta na dniach, lecz nie obejmuje ona wszystkich rund.

Dwie rundy British Touring Car Championship (BTCC), kolidują z wyścigami WTCC, co uniemożliwi starty Brytyjczykowi za kierownicą Lady. Podczas tych rund ma go zastępować obecny kierowca Viktor Shapovalov, a zarazem szef zespołu. James pierwszy kontakt z samochodem ma mieć podobno, dopiero w Porto. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze