Dominacja Heart of Racing na Lime Rock Park

Heart of Racing z samochodami Aston Martin odniosła zwycięstwo w obu klasach, jakie ścigały się podczas wyścigu Northeast GP serii ISMSA. Pierwsza para, Alex Riberas i Ross Gunn wyprzedzili o zaledwie 0,336 sekundy duet kierowców Vasser Sullivan #14, z kolei drugi duet Heart of Racing, Marco Sorensen i Roman De Angelis wygrali o nieco ponad 0,5 sekundy przed zespołem Kellymoss #92.

Choć po pierwszym pit-stopie Ross Gunn stracił prowadzenie na rzecz Jacka Hawkswortha z Vasser Sullivan #14, to po zakończeniu pierwszej neutralizacji objął prowadzenie, którego nie oddal do zakończenia rywalizacji na Lime Rock Park, najkrótszym torze w kalendarzu.

Drugie miejsce przypadło Hawksworthowi i jemu koledze z ekipy, Benowi Barnicoat. Kierowcy Lexusa byli blisko wyprzedzenia Astona Martina #23. Ostatecznie kierowcy żółto-czarnego samochodu #14 skończyli wyścig na drugim miejscu. Tuż za Barnicoatem do mety dojechał Klaus Bachler z Pfaff Motorsports #9.

Kanadyjska ekipa, która wystawia Porsche 911 GT3.R, pojechała bardzo dobry wyścig pomimo odpadającego elementu nadwozia, który o mały włos urwał się w późniejszej fazie zawodów. Klaus Bachler, który współdzielił auto z Patrickiem Pilet, awansował o 2 pozycje, gdy wspomniany Francuz startował z ostatniego miejsca w klasie GTD Pro. Czwarte miejsce zajęła Corvette Racing #3, a piąte WeatherTech Racing #79, który nie miał totalnie tempa w całym wyścigu na Lime Rock Park.

Choć pierwsze pole startowe zdobył zespół Heart of Racing #23, to w klasie GTD z pierwszego pola pojechał Team Korthoff Motorsports #32, a dokładniej Amerykanin, Mike Skeen. Niestety, zespół wystawiający Mercedesa-AMG GT3 miał problemy w późniejszej fazie wyścigu, m.in. obrót auta na około 30 minut przed końcem zawodów na Lime Rock Park.

Ostatecznie wyścig wygrał duet De Angelis-Sorensen, który wyprzedził dwójkę Kellymoss z Alecem Udellem i Julienem Andlauerem. Kierowcy Heart of Racing #27 prowadzenie uzyskali na godzinę przed końcem wyścigu, kiedy to był groźny wypadek Brendana Iribe z Inception Racing #70. Ostatecznie zawodnikowi McLarena nic się nie stało. Znakomity stint i tempo zaprezentował Andlauer, który kręcił znakomite czasy okrążeń. Trzecią lokatę zajął Trent Hindman z Alanem Brynjolfssonem z Wright Motorsports #77.

Dobrze zaprezentowały się zawodniczki Gradient Racing #66, Sheena Monk i Katherine Legge, które, choć na samym początku zajmowały ostatnie miejsce, to później awansowały na bardzo dobrą, szóstą pozycję w kategorii GTD.

Następny weekend serii IMSA odbędzie się za dwa tygodnie, a dokładniej 3-6 sierpnia na najdłuższym torze w kalendarzu – na Road America.

PNrKierowcaKlasaZespół Rezultat
123

Ross Gunn
Alex Riberas
GTD PROHeart of Racing Team168 okr.
214

Jack Hawksworth
Ben Barnicoat
GTD PROVasser Sullivan+ 0,336
39

Klaus Bachler
Patrick Pilet
GTD PROPfaff Motorsports+ 0,859
43

Antonio Garcia
Jordan Taylor
GTD PROCorvette Racing+ 1,138
527

Roman De Angelis
Marco Sørensen
GTDHeart of Racing Team+ 14,443
692

Alec Udell
Julien Andlauer
GTDKellymoss with Riley+ 14,998
777

Alan Brynjolfsson
Trent Hindman
GTDWright Motorsports+ 15,451
896

Patrick Gallagher
Robert Foley
GTDTurner Motorsport+ 17,228
978

Mikhail Goikhberg
Loris Spinelli
GTDForte Racing Powered by USRT+ 19,880
1066

Sheena Monk
Katherine Legge
GTDGradient Racing+ 25,336
1180

PJ Hyett
Sebastian Priaulx
GTDAO Racing+ 25,893
1279

Daniel Juncadella
Jules Gounon
GTD PROWeatherTech Racing+ 26,841
131

Bryan Sellers
Madison Snow
GTDPaul Miller Racing+ 30,943
1457

Russell Ward
Philip Ellis
GTDWinward Racing+ 37,213
1532

Mike Skeen
Mikaël Grenier
GTDTeam Korthoff Motorsports+ 38,011
1697

Bill Auberlen
Chandler Hull
GTDTurner Motorsport+ 1 okr.
1712

Frankie Montecalvo
Aaron Telitz
GTDVasser Sullivan+ 2 okr.
1870

Brendan Iribe
Frederik Schandorff
GTDInception Racing+ 66 okr.
1991

Alan Metni
Kay van Berlo
GTDKellymoss with Riley+ 122 okr.
2094

Jarett Andretti
Gabby Chaves
GTDAndretti Autosport+ 127 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze