- W2RC
- Informacja prasowa
Ford Performance powitał światowej klasy kierowcę rajdowego i terenowego Mattiasa Ekströma, który dołącza do zespołu na Rajd Dakar 2025. Ekström, który uzupełni skład zaprezentowanych wcześniej kierowców, to dwukrotny zdobywca tytułu mistrzowskiego w wyścigach samochodów turystycznych DTM, zwycięzca Rallycrossowych Mistrzostwa Świata i doświadczony zawodnik rajdowy.
- W2RC
- Informacja prasowa
Rajd Maroka stanowi finałową rundę sezonu FIA World Rally-Raid Championship, a więc Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych. Na trasach imprezy pojawi się m.in. fabryczny zespół Energylandia Taurus Factory Team, dla którego będzie to pierwszy sprawdzian od momentu narodzin projektu w sierpniu tego roku. W barwach zespołu wystartują trzy załogi. Będą to Marek Goczał z Maciejem Martonem, Michał Goczał z Diego Ortegą oraz Eryk Goczał z Alexem Haro, który w Maroku zastąpi Oriola Menę – etatowego pilota Eryka – którego tym razem w domu zatrzymały sprawy rodzinne.
- W2RC
- Informacja prasowa
Dacia zaprezentowała dziś Sandridera, prototypowy model, którym marka zamierza wystartować wraz ze swym teamem The Dacia Sandriders już w 2025 roku w Rajdzie Dakar i Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych. Samochód, wzorowany na modelu koncepcyjnym Manifesto, Sandrider będzie homologowany w klasie Ultimate T1+.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
Po 4700 km odcinków specjalnych i prawie 8000 km trasy 46. Dakar, piąty w Arabii Saudyjskiej dotarł do mety. Uczestnicy pokonali 12 ekstremalnie trudnych prób sportowych na trasie ze starożytnego miasta Al Ula do położonego nad Morzem Czerwonym Yanbu, z wydmami pustyni Empty Quarter pod drodze.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
Audi tworzy historię: po raz pierwszy niskoemisyjny prototyp z napędem elektrycznym, akumulatorem wysokonapięciowym i konwerterem energii wygrywa najtrudniejszy na świecie rajd pustynny. Hiszpanie Carlos Sainz/Lucas Cruz w Audi RS Q e-tron zapewnili marce pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Dakar po przejechaniu około 7900 kilometrów z przewagą 1 godz. 20 min. Linię mety przekroczyli również Mattias Ekström/Emil Bergkvist.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
W Dakarze bardzo często rodzaj podłoża przesądza o wynikach. Zawodnicy pokonali do tej pory ponad 4700 km odcinków specjalnych. Duży wpływ na przebieg rywalizacji miały wydmy pustyni Empty Quarter i wulkaniczne skały pierwszego etapu. Czwartkowa trasa z Al Ula do Yanbu była momentem prawdy dla pretendentów do zwycięstwa. Na liczącym 420 km odcinku specjalnym liderzy starali się unikać przygód, a ich rywale musieli atakować. Ricky Brabec stanął na wysokości zadania, utrzymując prowadzenie w klasyfikacji motocykli pomimo etapowego zwycięstwa Rossa Brancha, a w samochodach Carlos Sainz wykorzystał niepowodzenie Sébastiena Loeba. Obydwaj liderzy są już bardzo blisko wygranej.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
Dziesiąty etap Dakaru był pętlą ze startem i metą w Al Ula. Liczący 371 km odcinek specjalny wiódł głównie po terenie piaszczystym, sprzyjającym dużym prędkościom, niekiedy z kamienistymi sekcjami. Niezbędna była koncentracja na roadbooku pełnym niuansów. W rywalizacji motocyklistów kluczem do sukcesu była bezbłędna nawigacja, a w starciu załóg samochodowych unikanie uszkodzeń opon. Ricky Brabec jest o krok bliżej swojego drugiego zwycięstwa. Guerlain Chicherit i jego Hilux pokonali trasę szybciej niż wszyscy rywale. Walka pomiędzy Carlosem Sainzem i Sébastienem Loebem trwa.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
Trasa powrotna do Al Ula była zupełnie inna niż ta na początku rajdu. Zawodnicy omijali skały wulkaniczne, jadąc północną trasą z Al Duwadimi. Podobne było jednak kamieniste podłoże, na którym trzeba było zachować podwójną czujność, aby nie uszkodzić opon i nie zgubić się na trasie. Najlepszy w tej rozgrywce był Adrien Van Beveren, który przez znaczną część dnia otwierał trasę, a następnie triumfował na mecie w Al Ula. Zwycięzca etapu w kategorii samochodów Sébastien Loeb odrobił część straty do lidera.
- Rajd Dakar
- Informacja prasowa
Ósmy etap poprowadził zawodników z Al Duwadimi do Ha’il, kolebki sportów motorowych w Arabii Saudyjskiej. Dwuczęściowy odcinek specjalny liczący 279 km prowadził najpierw w piaszczystym terenie z wydmami, a na ostatnie sto kilometrów przeniósł zawodników na szybkie trasy z kamienistymi fragmentami. Taki teren jest dobrze znany braciom Benavides, dwóm najszybszym na tym etapie motocyklistom. Mattias Ekström i Stéphane Peterhansel zapewnili zespołowi Audi dwa pierwsze miejsca na etapie. Te dwie załogi Audi mają jednak duże straty i jadą już bez szans na końcowy triumf w Yanbu w piątek po południu.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska
Paweł Rychlik
Jan Olczak