Co jakiś czas nietypowe warunki pogodowe stwarzają okazję zespołom i kierowcom, normalnie nie mającym szans na zwycięstwo. Grand Prix Brazylii 2003 było właśnie takim wyścigiem. Chaos był jednak tak duży, że podczas dekoracji zwycięzców żaden z kierowców nie stał na właściwym stopniu podium, a zwycięzcę poznaliśmy dopiero kilka dni później.  

Najwyższej klasy wyścigi samochodowe jako siła napędowa technicznego rozwoju – kierując się tą maksymą, Porsche od dekad podejmuje ogromne wyzwania związane z udziałem w seriach wyścigowych na całym świecie. Ekstremalne wymagania, przed którymi stajemy na torze, błyskawicznie obnażają wszelkie słabe punkty i zachęcają inżynierów do szukania nowych, lepszych rozwiązań” – powiedział Ferdinand „Ferry” Porsche, który opracowując legendarny model 356 No. 1 Roadster, w 1948 r. stworzył podwaliny marki Porsche. Inżynierów z Weissach ta podstawowa zasada obowiązuje do dziś. Ogromne obciążenia panujące w wyścigach wymagają rozwiązań, które ostatecznie wpływają też na rozwój aut seryjnych.

Pod koniec marca fani wyścigów samochodowych otrzymali prawdziwy prezent, jakim była premiera filmu dokumentalnego „Endurance”, wyprodukowanego na zlecenie Porsche. Nie jest to typowy projekt marketingowy, mający pokazać wspaniale odniesione zwycięstwo, a nieocenzurowane spojrzenie na pracę jednego z najlepszych zespołów wyścigowych świata, podczas kilku niezwykle wymagających tygodni.

Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa-AMG Toto Wolff może opuścić mistrzowską ekipę po wypełnieniu kończącego się w tym roku kontraktu. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, Austriak nie miałby jednak przejść do FOM czy Ferrari, a do Astona Martina.

Odwołanie Grand Prix Australii i kulisy tego wydarzenia odbiły się szerokim echem na całym świecie. Kibice czekający przy bramkach, fani czekający na włączenie telewizorów, dziennikarze, telewizje i media na całym świecie z zapartym tchem śledziły to, co działo się pomiędzy ogłoszeniem stwierdzonego przypadku koronawirusa, a odwołaniem wyścigu.

Chyba najbardziej ikoniczny moment podczas Grand Prix Australii, z wyścigów, które odbyły się w Melbourne, to też jeden z najbardziej pamiętnych momentów w historii zespołu Minardi. Mark Webber zaliczył wymarzony debiut, głównie dzięki chaotycznym wydarzeniom, które miały miejsce na początku wyścigu.

Dopiero na niecały miesiąc przed pierwszym wyścigiem, kierowcy i zespoły miały szanse wypróbować swoje samochody na sezon 2020 Formuły 1. Daniił Kwiat był pierwszym, który zasiadł za kierownicą modelu AT01 nowego zespołu Scuderia AlphaTauri, o czym opowiedział Roksanie Ćwik w padoku toru pod Barceloną.

Pomysł nakręcenia serialu poświęconego Formule 1, który miał zostać umieszczony na popularnej platformie rozrywkowej, początkowo wydawał się śmieszny. Mało kto spodziewał się, że ekipa Netflixa wykaże należyty szacunek oraz zrozumienie tego jakże skomplikowanego sportu.

Po rozczarowującym sezonie 2019, zespół Haas ma sporo do udowodnienia w Formule 1. Pierwsze testy nowego samochodu dają powód do nadziei szefowi amerykańskiej ekipy Güntherowi Steinerowi, z którym w padoku toru w Barcelonie rozmawiała Roksana Ćwik.

Max Verstappen jest obecnie uznawany za jedną z największych gwiazd Formuły 1. Ośmiokrotny zwycięzca Grand Prix po raz pierwszy zakończył mistrzostwa na podium klasyfikacji generalnej wraz z zespołem Red Bull Racing. Gdyby jednak wydarzenia w jego karierze juniorskiej potoczyły się nieco inaczej, 22-latek mógłby teraz reprezentować Ferrari.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race