Słynne Wyścigi: Grand Prix Austrii 1999

Przebieg Grand Prix Austrii 1999 był wielką niespodzianką. Dwa tygodnie wcześniej w Silverstone mistrzostwa wydawały się rozstrzygnięte. Michael Schumacher z zablokowanymi przednimi kołami z impetem uderzył czołowo w barierę z opon. Szybko nadeszła wiadomość, że jego kontuzja jest poważna i wykluczy go na wiele tygodni. Dla wielu oznaczało to, że w Maranello trzeba było odłożyć marzenia o tytule do następnego sezonu. O mistrzostwo mieli od tego momentu walczyć zawodnicy McLarena.

Słynne wyścigi: Grand Prix Australii 1991

Najkrótszy wyścig w historii trwał zaledwie 24 minuty. Warunki podczas GP Australii 1991 były tak złe, że nawet mistrz jazdy w deszczu, Ayrton Senna, nie miał wątpliwości, iż ściganie się w takich warunkach nie ma sensu.

Słynne wyścigi: Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Zachód 1983

Czy można wygrać wyścig F1, startując z 22 miejsca? Dziś w F1 nie ma nawet tylu samochodów, ale kiedyś było to możliwe. Na początku lat osiemdziesiątych w wielu wyścigach kluczem do zwycięstwa było przetrwanie dystansu i unikniecie problemów. W takich warunkach kombinacja John Watson i jego McLaren-Ford, często okazywała się bezkonkurencyjna.

Słynne wyścigi: Grand Prix Monako 1988

Grand Prix Monako 1988 trudno zaliczyć do najbardziej pasjonujących wyścigów w historii, ale zapisało się w pamięci kibiców jako przełomowy moment w karierze Ayrtona Senny. Brazylijczyk najpierw podczas kwalifikacji zbliżył się do granicy perfekcji tak bardzo, że sam się tego przestraszył, a potem w wyścigu dostał bardzo ważną dla jego dalszego rozwoju nauczkę.

Słynne wyścigi: Grand Prix Austrii 1982

Finisz Grand Prix Austrii 1982 pobił rekord na najbliższy w historii i do dziś w tej klasyfikacji jest w ścisłej czołówce. Nie może być inaczej. Dwa samochody finiszujące obok siebie po niemal dwóch godzinach i ponad 300 kilometrach ścigania. To w Formule 1 nie zdarza się często. Zwłaszcza trudno się tego było spodziewać w 1982 roku kiedy samochody mocno różniły się między sobą. Akurat Lotusa i Williamsa nikt się na pierwszych miejscach nie spodziewał.

Słynne wyścigi: Grand Prix Hiszpanii 1991

Pierwszy wyścig na nowym torze niedaleko Barcelony okazał się być niezwykle ekscytujący. Spowodowała to zmienna pogoda, skutkująca wolno przesychającym torem. W takich warunkach oglądaliśmy dużo pojedynków między kierowcami, a byli to nie byle jacy kierowcy. Senna, Mansell, Prost, Schumacher, Alesi, czy Berger. To właśnie z tego wyścigu pochodzi jedno z najbardziej ikonicznych ujęć. Senna i Mansell na centymetry od siebie przy 300 km/h.

Słynne wyścigi: Grand Prix Belgii 1998

To był legendarny wyścig. Rozpoczął się od największej w historii kraksy, potem przyniósł moment kluczowy dla losów mistrzostwa, a zakończył się sensacyjnym podwójnym zwycięstwem bardzo lubianego i ważnego dla F1 lat dziewięćdziesiątych teamu.

Słynne wyścigi: Grand Prix Brazylii 1993

28 marca 1993 roku Ayrton Senna po raz ostatni w swoim życiu wziął udział w Grand Prix Brazylii, które wcześniej wygrał tylko raz. Tym razem nie był faworytem. Według wszystkich przesłanek zwycięzcą miał być, znienawidzony przez brazylijskich kibiców, Alain Prost, który wygrywał tu wielokrotnie, a w pierwszym wyścigu sezonu w Kyalami, nie zostawił konkurentom żadnych złudzeń.

Słynne wyścigi: Grand Prix Austrii 2016

Są wyścigi, w których wszystko idzie zgodnie z planem. Teamy realizują nakreślona taktykę, a menedżerowie zespołów z uśmiechem stwierdzają, że osiągnęli najlepszy z możliwych rezultatów. Są też jednak wyścigi, które są nieprzewidywalne i kończą się frustracją dla prawie wszystkich oprócz ostatecznego zwycięzcy. Kiedy plany taktyczne nie działają a nieprzewidywalne wydarzenia odwracają wynik rywalizacji. Szefowie zespołów i inżynierowie wyścigowi nienawidzą takich wyścigów. Za to kibice je uwielbiają. Tak właśnie było w Austrii 2016 gdzie, ku frustracji Toto Wolfa, zamiast planowego podwójnego zwycięstwa Mercedesa, doszło do epickiego pojedynku na ostatnim okrążeniu między dwoma pretendentami do tytułu.

Słynne wyścigi: Grand Prix Malezji 2015

Po sezonie 2014, w którym Mercedes całkowicie zdominował rywalizację, Formuła 1 bardzo potrzebowała jakiegoś sygnału, że można tej dominacji zagrozić. Po pierwszym wyścigu sezonu 2015 w Australii wydawało się, że nie ma na to żadnych szans. Wtedy jednak, zupełnie niespodziewanie dla wszystkich, w Malezji nastąpił triumfalny powrót Ferrari.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league