Najwyższej klasy wyścigi samochodowe jako siła napędowa technicznego rozwoju – kierując się tą maksymą, Porsche od dekad podejmuje ogromne wyzwania związane z udziałem w seriach wyścigowych na całym świecie. Ekstremalne wymagania, przed którymi stajemy na torze, błyskawicznie obnażają wszelkie słabe punkty i zachęcają inżynierów do szukania nowych, lepszych rozwiązań” – powiedział Ferdinand „Ferry” Porsche, który opracowując legendarny model 356 No. 1 Roadster, w 1948 r. stworzył podwaliny marki Porsche. Inżynierów z Weissach ta podstawowa zasada obowiązuje do dziś. Ogromne obciążenia panujące w wyścigach wymagają rozwiązań, które ostatecznie wpływają też na rozwój aut seryjnych.

Niemiecka seria Deutsche Tourenwagen Masters podjęła w 2018 roku radykalny krok, zakazując komunikacji radiowej pomiędzy zespołem i kierowcą w trakcie trwania wyścigu. Zawodnik ma w związku z tym mniej informacji i musi podejmować więcej decyzji samodzielnie.

Największy amerykański wyścig Indianapolis 500 jest wyjątkowy z wielu względów, między innymi ze względu na swój jedyny w swoim rodzaju format. Kwalifikacje nie odbywają się bowiem w tym samym tygodniu co 500-milowy wyścig.

OPONEO Mistrzostwa Polski w Rallycrossie to jedna z najszybciej rozwijających się serii w Polsce, nie tylko pod względem ilości zawodników, ale i popularności wśród kibiców i organizatorów imprez. Oto, co warto wiedzieć o tym prawdopodobnie najbardziej widowiskowym sporcie w kraju.

Porsche 919 Hybrid zaliczył przed tygodniem swój jedyny w tym sezonie występ na terenie Niemiec. W 6-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, czwartej rundzie tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, aktualny lider powtórzył zeszłoroczny sukces – zwyciężył. Równocześnie miał jednak inną misję: to jeżdżące laboratorium do testowania technologii, które trafią do sportowych aut przyszłości.

Deutsche Tourenwagen Masters nieustannie dąży do wzrostu poziomu rywalizacji. Jednym ze sposobów na to było wprowadzenie systemu redukcji oporu DRS, który wraz z końcem tego sezonu przejdzie spore zmiany.

Wyścigi Formuły 1 to ogromne widowisko i spektakl, w którym głównymi gwiazdami są kierowcy, wspierani przez drugoplanowych bohaterów w postaci członków zespołów. W tej grze udział biorą jednak jeszcze dwie, bardzo związane ze sobą strony, o których czasami zdarza się nam zapominać. Mowa tu oczywiście o pogodzie i podejmujących w zależności od niej decyzji sędziów, który dzięki temu istotnie wpływają na losy i jakość odgrywanego przez wspomnianych wyżej aktorów spektaklu. Przez ostatnie kilka tygodni słyszeliśmy sporo głosów, że działania te nie zawsze są dobre, dlatego w trakcie Grand Prix Węgier zdecydowaliśmy się sprawdzić to osobiście.

Po spektakularnym i niezwykle groźnym wypadku, jakiego doznał Fernando Alonso wyjście o własnych siłach z kokpitu wydawało się niemożliwe. Formuła 1 poczyniła ogromne kroki w kwestii bezpieczeństwa.

Organizacja Grand Prix Formuły 1 to wbrew pozorom intratna propozycja. Dzięki temu nie tylko gościmy w swoim kraju najlepszych kierowców świata, ale również turystów, którzy na pewno do nas wrócą w przyszłości. Ile jednak taka zabawa kosztuje?

Te trzy litery fascynują Niemców od lat. Kraj, który jest kolebką sportów motorowych, doczekał się własnej, prestiżowej serii rozgrywanej także poza granicami państwa. W Polsce zainteresowanie DTM nie jest duże, ale warto, aby każdy fan motorsportów choć trochę poznał serię, z której dumni są nasi zachodni sąsiedzi.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race