IMSA podjęła kilka decyzji związanych z napędem hybrydowym i wyglądem nowej generacji modyfikowanych prototypów Daytona (DPi).

Doświadczeni kierowcy Dane Cameron oraz Juan Pablo Montoya odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w IMSA. Dla zespołu Team Penske to z kolei drugi triumf na torze Mid-Ohio. W klasie GTLM trzecie z rzędu zwycięstwo odniosło Porsche.

Zwycięstwem w Belgii ekipa Toyoty zapewniła sobie mistrzostwo producentów obecnego sezonu WEC. Wyścig dwukrotnie był neutralizowany wskutek… padającego śniegu z deszczem.

W dniach 3–5 maja w Lexington w stanie Ohio, zespoły DPi, LMP2, GTLM oraz GTD będą walczyć o najlepsze lokaty podczas weekendu Sports Car Challenge at Mid-Ohio. Wyścig będzie trwać 2 godziny i 40 minut.

Załoga SMP Racing #17 była najszybszym konkurentem fabrycznych Toyot w kwalifikacjach do wyścigu w Belgii.

Runda WEC w Sebring ponownie będzie częścią weekendu, w którym odbędzie się słynna 12-godzinna batalia. O decyzji poinformowały wspólnie FIA i IMSA.

Załoga SMP Racing niespodziewanie przebiła Toyotę w pierwszej sesji treningowej na torze w Belgii. W obu sesjach, bardzo dobrze wypadły także Aston Martiny.

Ekipa DragonSpeed zrezygnowała ze startów w nadchodzącym wyścigu w Spa. Oficjalnym powodem decyzji są problemy z odbudową elektryki po wypadku w Sebring.

Zespół LMP1 Toyoty ogłosił, że dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso nie będzie kontynuować startów po zakończeniu sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata, a jego miejsce zajmie Brendon Hartley.

W ten weekend zespoły spotkają się w ostatniej sześciogodzinnej rundzie sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Niektóre załogi już w Belgii mogą przypieczętować swój ostateczny triumf.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race