Rebellion najlepszy w testach

Mniej-więcej w tym samym czasie, trzy prototypy P1 uzyskały swoje najlepsze rezultaty sesji testowej na torze Mazda Raceway Laguna Seca. Najszybszym była Lola ekipy  Rebellion.

Jadący Lolą nr 12 Neel Jani, jako jedyny w całej stawce zszedł podczas 2-godzinnego, nieoficjalnego testu poniżej granicy 1:15 – czasem 1:14,700 zapewniając sobie miejsce na czele niedługo po połowie pierwszej godziny wyścigu. W tym samym okresie, swoje najlepsze wyniki uzyskali także czołowi konkurenci ekipy Rebellion – ze stratą prawie sekundy do Janiego, za to różnicą między sobą tylko 0,003 sekundy. Informacja, że tym lepszym był prototyp Muscle Milk Pickett Racing, jest tu więc tylko formalnością…

W P2 najszybszym był prototyp nr 551 od Level 5 – drugi pojazd tej ekipy znalazł się jednak za dwoma HPD od Extreme Speed, z najlepszym czasem uzyskanym dopiero pod koniec testów. Z drugiej strony, nr 551 był od załogi nr 02 od ESM szybszy o ponad 1,3 sekundy – czyli niemal dwukrotnie więcej, co różnica między 02 a drugim pojazdem Level 5.

Czołowy pojazd kategorii PC, faworyzowana załoga nr 05 od CORE Autosports, pokazała nam natomiast ciekawą informację – jej czas 1:20,569 odpowiadał przejechaniu pętli Laguna Seca ze średnią prędkością równą 100 milom na godzinę. Wynik ten, Josh Benett uzyskał na jedenastym z czterdziestu pięciu przejechanych przez prototyp nr 05 okrążeń – za to dopiero na ostatnim, czterdziestym czwartym, drugie miejsce zapewniła sobie załoga nr 9 od RSR Racing. Czołową trójkę dopełnił lider klasyfikacji generalnej, nr 52 od PR1/Mathiasen Motorsports.

W dość wyrównanej kategorii GT, w testach górą okazało się być Ferrari ekipy Alex Job Racing, pokonując dwa Porsche. Żadnym z nich nie było jednak, dołączające do walki w ALMS w ten weekend nr 06 od CORE Autosports – to pokonało jedynie dwa fabryczne Vipery. Drugie miejsce zajęła załoga Paul Miller Racing, trzecie Team Falken Tire – a czwarci byli kierowcy Corvette nr 3.

Ekipa Alex Job Racing była najszybsza także w kategorii GTC – tu ich Porsche nr 22 długo znajdowało się przed prowadzącą w klasyfikacji generalnej załogą nr 30 od NGT Motorsports, jednak ostatecznie przed NGT pojawiła się jeszcze 911-stka nr 27 od Dempsey Del Piero.

Między pojazdami GT i GTC znaleźli się kierowcy Deltawing, obecnej po raz drugi w tegorocznej rywalizacji ALMS.

Wyniki testów znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze