Luhr i Graf ponownie na czele

Klaus Graf i Lucas Luhr wygrali 4-godzinny wyścig Amerykańskiej Serii Le Mans na torze Laguna Seca. Odnosząc swoje 43. zwycięstwo, Luhr wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji wszechczasów.

Po starcie Nick Heidfeld utrzymał prowadzenie, a na drugie miejsce wyszedł Klaus Graf, wykorzystując słaby start Guya Smitha. W klasie O2 prowadzenie utrzymał Scott Tucker, a Guy Cosmo szybko poradził sobie z autami PC. W klasie GT na prowadzenie wyszedł Bryan Sellers w Porsche od Falken Tire, a startującego z pierwszego pola Matteo Malucelliego wyprzedził także Townsend Bell w Ferrari od Alex Job Racing.

Pierwsza neutralizacja wyścigu miała miejsce już po drugim okrążeniu, kiedy Seth Neiman zakopał w piaskowym poboczu na wyjściu z szóstego zakrętu swoje Porsche zespołu Flying Lizard. Johannes van Overbeek, który po wymianie układów elektrycznych w jego prototypie P2 musiał startować z końca stawki, zdecydował się zjechać do boksów pod żółtą flagą i dotankować wóz oraz zmienić opony. Do alei serwisowej zjechał także Kuno Wittmer w Viperze, jednak awaria układu napędowego oznaczała, że po zaledwie 10 minutach ekipa samochodu z numerem 93 wycofa się z rywalizacji. Pod neutralizacją zjechał także zdobywca pole position w klasie GT Matteo Malucelli.

Po restarcie doszło do walki w klasie P2 - Guy Cosmo z zespołu Extreme Speed wyprzedził już na pierwszym okrążeniu obu kierowców zespołu Level 5 - Ryana Briscoe i Scotta Tuckera. Tucker, który był wolniejszym z tej dwójki przepuścił Australijczyka, by ten nie tracił dystansu do swojego rywala. W tym czasie pech dopadł Matteo Malucelliego, zdobywcę pole position w klasie GT. Kierowca Ferrari otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie prędkości podczas swojego postoju i spadł na koniec stawki.

Po 20 minutach samochody klasy GTC rozpoczęły swoje postoje pod zieloną flagą, a w tym czasie, po kolizji z jednym z kierowców Corvette, w barierę uderzył Mirco Schultis, uszkadzając tył swojego prototypu klasy PC, jednak powrócił na tor. Kolejne straty w klasie GT poniósł Matteo Malucelli, który ponownie przekroczył prędkość podczas odbywania kary, a na koniec stawki P2 spadł niedawny lider Guy Cosmo, który przebił oponę w swoim HPD i po zjeździe do boksów zmienił go za kierownicą Scott Sharp.

Po 25 minutach do alei serwisowej zjechał Guy Smith w prototypie Dysona. W Loli Mazda doszło do kolejnej w tym sezonie awarii i wydawało się, że na trzecie miejsce w klasie P1 awansuje Katherine Legge w DeltaWing, jednak zjechała ona do swoich mechaników na tym samym okrążeniu, informując swój zespół o problemach z układem napędowym.

W klasie GT rozpoczęła się typowa dla ALMS zacięta rywalizacja. Townsend Bell w Ferrari spadł z drugiej na czwarte miejsce, wyprzedzony przez Olivera Gavina i Jana Magnussena w Corvette i musiał bronić się przed Billem Auberlenem w BMW, jednak mógł odetchnąć po tym jak wywieszono zółtą flagę, kiedy Pierre Ehret zakopał drugi z samochodów Flying Lizard w zakręcie numer 6. Niemal wszyscy skorzystali z możliwości zjazdu do boksów pod neutralizacją, co nieco przetasowało stawkę. W klasie P1 prowadzenie utrzymał Nick Heidfeld, jednak spadł na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, a nowym liderem został Ryan Briscoe w prototypie P2, który jako jeden z nielicznych nie zjechał ani razu so boksów. W klasie GT Prowadzenie utrzymał Bryan Sellers przed Janem Magnussenem, a na trzecie miejsce awansował Bill Auberlen.

Po restarcie liderzy P1 bardzo szybko wyprzedzili wolniejsze samochody, a w klasie GT Jan Magnussen wyprzedził Bryana Sellersa, by objąć prowadzenie w klasie, natomiast jego kolega z Corvette Oliver Gavin stracił dwie pozycje na rzecz Dirka Müllera w BMW i Dominika Farnbachera w Viperze.

Po przekroczeniu godziny rywalizacji Guy Cosmo zjechał do boksów z identycznie przebitą oponą, co w początkowej fazie wyścigu i spadł na koniec stawki P2. Bill Auberlen zjechał do mechaników zespołu RLL, którzy założyli w czarnym BMW Z4 GTE nowy tylny zderzak, co kosztowało Amerykanina okrążenie straty do liderów klasy GT.

Po godzinie i 20 minutach rywalizacji wywieszono trzecią żółtą flagę, po tym jak lider klasy PC Mike Guasch wypchnął Metteo Malucelliego z toru w 10. zakręcie i włoski kierowca zakopał się w żwirowym poboczu, kontynuując pechową passę zespołu Risi Competizione. Tuż po wyjechaniu na tor samochodu bezpieczeństwa, zanim otworzono boksy, zjechał do nich Oliver Gavin w Corvette. Mechanicy Chevroleta musieli naprawić problem ze skrzynią biegów w aucie z numerem 4, który po tym przedłużonym postoju stracił 4 okrążenia do stawki GT.

Po otwarciu alei serwisowej na postój zdecydowali się obaj liderzy P1. Nick Heidfeld oddał kierownicę Neelowi Janiemu, a Klaus Graf Lucasowi Luhrowi. Tak samo postąpili niemal wszyscy kierowcy klasy GT. Jedynie Bill Auberlen pozostał na torze, co pozwoliło odrobić jedno okrążenie po nieplanowanej wymianie zderzaka. Sytuacja na torze się uspokoiła, z 17 okrążeniami straty na tor powrócił zespół DeltaWing, a do boksów w odstępie kilku okrążeń zjechały oba prototypy Extreme Speed, w których mechanicy rozpoczęli prace nad tylnym zawieszeniem i stracili szanse na zwycięstwo z zespołem Level 5.

Rywalizacja w drugiej połowie wyścigu była dość spokojna, aż do chwili, kiedy w ostatniej godzinie doszło do kolizji na czele klasy P1. Lucas Luhr i Neel Jani zderzyli się ze sobą, przez co Jani przebił oponę i stracił szansę na wygraną. Szwajcar stracił na mecie 6 sekund do swojego rywala dzięki neutralizacji, której efektem był trwający jedno okrążenie sprint do linii mety.

Po objęciu prowadzenia w pierwszej godzinie wyścigu, Antonio Garcia dowiózł Corvette z numerem 3 do mety na pierwszym miejscu, skutecznie utrzymując prowadzenie przed Porsche od Falken Tire i białbym BMW od RLL.

W klasie P2 bezpieczne zwycięstwo dowiózł Marino Franchitti wspólnie ze Scottem Tuckerem przed siostrzanym wozem prowadzonym przez Ryana Briscoe. Luiz Diaz, wyprzedzając po ostatnim restarcie Colina Brauna, wygrał wspólnie z Michaelem Guaschem w klasie PC, a Nick Tandy wspólnie z Henrique Cisnerosem wygrali w klasie GTC.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing 150 okr.
2 12
Nick Heidfeld
Neel Jani
P1 Rebellion Racing + 6,352
3 551
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 Level 5 Motorsport + 4 okr.
4 552
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport + 4 okr.
5 52
Mike Guasch
Luis Diaz
PC PR1 Mathiasen Motorsports + 5 okr.
6 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport + 5 okr.
7 18
Tristan  Nunez
Charlie Sears
PC Performance Tech Motorsports + 6 okr.
8 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC BAR1 Motorsports + 6 okr.
9 3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
GT Corvette Racing + 8 okr.
10 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GT Team Falken Tire + 8 okr.
11 56
Dirk Müller
John Edwards
GT BMW Team RLL + 8 okr.
12 23
Bill Sweedler
Townsend Bell
GT Team West Alex Job Racing + 8 okr.
13 91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
GT SRT Motorsports + 8 okr.
14 81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC DragonSpeed Mishumotors + 8 okr.
15 48
Bryce Miller
Marco Holzer
GT Paul Miller Racing + 8 okr.
16 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 Extreme Speed Motorsport + 8 okr.
17 7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
PC BAR1 Motorsports + 9 okr.
18 06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
GT CORE Autosport + 10 okr.
19 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT Risi Competizione + 11 okr.
20 30
Henrique Cisneros
Nick Tandy
GTC NGT Motorsports + 13 okr.
21 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing + 13 okr.
22 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing + 13 okr.
23 66
Ben Keating
Damien Faulkner
GTC TRG + 13 okr.
24 11
Mike Hedlund
Jan Heylen
GTC JDX Racing + 13 okr.
25 10
Michael Avenatti
Andrew Davis
GTC Dempsey Del Piero Racing + 13 okr.
26 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT Corvette Racing + 14 okr.
27 68
Andrew Novich
Craig Stanton
GTC TRG + 15 okr.
28 45

Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
Seth Neiman
GTC Flying Lizard Motorsport + 16 okr.
29 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC RSR Racing + 18 okr.
30 44
Pierre Ehret
Dion von Moltke
GTC Flying Lizard Motorsport + 21 okr.
31 99
Ted Ballou
Cort Wagner
GTC Competition Motorsport + 28 okr.
NSK 0
Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 Deltawing Racing Cars + 46 okr.
NSK 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL + 65 okr.
NSK 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport + 86 okr.
NSK 16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 Dyson Racing Team + 129 okr.
NSK 93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
GT SRT Motorsports + 138 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze