Gorąco na pierwszym treningu w Lakeville

Przy nieobecności głównych konkurentów, załoga Pickett Racing była najszybsza w pierwszym treningu na torze Lakeville. W kategorii GT, czołowe miejsca zajęły dwa BMW Z4 GTE.

Było gorąco i nieco niebezpiecznie – przynajmniej dla dwóch kierowców, z których to powodu sesja była dwukrotnie przerywana czerwoną flagą. Przy 35-stopniowym upale, jako pierwszy kwadrans po starcie błąd zaliczył Scott Sharp, wpadając w poślizg i uderzając w barierę z opon w prototypie HPD nr 01 od Extreme Speed – dwadzieścia-kilka minut później, barierę uszkodził natomiast Duncan Ende w prototypie klasy PC od RSR Racing, zmuszając obsługę toru do pracy nad uszkodzonym elementem zabezpieczeń. W ten sposób, kierowcy stracili niemałą część sesji – z drugiej jednak strony, zaledwie 2.4-kilometrowa pętla pozwala i tak na przejechanie dużej ilości okrążeń.

Wystarczy zresztą popatrzeć na czas lidera – zaledwie 45 sekund wystarczyło na przejechanie okrążenia Klausowi Grafowi z prototypu P1 od Muscle Milk Pickett Racing. Przy braku zarówno szwajcarskiego Rebelliona, jak i rodzimej konkurencji ze strony Dyson Racing, załoga ta nie miała najmniejszych problemów z pojawieniem się na szczycie tabeli wyników – drugi pojazd zapisany do kategorii P1, Deltawing, był gorszy o przeszło 4 sekundy.

Wśród prototypów P2, mimo wypadku załoga nr 01 zajęła drugie miejsce – szybsi byli tylko Scott Tucker i Ryan Briscoe z konkurencyjnego HPD nr 551 od Level 5. Za Scottem Sharpem i Guyem Cosmo znaleźli się ich koledzy z drugiego HPD od Extreme Speed – a tylko nr 552 od Level 5 przegrał z pojazdami kategorii PC.

W niej doszło natomiast do ciekawostki – z Colinem Braunem z załogi nr 05 od CORE, tuż przed swoim wypadkiem zrównał się Duncan Ende z RSR Racing – i jak się okazało, obaj oni zaliczyli najlepszy czas w swojej klasie. Pół sekundy gorsza była załoga nr 8 od BAR1 Motorsports – a sekundę gorszy wynik uzyskali kierowcy od Performance Tech.

W kategorii GT, rezultaty ułożyły się według marki – najszybszy był John Edwards w BMW nr 56 przed siostrzanym (i minimalnie wolniejszym) pojazdem nr 55, za nimi uplasowały się dwie Corvette – a dwie kolejne pozycje zajęły Porsche od CORE i Paul Miller Racing. W wypadku tego toru, różnica sekundy między pierwszym a ostatnim pojazdem tej klasy jest już różnicą dość sporą – słabo więc wypadły Vipery, z których to właśnie GTS-R nr 91 znalazł się na jedenastym miejscu wśród pojazdów GT.

Najszybszym w kategorii GTC był jeden z faworytów tej klasy, Spencer Pumpelly w nr 45 od Flying Lizards Motorsport – prowadzenie przejął on od załogi nr 27 od Dempsey Del Piero, a ostatecznie między nimi wbiło się jeszcze Porsche nr 22 od Alex Job Racing. Dość słabo wypadli liderzy serii, załoga nr 30 od NGT zajmując przedostatnie miejsce.

Poz Nr Kierowca Kat P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 1 Muscle Milk Pickett Racing 45.824  
2 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 1 Level 5 Motorsport 47.539 + 1.715
3 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 2 Extreme Speed Motorsport 47.926 + 2.102
4 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 3 Extreme Speed Motorsport 48.053 + 2.229
5 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC 1 CORE Autosport 49.040 + 3.216
6 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC 2 RSR Racing 49.040 + 3.216
7 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 4 Level 5 Motorsport 49.519 + 3.695
8 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC 3 BAR1 Motorsports 49.551 + 3.727
9
Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 2 Deltawing Racing Cars 49.944 + 4.120
10 18
Tristan Nunez
Ryan Booth
PC 4 Performance Tech
Motorsports
50.032 + 4.208
                     
14 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT 1 BMW Team RLL 52.119 + 6.295
15 56
Dirk Müller
John Edwards
GT 2 BMW Team RLL 52.122 + 6.298
16 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT 3 Risi Competizione 52.244 + 6.420
                     
25 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC 1 Flying Lizard Motorsport 55.922 + 10.098
26 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC 2 Alex Job Racing 56.069 + 10.245
27 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC 3 Dempsey Del Piero Racing 56.262 + 10.438

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze