IMSA opublikowała dzisiaj biuletyn, w którym nakreśla kierunek zmian w strukturze klas United SportsCar Championship. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie przepisów FIA GT3 do klasy GTD w 2016 roku.
„Dla naszych udziałowców ważne jest jasne zrozumienie, w którym kierunku TUDOR United SportsCar Championship zmierza z technicznego punktu widzenia, który jest teraz określony do 2016 roku”
– powiedział wiceprezydent IMSA, jak i prezydent komisji rywalizacji i przepisów technicznych, Scot Elkins. „To pozwoli naszym producentom na budowę samochodów zgodnie z tymi wymogami i ramami czasowymi, a naszym zespołom na podjęcie w przyszłości w pełni świadomych inwestycji”
.
Nowy podział klas praktycznie nic nie zmienia w tych zaadaptowanych w całości z Amerykańskiej Serii Le Mans - Prototype Challenge i GT Le Mans. Duże zmiany przejdą natomiast Prototypy i GT Daytona.
Prototype (P)
Do końca 2016 roku, czołowa klasa USCC nadal będzie się składać z Prototypów Daytona, LMP2 oraz DeltaWing. Zgodnie z porozumieniem zawartym między IMSA, a Automobilklubem Wschodnim - ACO, zunifikowane prototypy LMP2 zostaną wprowadzone w 2017 roku na okres co najmniej trzech lat. Prototypy startujące w USCC, ze względu na zaangażowanie producentów i fakt, że są najwyższą klasą na tym kontynencie, będą mogły przybrać niemal dowolne kształty, dzięki pakietom aerodynamicznym, które nie będą dozwolone w Europie (do startu w 24h Le Mans, konieczny byłby powrót pojazdu do pełnej specyfikacji ACO). W tej klasie dozwolone będą załogi składające się wyłącznie z profesjonalnych kierowców, jak i mieszane.
GT Le Mans (GTLM)
Klasa GTLM w dalszym ciągu będzie wykorzystywała samochody w specyfikacji GTE bez żadnych różnic między tymi startującymi w Le Mans. Nowy zestaw przepisów technicznych GTE ma zostać wprowadzony na sezon 2016 i ma obowiązywać przez co najmniej trzy lata. Podobnie jak w prototypach, jest to miejsce dla profesjonalnych załóg, jak i Pro-Am.
Prototype Challenge (PC)
Ta klasa również pozostanie bez zmian do 2016 roku - wszystkie zespoły będą korzystać z podwozi Oreca FLM09 i 6.2-litrowych silników Chevroleta i będą musiały wystawiać załogi składające się z profesjonalnych kierowców, jak i tzw. amatorów. Po sezonie 2016, IMSA ponownie przyjrzy się tej klasie, kiedy będą znane nowe pojazdy LMP3, ich koszty oraz osiągi, a także kształt nowej klasy prototypów.
GT Daytona (GTD)
Obecne samochody GTD będą mogły się ścigać jeszcze w 2015 roku. Od kolejnego sezonu, zaadaptowane zostaną przepisy FIA GT3. Oznacza to w przypadku większości tegorocznych aut, rezygnację ze standardowego tylnego skrzydła i dopuszczenie do użycia systemów kontroli trakcji oraz ABS. Wyrównywanie osiągów ma się odbywać poprzez restryktory powietrza oraz dostosowywanie wagi aut.
Źródło: dailysportscar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.