AJ Allmendinger po raz drugi pojawił się na czele w sesji treningowej na torze Daytona. Najszybszym kierowcą kategorii GTD był tym razem Kuba Giermaziak.
Nieczęsto zdarza się, aby we wszystkich sesjach poprzedzających wyścig, górą była ta sama załoga. A jeśli dodamy do tego fakt, iż ekipa startuje tu dopiero co zakupionym, nowym pojazdem – zespół Michael Shank Racing staje się nawet kimś więcej, niż poważnym pretendentem do tegorocznego zwycięstwa. Po zwycięskich sesjach Oswalda Negriego, dwie kolejne najszybciej przejechał AJ Allmendinger – a i ich zmiennicy utrzymywali całkiem przyzwoite tempo, jeszcze bardziej zwiększając swoje szanse na triumf w 53. edycji wyścigu Daytona.
Do uplasowania się na czele tabeli, kierowcy Ligiera nr 60 wystarczył tym razem czas 1:40.877 – żaden z konkurentów nie zdołał zejść poniżej granicy 1:41. Najszybszym z nich był Scott Dixon z załogi nr 02 Chipa Ganassiengo – Amerykanin przegrał z rodakiem różnicą 0.327 sekundy. O kolejne 0.15 gorszy był João Barbosa z czołowej załogi Action Express – a nieźle spisał się również Rubens Barichello, w Corvette nr 7 uzyskując czwarty wynik sesji.
W kategorii PC, górą był faworyzowany Bruno Junqueira z załogi RSR – za nim jednak uplasował się James French z załogi Performance Tech, natomiast Renger van der Zande przegrał także z Andrew Palmerem z ekipy PR1/Mathiasen. Jeszcze gorzej spisali się kierowcy załogi CORE, najlepszy z nich Jon Bennett uzyskując dopiero siódmy wynik sesji.
Warunki w kategorii GTLM, przez większą część treningu dyktował Giancarlo Fisichella w Ferrari ekipy Risi – i to on zakończył sesję na czele, o 0.1 sekundy pokonując Antonio Garcię z Corvettenr 3. W czołówce, w końcu zobaczyliśmy również fabryczne załogi Porsche – trzeci był Earl Bamber w nr 912, a Patrick Pilet w nr 911 ustąpił jeszcze Oliverowi Gavinowi z Corvette nr 4. Nieco słabiej spisały się oba BMW, Ferrari od AF Corse i Aston Martin – najlepszy z nich tracąc do lidera 0.7 sekundy.
Bardzo dobrze spisał się natomiast w kategorii GTD Kuba Giermaziak, który już na początku sesji uzyskał czas nie do pokonania dla konkurentów. Pierwszy raz, załoga Polaka znalazła się na czele stawki – o 0.2 sekundy gorszy był Kuno Wittmer z Vipera nr 93, którego w kwalifikacjach dopadła przygoda z kołem – a o 0.3 sekundy Towsend Bell z Ferrari nr 63 od Risi Competizione.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Op. | Rezultat | Strata | ||||
1 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
1 | P | Michael Shank Racing | C | 1:40.877 | ||||
2 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
2 | P |
Chip Ganassi Racing |
C | 1:41.204 | +0.327 | |||
3 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
3 | P | Action Express Racing | C | 1:41.355 | +0.478 | |||
4 | 7 | Brendon Hartley Rubens Barrichello Ryan Hunter-Reay Tor Graves Scott Mayer |
4 | P | Starworks Motorsport | C | 1:41.401 | +0.524 | |||
5 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam |
5 | P | Chip Ganassi Racing | C | 1:41.567 | +0.690 | |||
6 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
6 | P | Krohn Racing | C | 1:41.799 | +0.922 | |||
7 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
7 | P | Tequila Patrón ESM | C | 1:41.901 | +1.024 | |||
8 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
8 | P | VisitFlorida.com Racing | C | 1:41.934 | +1.057 | |||
9 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jon Fogarty |
9 | P | Tequila Patrón ESM | C | 1:42.374 | +1.497 | |||
10 | 50 | Jim Pace Bryon DeFoor David Hinton Dorsey Schroeder |
10 | P | Highway to Help Race Team | C | 1:43.025 | +2.148 | |||
11 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Jack Hawksworth Gustavo Menezes |
1 | PC | RSR Racing | C | 1:44.359 | +3.482 | |||
... | ... | ... | |||||||||
13 | 62 | Pierre Kaffer Davide Rigon Giancarlo Fisichella Olivier Beretta |
1 | GTLM | Risi Competizione | M | 1:44.572 | +3.695 | |||
14 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
2 | GTLM | Corvette Racing | M | 1:44.682 | +3.805 | |||
15 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
3 | GTLM | Porsche North America | M | 1:44.708 | +3.831 | |||
... | ... | ... | |||||||||
17 | 38 | James French Jerome Mee James Vance |
2 | PC | Performance Tech Motorsports | C | 1:44.789 | +3.912 | |||
... | ... | ... | |||||||||
22 | 52 | Mike Guasch Andrew Novich Andrew Palmer Tom Kimber-Smith |
3 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | C | 1:45.159 | +4.282 | |||
... | ... | ... | |||||||||
32 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenati |
1 | GTD | GB Autosport | C | 1:47.970 | +7.093 | |||
33 | 93 | Al Carter Ben Keating Dominik Farnbacher Kuno Wittmer Cameron Lawrence |
2 | GTD | Riley Motorsport | C | 1:48.193 | +7.316 | |||
34 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell Anthony Lazzaro Jeff Segal |
3 | GTD | Scuderia Corsa | C | 1:48.254 | +7.377 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.