Zmiany w osiągach prywatnych prototypów LMP1

Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata dokonały zmian w parametrach ekwiwalencji technologii w klasie LMP1 przed nadchodzącym dniem testowym na torze Le Mans.

W przypadku benzynowych prototypów zmniejszony został maksymalny przepływ paliwa – ze 110 do 108 kg/h – z kolei hybrydowe pojazdy Toyoty nadal będą korzystać z limitu 80 kg/h. O ile nie opublikowano oficjalnego wyjaśnienia tej zmiany, może to mieć związek z wysokimi prędkościami maksymalnymi prototypów pozbawionych napędu hybrydowego.

Dopiero po dniu testowym zostaną ustalone limity zużycia energii oraz paliwa wykorzystywanego pomiędzy zjazdami na tankowanie – tym razem władze serii poszły na ustępstwa względem ekip prywatnym, deklarując wyeliminowanie konieczności oszczędzania paliwa.

Jak stwierdził dyrektor techniczny ACO Vincent Beaumesnil, celem jest osiągnięcie różnicy około pół sekundy pomiędzy prototypami hybrydowymi oraz z napędem konwencjonalnym na dystansie okrążenia toru Le Mans. Pojazdy hybrydowe będą mogły również pokonać o jedno okrążenie więcej bez konieczności tankowania.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze