Kazuki Nakajima wywalczył dla Toyoty pole positition do wyścigu 24 godziny Le Mans. Najlepsze czasy wśród prototypów padały w ostatniej z sesji kwalifikacyjnych.
Były kierowca F1 znalazł prawie sekundę w początkowej fazie ostatniej sesji, która rozpoczęła się 30 wcześniej, by odrobić część straconego w trakcie weekendu czasu. Do rozstrzygnięć doszło już na początku sesji, a Nakajima jako jedyny kierowca zszedł poniżej 3 minut i 22 sekund, by uzyskać czas 3:21,789. "Pole position jest ważne i start z pierwszego pola, nawet jeśli to 24 godziny, jest wspaniały", powiedział Japończyk. "To wspaniałe uczucie i jestem zadowolony z samochodu. Miałem problemy z wolniejszymi autami, ale udało mi się zrobić jedno czyste okrążenie i to wystarczyło. To będzie trudny wyścig, ale dzisiaj jestem szczęśliwy".
Romain Dumas utrzymał Porsche w pierwszej linii z czasem 3:22,146, a Sébastien Buemi umieścił drugą Toyotę na trzecim polu startowym, z 0,7 sekundy straty do swojego zespołowego kolegi. Porsche nr 20, mające prowizoryczne P1 po środowej sesji, nie poprawiło swojego czasu i ustawi się na czwartym polu, przed trzema Audi. Samochód nr 1 niemieckiego producenta poprawił swój czas, ale i tak wystartuje na końcu stawki fabrycznych maszyn z siódmej pozycji.
Audi i Porsche zamierzały powalczyć o pole position w ostatnim kwadransie kwalifikacji, wykorzystując nowe opony. Uniemożliwiła im to strefa neutralizacji w zakręcie Indianapolis, po wypadku Karuna Chandhoka z Murphy Prototypes.
Tristan Gommendy w nowym Ligierze wywalczył pole position w klasie LMP2 dla TDS Racing z wynikiem 3:37,609, pokonując Harry'ego Tincknella z Jota Sport.
Gianmaria Bruni był najlepszy w klasie GTE Pro za kierownicą Ferrari nr 51, już na początku sesji pozbawiając pierwszej pozycji załogę Corvette nr 73. Antonio Garcia obronił drugą pozycję w klasie, ale między nim, a Brunim znalazł się Sam Bird za kierownicą najlepszego Ferrari klasy GTE Am z numerem 81. Pokonał on najbliższego rywala - Pedro Lamy'ego w Astonie Martinie o sekundę, a tą dwójkę na starcie będzie dzielić aż pięć samochodów Pro.
Lucas Ordóñez za kierownicą Nissana ZEOD RC uzyskał czas 3:50,185, co uplasowało go między stawką LMP2, a GTE.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 7 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Kazuki Nakajima |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | M | 3:21,789 | |||
2 | 14 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
2 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 0,357 | |||
3 | 8 | Anthony Davidson Nicolas Lapierre Sébastien Buemi |
3 | LMP1-H | Toyota Racing | M | + 0,734 | |||
4 | 20 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
4 | LMP1-H | Porsche Team | M | + 1,119 | |||
5 | 3 | Filipe Albuquerque Marco Bonanomi Oliver Jarvis |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 1,482 | |||
6 | 2 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
6 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 2,487 | |||
7 | 1 | Lucas di Grassi Marc Gené Tom Kristensen |
7 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | M | + 4,025 | |||
8 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 7,974 | |||
9 | 13 | Dominik Kraihamer Andrea Belicchi Fabio Leimer |
9 | LMP1-L | Rebellion Racing | M | + 9,819 | |||
10 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
1 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | D | + 15,820 | |||
11 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Oliver Turvey |
2 | LMP2 | Jota Sport | D | + 15,885 | |||
12 | 35 | Alex Brundle Jann Mardenborough Mark Shulzhitskiy |
3 | LMP2 | OAK Racing | D | + 16,103 | |||
13 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
4 | LMP2 | G-Drive Racing | D | + 16,211 | |||
14 | 36 | Paul-Loup Chatin Nelson Panciatici Oliver Webb |
5 | LMP2 | Signatech Alpine | D | + 16,300 | |||
15 | 48 | Nathanaël Berthon Rodolfo Gonzalez Karun Chandhok |
6 | LMP2 | Murphy Prototypes | D | + 16,418 | |||
16 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
7 | LMP2 | KCMG | D | + 16,900 | |||
17 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Romain Brandela |
8 | LMP2 | Newblood by Morand Racing | D | + 17,346 | |||
18 | 34 | Michel Frey Franck Mailleux Jon Lancaster |
9 | LMP2 | Race Performance | D | + 18,204 | |||
19 | 42 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
10 | LMP2 | Caterham Racing | D | + 18,246 | |||
20 | 24 | René Rast Jan Charouz Vincent Capillaire |
11 | LMP2 | Sébastien Loeb Racing | M | + 18,618 | |||
21 | 37 | Kyrił Ładygin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
12 | LMP2 | SMP Racing | M | + 19,508 | |||
22 | 27 | Siergiej Żłobin Mika Salo Anton Ładygin |
13 | LMP2 | SMP Racing | M | + 20,342 | |||
23 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Stéphane Raffin |
14 | LMP2 | Pegasus Racing | D | + 20,649 | |||
24 | 33 | David Cheng Ho-Pin Tung Adderly Fong |
15 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | M | + 21,199 | |||
25 | 50 | Pierre Ragues Ricky Taylor Keiko Ihara |
16 | LMP2 | Larbre Competition | M | + 22,054 | |||
26 | 41 | Rudolf Nunemann Allessandro Latif James Winslow |
17 | LMP2 | Greaves Motorsport | D | + 22,504 | |||
27 | 0 | Lucas Ordóñez Wolfgand Reip Satoshi Motoyama |
CDNT | Nissan Motorsports Global | M | + 28,396 | ||||
28 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander Giancarlo Fisichella |
1 | GTE Pro | AF Corse | M | + 31,911 | |||
29 | 81 | Steve Wyatt Michele Rugolo Sam Bird |
1 | GTE Am | AF Corse | M | + 32,876 | |||
30 | 73 | Jan Magnussen Antonio García Jordan Taylor |
2 | GTE Pro | Corvette Racing | M | + 32,988 | |||
31 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Bruno Senna |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 33,102 | |||
32 | 74 | Oliver Gavin Tommy Milner Richard Westbrook |
4 | GTE Pro | Corvette Racing | M | + 33,401 | |||
33 | 52 | Matt Griffin Álvaro Parente Federico Leo |
5 | GTE Pro | RAM Racing | M | + 33,558 | |||
34 | 92 | Marco Holzer Frédéric Makowiecki Richard Lietz |
6 | GTE Pro | Porsche Team Manthey | M | + 33,727 | |||
35 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 33,855 | |||
36 | 91 | Patrick Pilet Jörg Bergmeister Nick Tandy |
7 | GTE Pro | Porsche Team Manthey | M | + 33,956 | |||
37 | 95 | Kristian Poulsen David Heinemeier Hansson Nicki Thiim |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 34,155 | |||
38 | 61 | Luis Pérez Companc Marco Cioci Mirko Venturi |
4 | GTE Am | AF Corse | M | + 34,188 | |||
39 | 72 | Andrea Bertolini Wiktor Szajtar Aleksiej Basow |
5 | GTE Am | SMP Racing | M | + 34,274 | |||
40 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
6 | GTE Am | Proton Competition | M | + 35,185 | |||
41 | 77 | Patrick Dempsey Joe Foster Patrick Long |
7 | GTE Am | Dempsey Racing-Proton | M | + 35,215 | |||
42 | 90 | Franck Montecalvo Gianluca Roda Paolo Ruberti |
8 | GTE Am | 8Star Motorsports | M | + 35,428 | |||
43 | 60 | Peter Ashley Mann Lorenzo Case Raffaele Giammaria |
9 | GTE Am | AF Corse | M | + 35,485 | |||
44 | 66 | Abdulaziz Turki Alfaisal Seth Neiman Spencer Pumpelly |
10 | GTE Am | JMW Motorsport | M | + 35,968 | |||
45 | 53 | Johnny Mowlem Mark Patterson Archie Hamilton |
11 | GTE Am | RAM Racing | M | + 36,169 | |||
46 | 71 | Davide Rigon Pierre Kaffer Olivier Beretta |
8 | GTE Pro | AF Corse | M | + 36,297 | |||
47 | 76 | Raymond Narac Nicolas Armindo David Hallyday |
12 | GTE Am | IMSA Performance Matmut | M | + 36,609 | |||
48 | 79 | Cooper MacNeil Bret Curtis Jeroen Bleekemolen |
13 | GTE Am | ProSpeed Competition | M | + 37,223 | |||
49 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Markus Palttala |
14 | GTE Am | Prospeed Competition | M | + 37,605 | |||
50 | 58 | Fabien Barthez Anthony Pons Soheil Ayari |
15 | GTE Am | Team Sofrev-ASP | M | + 38,048 | |||
51 | 57 | Tracy Krohn Nicklas Jöhnsson Ben Collins |
16 | GTE Am | Krohn Racing | M | + 39,217 | |||
52 | 70 | Shinji Nakano Pierre Ehret Martin Rich |
17 | GTE Am | Team Taisan | M | + 39,657 | |||
53 | 67 | Eric Maris Jean Marc Merlin Eric Helary |
18 | GTE Am | IMSA Performance Matmut | M | + 41,488 | |||
54 | 62 | Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
19 | GTE Am | AF Corse | M | + 48,565 |
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.