Dome z nowym prototypem Le Mans!

Japoński warsztat Dome powróci do rywalizacji z nowym prototypem S103. Z informacji portalu endurance-info, będzie to zarówno pojazd kategorii LMP1, jak i LMP2.

Obecny w ubiegłym roku przy współpracy z zespołem Pescarolo, prototyp LMP1 Dome S102.5 wystartował w dwóch odsłonach serii FIA WEC – Spa oraz Le Mans 24h. Wyniki ekipy nie były co prawda zbyt zachwycające – start zmodernizowanego prototypu nakłonił jednak Japończyków do rozważenia powrotu do rywalizacji w roku 2014, kiedy to w życie wejdzie nowy regulamin techniczny pojazdów startujących w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Teraz, z wywiadu przeprowadzonego przez Endurance-Info z szefem Dome, Hiroshi Fushidą, można w końcu stwierdzić jasno – w przyszłym roku Dome powróci do gry.

Technicy Dome już rozpoczęli pracę nad aerodynamiką nowego pojazdu – według Fushidy, pierwsze zdjęcia kształtów nowego projektu S103 mają ukazać się już za trzy miesiące. Sam pojazd będzie nastawiony przede wszystkim na rywalizację w kategorii LMP1, w której dotychczas obecny był Dome – prototyp pojawi się jednak również w wersji przeznaczonej dla kategorii LMP2. Wynika to zapewne z faktu, iż w tym roku kategoria ta stanowi czołówkę rywalizacji europejskiej i reaktywowanej azjatyckiej serii wyścigów Le Mans – a w przyszłym roku, niemal pewnym jest także, iż będzie to czołowa kategoria serii amerykańskiej, będącej wynikiem fuzji ALMS z wyścigami nadzorowanymi przez Grand-Am.

Warsztat Dome powstał w roku 1975 roku, początkowo jako twórca własnego modelu Zero. Później, Dome projektował m.in. wyścigowe pojazdy dla fabrycznej ekipy Toyoty oraz prototypy wyścigowe Grupy C obecne w serii WSC – w 1995 roku zapowiedzieli nawet stworzenie pojazdu F105 przeznaczonego do startów w Formule 1. Obecnie ekipa pracuje przy modelach obecnych w japońskiej serii Super GT – a wyścigach długodystansowych, od 2001 roku startował ich model S101 (w roku 2007 ze względu na nowe przepisy zmodernizowany do wersji S101.5). W roku 2008 pojawił się natomiast zamknięty model S102, którego rozwinięciem była ubiegłoroczna wersja S102.5.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze