Sébastien Buemi był najszybszy w pierwszej czwartkowej sesji treningowej na torze w Bahrajnie. Niewiele gorszy wynik zaliczył jego kolega z drugiej załogi Toyoty, Alex Wurz.
O ile do Toyoty należały dwa najlepsze czasy pierwszego z treningów – dwa kolejne były gorsze od lidera o co najwyżej 0.11 sekundy. Przewaga japońskiej marki jest więc tylko teoretyczna – a co więcej, mogła w ogóle nie zaistnieć, gdyby nie awaria w Audi nr 1. Rozpoczynający w nim sesję Lucas Di Grassi, już na swoim pierwszym szybkim okrążeniu uzyskał rezultat o owe 0.11 sekundy gorszy od lidera – niestety, później samochód zatrzymał się na torze, a po półgodzinnej wizycie w boksach, jego wyniki nie były już tak dobre.
Kwadrans po Audi, minimalnie lepszy czas uzyskał Alex Wurz – a czołowy wynik, Buemi zaliczył dopiero godzinę po starcie sesji. Na kwadrans przed jej końcem, Di Grassiego przebił również Mark Webber w Porsche nr 20 – do Toyot, Australijczykowi zabrakło jednak 0.005 sekundy. Nieco gorzej wypadli kierowcy dwóch pozostałych pojazdów LMP1-H – Audi nr 2 nieco lepsze od Porsche nr 14.
Wśród prototypów LMP1-L, całą sesję zaliczyły jedynie te od Rebelliona – pojedynczy Lotus uległ awarii 37 minut po starcie, wymuszając jedyną w tym treningu, czerwoną flagę. Co ciekawe, lepszy czas uzyskała załoga nr 13 – Fabio Leimer pokonując Nicka Heidfelda różnicą 0.2 sekundy.
W przypadku prototypów LMP2, w pierwszym treningu, w bojowym nastroju ukazał się zespół G-Drive – z drugiej jednak strony, Olivier Pla uzyskał czas tylko o 0.15 sekundy lepszy od Kiryła Ładygina z SMP nr 37. Nie tu jednak, a w załodze nr 27 startuje obecny lider klasyfikacji generalnej – kolega Siergieja Żłobina, Nicolas Minassian, uzyskał wynik gorszy od Pla o niecałe 0.9 sekundy.
W kategorii GTE Pro, z bardzo dobrej strony pokazał się Aston Martin nr 97 – jadący nim Stefan Mücke uzyskując wynik o przeszło sekundę lepszy od czołowego konkurenta. Tym okazał się być Davide Rigon z Ferrari nr 71 – i dopiero różnice między nim, a innymi kierowcami, były już minimalne. Zaledwie 0.02 sekundy stracił do Włocha Fréderic Makowiecki, kolejne 0.1 sekundy gorszy był Richard Lietz – a 0.2 sekundy Abdulaziz Al-Faisal, gość załogi Aston Martina nr 99 najszybszy spośród jego kierowców. Zastanawiająco słabo wypadło, odbudowane po wypadku w Szanghaju, Ferrari nr 51 – wskutek owej kraksy, załoga wciąż nie jest pewna mistrzostwa sezonu.
Aston Martin okazał się najszybszy również w kategorii GTE Am – tu Pedro Lamy z nr 98 pokonując Nickiego Thiima z liderującej załogi nr 95. Co nieco zaskakuje, oba te wyniki były gorsze tylko od czołowego rezultatu Stefana Mücke – i dopiero trzeci Klaus Bachler z Porsche ekipy Proton znalazł się za wszystkimi pojazdami silniejszej kategorii GTE Pro. Kolejne miejsca należały do trzech pojazdów Ferrari – stawkę zamknęło Porsche zespołu ProSpeed.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
1 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:45.447 | ||||
2 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:45.505 | +0.058 | |||
3 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
3 | LMP1-H | Porsche Team | 1:45.510 | +0.063 | |||
4 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:45.557 | +0.110 | |||
5 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:46.283 | +0.836 | |||
6 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
6 | LMP1-H | Porsche Team | 1:46.356 | +0.909 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:49.732 | +4.285 | |||
8 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
8 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:49.977 | +4.530 | |||
9 | 9 | Simon Trummer Nathanaël Berthon Pierre Kaffer |
9 | LMP1-L | Lotus | 1:51.682 | +6.235 | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:51.807 | +6.360 | |||
11 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:51.948 | +6.501 | |||
12 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
3 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.668 | +7.221 | |||
13 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
4 | LMP2 | KCMG | 1:53.295 | +7.848 | |||
14 | 35 | David Cheng Keiko Ihara Mark Patterson |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:55.391 | +9.944 | |||
15 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:59.087 | +13.640 | |||
16 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:59.717 | +14.270 | |||
17 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:00.056 | +14.609 | |||
18 | 71 | Davide Rigon James Calado |
2 | GTE Pro | AF Corse | 2:00.090 | +14.643 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:00.108 | +14.661 | |||
20 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
4 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:00.199 | +14.752 | |||
21 | 99 | Alex MacDowall Abdulaziz Al-Faisal Fernando Rees |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:00.292 | +14.845 | |||
22 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
6 | GTE Pro | AF Corse | 2:00.741 | +15.294 | |||
23 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
3 | GTE Am | Proton Competition | 2:00.903 | +15.456 | |||
24 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
4 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:01.091 | +15.644 | |||
25 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Alaksandr Talkanitsa |
5 | GTE Am | AF Corse | 2:01.595 | +16.148 | |||
26 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
6 | GTE Am | AF Corse | 2:02.086 | +16.639 | |||
27 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
7 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:02.212 | +16.765 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.