Neel Jani był ponownie najszybszym kierowcą sesji treningowej na torze w Bahrajnie. Problemy po piątkowych treningach wykluczyły z sesji Audi nr 1.
Prócz bardzo dobrej jazdy kierowców Porsche, problemy techniczne Audi nr 1 były najważniejszym wydarzeniem piątkowej sesji treningowej. W czwartkowej sesji drugiej, podwozie pojazdu uległo uszkodzeniu – przez co samochód nie tylko nie pojawił sie w ostatnim treningu, ale i mógł nie wystartować w popołudniowych kwalifikacjach. To mogłoby skomplikować sytuację Audi, wciąż zmuszonego do walki z Toyotą o prym wśród producentów.
W godzinnej sesji trzeciej, po raz kolejny zabłysnęły oba Porsche – szczególnie pojazd nr 14, którego aż dwóch kierowców znalazło się na czele stawki. Najbliżej Neela Janiego był mianowicie Romain Dumas – a dopiero za nimi znalazł się Alex Wurz z Toyoty nr 7. Trzecie miejsce w tabeli, także należało do dwóch kierowców Porsche, tym razem Timo Bernharda i Brendona Hartleya z nr 20 – a Toyota nr 8 widocznie nieco odpuściła sobie tą sesję, plasując się nawet za Audi nr 2.
Trzecia sesja treningowa przyniosła najlepsze wyniki kierowcom załóg Rebelliona – Nick Heidfeld schodząc do poziomu 1:47.4 i pokonując Fabio Leimera z siostrzanego nr 13. Problemów tym razem nie miał już konkurencyjny Lotus – ale i tak nie pozwoliło mu to pokonać dwa prototypy R-One.
Po raz pierwszy w ten weekend, porażki z załogą SMP Racing doznał zespół G-Drive – co więcej, była to ta z nr 27, a więc lidera klasyfikacji, Siergieja Żłobina. Nicolas Minassian był szybszy od Oliviera Pla i Romana Rusinowa – trzeci był natomiast Wiktor Szajtar z drugiego Oreca 03R od SMP.
Po udanej sesji drugiej, w kategorii GTE Pro, kolejny raz na czele treningu znalazło się Ferrari nr 51 – Gianmaria Bruni minimalnie szybszy od Richarda Lietza z Porsche nr 91. Ponownie, w czołówce pojazdów GT znalazł się Aston Martin z kategorii GTE Am – gorszy od niego był Darren Turner, który w nr 97 zajął trzecie miejsce w swojej klasie. Z tyłu znalazło się Porsche nr 92 konkurenta kierowców Ferrari nr 51, Frédérica Makowieckiego – a nr 71 od AF Corse pechowo straciło koło na wyjeździe z pit-stopów.
Najszybszym pojazdem kategorii GTE Am, a także trzecim w całej stawce GT był Aston Martin nr 98 – a konkretnie Pedro Lamy. Co ciekawe, drugi najlepszy czas uzyskał tu Jeff Segal w Ferrari nr 61 od AF Corse – a dopiero trzeci był Aston nr 95, w dodatku za sprawą nie Nickiego Thiima, ale Davida Heinemeiera-Hanssona.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:43.571 | ||||
2 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:44.710 | +1.139 | |||
3 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
3 | LMP1-H | Porsche Team | 1:44.821 | +1.250 | |||
4 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:45.531 | +1.960 | |||
5 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
5 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:46.226 | +2.655 | |||
6 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:47.436 | +3.865 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:48.148 | +4.577 | |||
8 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
1 | LMP2 | SMP Racing | 1:51.524 | +7.953 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:51.638 | +8.067 | |||
10 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
3 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.438 | +8.867 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
4 | LMP2 | KCMG | 1:52.614 | +9.043 | |||
12 | 9 | Simon Trummer Nathanaël Berthon Pierre Kaffer |
3 | LMP1-L | Lotus | 1:53.038 | +9.467 | |||
13 | 35 | David Cheng Keiko Ihara Mark Patterson |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:54.489 | +10.918 | |||
14 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | 1:59.812 | +16.241 | |||
15 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:59.880 | +16.309 | |||
16 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:00.735 | +17.164 | |||
17 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:01.143 | +17.572 | |||
18 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Alaksandr Talkanitsa |
2 | GTE Am | AF Corse | 2:01.459 | +17.888 | |||
19 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 2:01.477 | +17.906 | |||
20 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
4 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:01.647 | +18.076 | |||
21 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
5 | GTE Am | AF Corse | 2:01.707 | +18.136 | |||
22 | 99 | Alex MacDowall Abdulaziz Al-Faisal Fernando Rees |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 2:01.923 | +18.352 | |||
23 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
6 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:02.266 | +18.695 | |||
24 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
7 | GTE Am | Proton Competition | 2:02.329 | +18.758 | |||
25 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | 2:02.486 | +18.915 | |||
26 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
6 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:02.570 | +18.999 | |||
NST | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
- | LMP1-H | Audi Sport Team Joest |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.