Wczorajsze pole position nie było przypadkiem – Niccolo Antonelli udowodnił również w wyścigu, że na torze w Brnie prezentuje najlepsze tempo. Włoski zawodnik postanowił uciekać swoim rywalom, co pozwoliło mu spokojnie dojechać do mety na pierwszej pozycji. Na podium znaleźli się jeszcze Enea Bastianini oraz Brad Binder.
Z pól startowych najlepiej ruszył Danny Kent, lecz w pierwszy zakręt na pozycji lidera pokonywał Jorge Navarro przed Niccolo Antonellim i Efrenem Vazquezem. Już na tym etapie wyścigu z toru wypadli Tatsuki Suzuki, Niklas Ajo, Philipp Oettl oraz Jules Danilo, a dwa zakręty dalej doszło do kolejnego upadku, w którym ucierpieli Lorenzo Dalla Porta, Andrea Locatelli, Hiroki Ono i Gabriel Rodrigo. Niestety ten ostatni potrzebował pomocy medycznej, gdyż nie ruszał się na poboczu toru. Wyścig przerwano, a liderem był Antonelli. Argentyńczyk Rodrigo został zabrany do centrum medycznego, a restart wyścigu zaplanowano na 11:30 przy czym boksy otwarto 15 minut wcześniej.
Przed startem dotarła dobra informacja z centrum medycznego – zawodnik jest przytomny i nic poważnego mu się nie stało. Pozostali motocykliści ustawili się na starcie, aby zacząć od nowa zmagania na dystansie 12 okrążeń, a nie jak planowano na 19. Sytuacja po starcie była niemal identyczna – znów świetnie ruszył Kent, lecz szybko skontrował go Navarro wraz z Vazquezem. Tym razem większą stratę na starcie zanotował Antonelli spadając w głąb stawki. Szeroka grupa walczyła o czołowe pozycje, z której na drugim kółku wypadli Fabio Quartararo, Jules Danilo, Karel Hanika i Isaac Viñales. Wypadek tej czwórki spowodował, że sporą przewagę wypracowała sobie grupa jedenastu zawodników – Kent, Vazquez, Brad Binder, Navarro, Antonelli, Oliveira, Bastianini, Masbou, Fenati, McPhee, Kornfeil. Dwójka zespołu Leopard Racing próbowała odjechać podobnie jak w Niemczech, lecz ich próba została szybko zatrzymana przez rywali jadących z tyłu.
Dwa okrążenia później spokojnie jako lider podążał Antonelli, za nim wciąż tasowała się dzięsiątka zawodników z Binderem i Oliveirą na czele. Prowadzący Włoch zdał sobie sprawę z tego, że ucieczka nie ma sensu i przepuścił Bindera, który prowadził stawkę przez niecałe okrążenie, gdyż szybko odebrał mu tą pozycję Miguel Oliveira. Danny Kent spadał w dół i nie był w stanie zbliżyć się do walki o podium, a nawet przez chwilę zamykał grupę. Bardzo aktywny duet zespołu Red Bull KTM Ajo ciągle uprzykrzał jazdę rywalom, którzy chcieli znaleźć się na czele wyścigu przez co błąd popełnił Efren Vazquez, spadając za plecy Kenta, a w międzyczasie Alexis Masbou wyleciał z wyścigu. Romano Fenati i Enea Bastianini z okrążenia na okrążenie wspinali się wyżej w tabeli i trzy kółka przed metą byli blisko podium.
Przedostatnie okrążenie Fenati rozpoczynał tuż za plecami liderującego Antonelliego, a za nimi znajdowali się Oliveira, Binder, Navarro, Kent i Bastianini, który próbował odważnych manewrów.
Fenati jednak nie zdołał skutecznie zaatakować pierwszej pozycji i spadł za plecy kilku rywali, a potem popełnił kosztowny błąd, który definitywnie wyłączył go z walki o podium. Świetnie końcówkę przejechali inni Włosi – Antonelli z każdym kolejnym zakrętem powiększał przewagę, a Bastianini przebił się z piątej pozycji na drugą. Ci zawodnicy mieli już pewne pozycje przed ostatnimi dwoma zakrętami, a za nimi wciąż toczyła się bitwa o ostatnie miejsce dające posmakować szampana na podium, które wywalczył Brad Binder minimalnie przed Efrenem Vazquezem i Jorge Navarro. O pozycjach dwóch Hiszpanów decydował foto-finisz, lecz na korzyść doświadczonego reprezentanta Leopard Racing. Szósty na mecie zameldował się Romano Fenati, przed Danny'm Kentem, którego problemy wynikały z korzystania z twardszej mieszanki. Ósmy finiszował Miguel Oliveira, Portugalczyk miał apetyt na znacznie lepszy wynik, lecz nie poradził sobie w końcówce. Dziesiątkę zamknęli Czech Jakub Kornfeil i Brytyjczyk John McPhee.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 23 | Niccolò Antonelli | Ongetta-Rivacold |
12 okr.
|
|||
2 | 33 | Enea Bastianini | Gresini Racing Team Moto3 |
+0.152
|
|||
3 | 41 | Brad Binder | Red Bull KTM Ajo |
+0.376
|
|||
4 | 7 | Efrén Vázquez | Leopard Racing |
+0.540
|
|||
5 | 9 | Jorge Navarro | Estreila Galicia 0,0 |
+0.560
|
|||
6 | 5 | Romano Fenati | Sky Racing Team VR46 |
+0.821
|
|||
7 | 52 | Danny Kent | Leopard Racing |
+1.179
|
|||
8 | 44 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Ajo |
+1.188
|
|||
9 | 84 | Jakub Kornfeil | Drive M7 SIC |
+1.420
|
|||
10 | 17 | John McPhee | SaxoPrint-RTG |
+3.385
|
|||
11 | 88 | Jorge Martin | Mapfre Team Mahindra |
+5.751
|
|||
12 | 21 | Francesco Bagnaia | Mapfre Team Mahindra |
+5.846
|
|||
13 | 16 | Andrea Migno | Sky Racing Team VR46 |
+5.910
|
|||
14 | 58 | Juanfran Guevara | Mapfre Team Mahindra |
+6.173
|
|||
15 | 65 | Philipp Öttl | Schedl GP Racing |
+6.268
|
|||
16 | 40 | Darryn Binder | Outox Reset Drink Team |
+7.648
|
|||
17 | 2 | Remy Gardner | CIP |
+7.702
|
|||
18 | 11 | Livio Loi | RW Racing GP |
+8.207
|
|||
19 | 48 | Lorenzo Dalla Porta | Husqvarna Factory Laglisse |
+14.302
|
|||
20 | 24 | Tatsuki Suzuki | CIP |
+16.013
|
|||
21 | 12 | Matteo Ferrari | San Carlo Team Italia |
+16.127
|
|||
22 | 63 | Zulfahmi Khairuddin | Drive M7 SIC |
+16.742
|
|||
23 | 6 | María Herrera | Husqvarna Factory Laglisse |
+16.927
|
|||
24 | 29 | Stefano Manzi | San Carlo Team Italia |
+18.967
|
|||
25 | 19 | Alessandro Tonucci | Outox Reset Drink Team |
+31.460
|
|||
26 | 98 | Karel Hanika | Red Bull KTM Ajo |
+37.086
|
|||
27 | 95 | Jules Danilo | Ongetta-Rivacold |
+1:01.665
|
|||
NSK | 86 | Kevin Hanus | Team Hanusch |
|
|||
NSK | 10 | Alexis Masbou | SaxoPrint-RTG |
|
|||
NSK | 20 | Fabio Quartararo | Estreila Galicia 0,0 |
|
|||
NSK | 32 | Isaac Viñales | RBA Racing Team |
|
|||
NSK | 76 | Hiroki Ono | Leopard Racing |
|
|||
NSK | 55 | Andrea Locatelli | Gresini Racing Team Moto3 |
|
|||
NSK | 91 | Gabriel Rodrigo | RBA Racing Team |
|
|||
NSK | 31 | Niklas Ajo | RBA Racing Team |
|
|||
NSK | 97 | Maximilian Kappler | SaxoPrint-RTG |
|
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.