Nico Müller odniósł na torze Misano swoje pierwsze od 2016 roku zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters. Reprezentant Audi skorzystał na pechu startującego z pole position René Rasta, który przebił oponę.

Rast słabo wystartował i już na pierwszych metrach znalazł się pomiędzy samochodami Jonathana Aberdeina i Müllera, na czym skorzystał Robin Frijns i objął prowadzenie. Nie był to koniec problemów Rasta, który uwiązał się w walkę z Aberdeinem oraz Marco Wittmannem w ósmym zakręcie, w trakcie której kierowca Audi wypchnął poza tor BMW zwycięzcy z poprzedniego dnia i wyeliminował go z wyścigu.

Ten manewr odbył się bez konsekwencji dla Rasta, który odzyskał rytm i zamierzał odzyskać pozycję lidera – najpierw wyprzedził Müllera, a na dziewiątym kółku objechał prowadzącego Frijnsa. Holender niedługo później został obrócony przez Loïca Duvala, za co ten otrzymał karę przejazdu przez boksy.

Na kolizji rywali skorzystał Philipp Eng, który awansował na piątą lokatę, a na 13. okrążeniu wyprzedził Aberdeina. Już na kolejnym kółku miał miejsce punkt zwrotny wyścigu, kiedy to prowadzący w wyścigu Rast przebił oponę i musiał powoli wrócić do boksów.

Prowadzenie w tym momencie przejął Müller, który pojawił się w boksach na zmianę opon na 17. okrążeniu i powrócił na tor jako pierwszy spośród kierowców po wizycie w alei serwisowej. Dwa kółka później za plecami Szwajcara znalazł się Rast, za którym to jechał Eng.

Liderzy wkrótce dogonili dublowanego Duvala, który nie ułatwiał zadania czołowej grupie. Müller wyprzedził Francuza na 20. okrążeniu i zdołał odjechać od Rasta i Enga, którzy w zamieszaniu zamienili się pozycjami.

Na tym etapie do boksów nie zjechał jeszcze Jake Dennis i formalnie był liderem wyścigu, lecz tylko do 25. okrążenia, kiedy to pierwszą lokatę odebrał mu Müller. Austriak od tego momentu zdołał kontrolować rywalizację i finiszował siedem sekund przed drugim na mecie Engiem. Na najniższym stopniu podium stanął Rast, który stracił do kierowcy BMW prawie dziesięć sekund w końcowym etapie wyścigu.

Czwarty był Frijns, który utrzymał za swoimi plecami startującego gościnnie dla Team Rosberg Pietro Fittipaldiego. Joel Eriksson był szósty, przed Jonathanem Aberdeinem, Bruno Spenglerem, Sheldonem van der Linde i Mikiem Rockenfellerem.

Startujący gościnnie Andrea Dovizioso dojechał do mety na ostatniej pozycji, po tym jak zaliczył widowiskowy obrót na wyjściu z 16. zakrętu i chwilowo zatrzymał się na torze.

PNrKierowcaZespół Rezultat
151
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline38 okr.
225
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 7,628
333
René Rast
Audi Sport Team Rosberg+ 16,804
44
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 20,072
521
Pietro Fittipaldi
Audi Sport Team Rosberg+ 20,430
647
Joel Eriksson
BMW Team RBM+ 23,645
727
Jonathan Aberdein
WRT Team Audi Sport+ 24,813
87
Bruno Spengler
BMW Team RMG+ 28,460
931
Sheldon van der Linde
BMW Team RBM+ 29,003
1099
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix+ 47,798
1128
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 47,902
1262
Ferdinand Habsburg
R-Motorsport+ 48,678
1376
Jake Dennis
R-Motorsport+ 51,588
1423
Daniel Juncadella
R-Motorsport+ 1:14,053
1534
Andrea Dovizioso
WRT Team Audi Sport+ 1:16,392
NSK16
Timo Glock
BMW Team RMG
NSK3
Paul di Resta
R-Motorsport
NSK11
Marco Wittmann
BMW Team RMG

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race