Formula 1 dla studentów - kilka słów o zawodach

Zawody Formula Student to najbardziej prestiżowe zawody motoryzacje na świecie dedykowane studentom uczelni technicznych. Co rok przyciągają na tory wyścigowe całego świata rzesze ambitnych i pełnych pasji adeptów wyścigów. O tym jak wyglądają takie zawody opowiada Piotr Nowak - lider Zespołu Wyścigowego Politechniki Poznańskiej PUT Motorsport.

"Najważniejsze przystanki zawodów w Europie odbywają się m.in. w Niemczech na torze Hockenheimring, w Anglii na torze Silverstone czy w Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya. Weekend wyścigowy w odróżnieniu do Formuły 1 trwa nie 3, a 5 dni. Przez pierwsze dwa dni odbywają się testy statyczne, które mają na celu sprawdzenie zgodności konstrukcji każdego zespołu z regulaminem. Jest to między innymi test głośności, test przechyłu czy test hamowania. Następnie przechodzimy do prezentacji biznesowej. W tej konkurencji musimy zachęcić grono inwestorów do zainwestowania w produkcję naszego pojazdu. W tym samym czasie odbywa się tzw. „Design Event”, w którym sędziowie sprawdzają czy rozumiemy to co zbudowaliśmy i czy potrafimy uzasadnić nasze wybory.

Po przebrnięciu przez wszystkie testy statyczne i część biznesową, przechodzimy do tego, o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi, czyli do jazdy po torze. Konkurencje dynamiczne są cztery: test przyspieszenia, Skid Pad, Autocross oraz Endurance. W teście przyspieszenia naszym zadaniem jest rozpędzenie samochodu do jak największej prędkości w jak najkrótszym czasie na odcinku 75 m. Skid Pad to konkurencja, podczas, której jeździmy po „ósemce”, a Autocross, czyli tzw. „sprint” to zadanie, które wymaga jak najkrótszego pokonania wyznaczonej przez organizatorów trasy. Na koniec zawodów odbywa się najważniejsza konkurencja, czyli Endurance. Jest to wyścig wytrzymałościowy podczas którego każdy samochód musi pokonać 22 km po specjalnie wyznaczonym torze. W tej konkurencji odpada najwięcej ekip, ponieważ w trakcie trwania tego wyścigu samochód nie może ulec żadnym uszkodzeniom. Każdy wyciek lub urwany element od razu nas dyskwalifikuje.

W każdej z tych konkurencji najważniejszy jest oczywiście czas, ale ze względu na trudność konkurencji, już sam fakt ukończenia ich wszystkich może zagwarantować bardzo dobry rezultat końcowy".

Postępy prac zespołu oraz zdjęcia z zawodów w Niemczech i Czechach można oglądać na Facebooku PUT Motorsport https://www.facebook.com/put.motorsport

Zapraszamy również do obejrzenia przygotowanego przez zespół filmu z zawodów na torze Hockenheimring.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze