Organizacja ACO poinformowała o wpisaniu prototypu Wolf GB08S na listę nowej kategorii pojazdów LMP. W przyszłym roku, kategorię tą zobaczymy w Azjatyckiej Serii Le Mans.
Kilka dni temu, FIA i ACO wspólnie poinformowały o planach utworzenia nowej specyfikacji prototypów wyścigowych, LMP3. Specyfikacja ta ma pojawić się w roku 2015 i zastąpić obecną LMPC – jednak już w przyszłym sezonie, w Azjatyckiej Serii Le Mans wystartuje nowa kategoria prototypów, w której początkowo startować mają pojazdy znane obecnie jako Grupa CN. Pierwszy z nich został właśnie wpisany na listę opcjonalnych prototypów – jest nim model GB08S skonstruowany przez włoski warsztat Wolf Racing Cars.
Powstały w 2011 roku Wolf GB08S to lekki prototyp wyścigowy oparty na karbonowym podwoziu – i właśnie ta cecha sprawiła, że szybko został on dołączony do listy potencjalnych pojazdów obecnych w ASLMS. W praktyce, jest on rozwinięciem prototypu CN GB08, który od 2009 roku odnosił sukcesy we włoskich i europejskich rywalizacjach pojazdów tej specyfikacji – różnicą między podstawą a modelem GB08S jest jego silnik, w oryginale będący 2-litrową jednostką napędową Hondy. W GB08S, motor ten zastąpiono 3-litrowym silnikiem V8 Mugena – a jego przeznaczeniem są przede wszystkim tzw. wyścigi górskie.
Samochód mogliśmy oglądać choćby w tym roku, gdzie (jako startujący gościnnie i nie zdobywający punktów) pojawił się na torze Spa-Francorchamps podczas rundy cyklu SPEED EuroSeries. Wtedy też, jadący nim Ivan Bellarosa wygrał oba 90-minutowe wyścigi, o okrążenie pokonując m.in. swoją typową dla kategorii CN podstawę, czyli model GB08. Teraz, samochód ten będzie mógł startować także w oficjalnych wyścigach długodystansowych FIA/ACO – choć tylko tych z serii ASLMS.
W tym roku Wolf informował już także, że na sezon 2014 warsztat przygotowuje prototypy LMP2 oraz Daytona – bardziej prawdopodobnym jest pojawienie się tego drugiego, który ma już nawet roboczą nazwę GB09. Możliwe, że w sezonie 2015, Wolf przygotuje także zmodernizowaną wersję GB08S, by ta została wpisana już jako typowy prototyp nowej kategorii LMP3.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.