Maro Engel pobił rekord okrążenia w ostatnim, czwartym treningu na torze Bathurst. Także drugie miejsce zajęła załoga ekipy Erebus, z czasem o sekundę lepszym od czołowego konkurenta.
O ile we wcześniejszych sesjach, załogi Erebus spisywały się średnio – tym razem, na dwa Mercedesy australijskiego zespołu nie było mocnych. Szczególnie bezwzględna okazała się broniąca zwycięstwa sprzed roku załoga nr 1, która już od początku sesji nie dawała konkurentom większych szans – w pierwszych minutach, na czoło tabeli wyników załogę wyprowadził Nico Bastian – w połowie treningu, wynik kolegi przebił natomiast Maro Engel. Jedynym, który pokonał załogę nr 1 okazał się Will Davidson z drugiej załogi Erebus, nr 63 – tuż przed końcem treningu, Engel zaliczył jednak niesamowity czas 2:04.453, ustanawiając nowy rekord toru i pokonując Australijczyka o niemal sekundę.
Dzięki wynikowi Davidsona, Mercedes nr 63 od Erebus Motorsport ukończył sesję na pozycji drugiej – i także pobił on rekord ustanowiony w drugim treningu przez załogę Lago Racing. W ogóle, czasy ostatniego treningu należały do wyjątkowo dobrych – trzeci Mika Salo w Ferrari ekipy Maranello Motorsport zaliczył 2:06.4, niewiele gorsze było Lamborghini od Lago Racing, po raz kolejny bezwzględnie zwyciężając wśród pojazdów kategorii B – a Rick Kelly czasem 2:07.7 dał piąte miejsce fabrycznemu Nissanowi. W czołówce znalazły się także Audi od Phoenix Racing, McLaren zespołu VIP Holdings i Ferrari od Cleanwater Racing – a dziesiątkę zamknęły Audi od United Autosport i Ferrari od M Motorsport.
W innych kategoriach, najlepszym pojazdem klasy D było tym razem BMW zespołu Anthonego Gilbertsona, po raz pierwszy pokonując replikę Daytony Coupe. Co ciekawe – także i w tej sesji, najlepszy pojazd klasy D pokonał trzy Fordy Focus specjalnej kategorii I – a wśród pojazdów klasy C, jeszcze raz triumfowała Ginetta zespołu Griffith Corporation. Spośród trzech Fiatów 500 Abarth, najlepszy był za to pojazd nr 95.
Prócz najlepszych wyników, ostatni trening obfitował także w czerwone flagi – najwięcej pecha miał Harold Primat, który w Mercedesie ekipy HTP Motorsport uderzył w barierę na zakręcie McPhillamy. Kolejną czerwoną flagę wywołał Fiat 500 nr 95, ten sam, który uzyskał najlepszy czas w swojej kategorii – a przez chwilę, czerwona flaga widniała także na samym początku treningu.
W nocy z piątku na sobotę czekają nas trzy sesje kwalifikacyjne – w sobotę o godzinie 20:10 rozpocznie się wyścig Bathurst 12 Hour.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | Strata | |||
1 | 1 | Bernd Schneider Maro Engel Nico Bastian |
1 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:04.453 | ||
2 | 63 | Will Davison Jack Le Brocq Greg Crick |
2 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:05.334 | +0.881 | |
3 | 88 | Peter Edwards John Bowe Craig Lowndes Mika Salo |
3 | A |
|
Maranello Motorsport Ferrari F458 Italia GT3 |
2:06.406 | +1.953 | |
4 | 23 | Roger Lago David Russell Peter Kox |
1 | B |
|
Lago Racing Lamborghini Gallardo LP520 GT3 |
2:06.746 | +2.293 | |
5 | 32 | Rick Kelly Katsumasa Chyio Alex Buncombe Wolfgang Reip |
4 | A |
Nissan Motorsport Nissan GT-R Nismo GT3 |
2:07.722 | +3.269 | ||
6 | 3 | René Rast Rahel Frey Laurens Vanthoor |
5 | A |
|
Phoenix Racing Audi R8 LMS Ultra |
2:07.973 | +3.520 | |
7 | 37 | Tony Quinn Klark Quinn Andrew Kirkaldy Shane van Gisbergen |
6 | A |
|
VIP Holdings McLaren MP4-12C GT3 |
2:08.149 | +3.696 | |
8 | 33 | Weng Sun Mok Craig Baird Matt Griffin Hiroshi Hamaguchi |
7 | A |
Cleanwater Racing Ferrari F458 Italia GT3 |
2:08.515 | +4.061 | ||
9 | 25 | Mark Patterson Eric Lux Markus Winkelhock |
8 | A |
|
United Autosport Audi R8 LMS Ultra |
2:09.376 | +4.922 | |
10 | 48 | Justin McMillan Steve Richards Dale Wood Ross Lilley |
9 | A |
|
M Motorsport Lamborghini Gallardo GT3 FL2 |
2:09.935 | +5.482 | |
... | ... |
... |
|||||||
24 | 42 | Anthony Gilbertson Angus Chapel Jason Clements |
1 | D |
|
Anthony Gilbertson BMW M3 (E46) |
2:17.744 | +13.291 | |
25 | 70 | Grant Denyer Adam Gowans Garry Jacobson Andrew Miedecke |
1 | I |
|
Racer Industries Marc GTC Focus V8 |
2:17.777 | +13.324 | |
... | ... |
... |
|||||||
30 | 17 | Daniel Gaunt Mark Griffith Karl Reindler |
1 | C |
|
Griffith Corporation Ginetta G50 GT4 |
2:20.261 | +15.808 | |
... | ... |
... |
|||||||
39 | 95 | Paul Stokell Toby Hagon Joshua Dowling Clyde Campbell |
1 | F |
|
FIAT Abarth Motorsport Abarth 500 |
2:49.815 | +45.362 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.