Mika Salo uzyskał nowy rekord toru Mount Panorama podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu Bathurst 12h. Z drugiej strony, 2/3 sesji przebiegło z czerwonymi flagami nad torem.
Im bliżej tegorocznego wyścigu w Bathurst, tym szybciej kierowcy przejeżdżają okrążenia toru Mount Panorama – i tym więcej minut traci się wskutek czerwonych flag. Te, podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej były wręcz zmorą – zaledwie 6 minut po starcie kwalifikacji, wskutek uderzenia w barierę, bokiem na torze stanęło Audi Roda Salmona – a jakby tego było mało, podczas omijania uszkodzonego R8 LMS zderzyły się dwa pucharowe Porsche, nr 19 Damiena Flacka i nr 51 Andrew Macphersona.
Na szczęście, nikomu nic poważnego się nie stało – sprzątanie toru trwało jednak prawie pół godziny – a jak na złość, niedługo po wznowieniu sesji, w barierę uderzyła Daytona Coupe. Wszystko to sprawiło, że z 60 minut, kierowcy mogli w praktyce poprawiać czasy tylko przez ostatni kwadrans – jednak gdy się rozpędzili, co chwilę odbierali sobie miejsce na czele tabeli wyników.
Jeszcze przed pierwszą czerwoną flagą, czterem kierowcom udało się zejść do poziomu 2:07. Na czele widniał Maro Engel w Mercedesie nr 1, za nim był Will Davidson w siostrzanym nr 63 – a grupę dopełniali Mika Salo w Ferrari nr 88 oraz Christopher Mies w Audi nr 9. Rezultaty te nie udało się poprawić między czerwonymi flagami – dopiero na kwadrans przed końcem sesji, na czele pojawił się Marcus Winkelhock w Audi nr 25, a za nim René Rast w nr 3, obaj schodząc poniżej granicy 2:06. Poprawili się także Davison i Mies, wchodząc na miejsca 3-4 – a Engel był już szósty.
10 minut przed końcem sesji, Engel powrócił na czoło – a za Miką Salo, trzeci wynik uzyskał Rick Kelly w fabrycznym Nissanie. Engel krótko jednak cieszył się z pole position, gdyż niespodziewanie, poniżej 2:05 zszedł wtedy Andrew Kirkaldy w McLarenie zespołu VIP – lecz z drugiej strony widać było, że kierowcy nie rezygnują z walki do końca. I rzeczywiście – na niecałe 3 minuty przed metą, Engel oraz Kelly przebili wynik Kirkaldego – ostatnie słowo należało jednak do Salo, który zszedł do poziomu 2:03.9, bijąc rekord Engela z wcześniejszej sesji treningowej. Engel zakończył sesję jako drugi, a za nim pozostali Kelly, Kirkaldy i Mies.
W innych kategoriach, po pierwszej części kwalifikacji na czele klasy B jest Oliver Gavin i Audi od Rotek Racing – trzeba jednak zauważyć, że już po pierwszej przerwie, z tej części sesji zrezygnowała załoga nr 23 od Lago Racing. Załoga nr 50 prowadzi wśród trzech Fordów Focus GTC, a Ginetta od Griffith Corporation wśród pojazdów specyfikacji GT4. BMW nr 42 ekipy Anthonego Gilbertsona jest najszybsze wśród pojazdów kategorii D, a załoga nr 95 była minimalnie szybsza od siostrzanej nr 96 spośród trzech Fiatów 500 Abarth.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | Strata | |||
1 | 88 | Peter Edwards John Bowe Craig Lowndes Mika Salo |
1 | A |
|
Maranello Motorsport Ferrari F458 Italia GT3 |
2:03.942 | ||
2 | 1 | Bernd Schneider Maro Engel Nico Bastian |
2 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:04.764 | +0.822 | |
3 | 32 | Rick Kelly Katsumasa Chyio Alex Buncombe Wolfgang Reip |
3 | A |
Nissan Motorsport Nissan GT-R Nismo GT3 |
2:04.823 | +0.881 | ||
4 | 37 | Tony Quinn Klark Quinn Andrew Kirkaldy Shane van Gisbergen |
4 | A |
|
VIP Holdings McLaren MP4-12C GT3 |
2:04.915 | +0.973 | |
5 | 9 | Marc Cini Mark Eddy Christopher Mies |
5 | A |
|
Mark Eddy / Marc Cini Audi R8 LMS Ultra |
2:05.592 | +1.650 | |
6 | 3 | René Rast Rahel Frey Laurens Vanthoor |
6 | A |
|
Phoenix Racing Audi R8 LMS Ultra |
2:05.594 | +1.652 | |
7 | 25 | Mark Patterson Eric Lux Markus Winkelhock |
7 | A |
|
United Autosport Audi R8 LMS Ultra |
2:05.717 | +1.775 | |
8 | 63 | Will Davison Jack Le Brocq Greg Crick |
8 | A |
|
Erebus Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:06.012 | +2.070 | |
9 | 48 | Justin McMillan Steve Richards Dale Wood Ross Lilley |
9 | A |
|
M Motorsport Lamborghini Gallardo GT3 FL2 |
2:06.350 | +2.408 | |
10 | 84 | Harold Primat Thomas Jäger Maximilian Buhk |
10 | A |
|
HTP Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
2:06.847 |
+2.905 |
|
... | ... |
... |
|||||||
13 | 14 | Oliver Gavin Rob Huff Richard Meins Kevin Gleason |
1 | B |
|
Rotek Racing Audi R8 LMS |
2:07.999 | +4.057 | |
... | ... |
... |
|||||||
19 | 50 | Keith Kassulke Jake Camilleri Chris Pither |
1 | I |
|
Racer Industries Marc GTC Focus V8 |
2:14.346 | +10.404 | |
... | ... |
... |
|||||||
24 | 42 | Anthony Gilbertson Angus Chapel Jason Clements |
1 | D |
|
Anthony Gilbertson BMW M3 (E46) |
2:17.183 | +13.240 | |
... | ... |
... |
|||||||
28 | 17 | Daniel Gaunt Mark Griffith Karl Reindler |
1 | C |
|
Griffith Corporation Ginetta G50 GT4 |
2:19.305 | +15.363 | |
... | ... |
... |
|||||||
35 | 95 | Paul Stokell Toby Hagon Joshua Dowling Clyde Campbell |
1 | F |
|
FIAT Abarth Motorsport Abarth 500 |
2:31.024 | +27.082 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.