Piątkowe treningi dla obrońców tytułu

Załoga OAK Racing była najszybsza w obydwu piątkowych treningach na koreańskim torze Inje. W obu sesjach, lepszy od pojazdów GT był tylko prototyp CN ekipy Craft.

Tylko 8 z 15 zapowiadanych pojazdów pojawiło się w ten weekend na torze Inje Speedium w Korei Południowej. Najbardziej zaskakującym jest tu brak większości samochodów nowej kategorii CN – z siedmiu sztuk, do treningów przystąpiły zaledwie dwa. Zabrakło także dwóch pojazdów GT zespołu Taisan, ubiegłorocznego mistrza kategorii GTE (w której jednak, w większości wyścigów startowali sami) – a w czołowej LMP2 nie pojawił się zapowiadany Morgan ekipy Craft-Bamboo, przez co przeciwko Morganowi od OAK Racing stanął do walki tylko Oreca 03 ekipy Eurasia.

I jak się okazało, załoga Eurasii nie potrafiła ani razu pokonać chińsko-amerykańskiego duetu z zespołu OAK – Ho-Pin Tung i David Cheng pokonując Richarda Bradleya, Johna Hartshorna i Tack Sung Kima różnicą odpowiednio: 1.464 sekundy w sesji pierwszej i 0.769 w drugiej. Jeszcze wyraźniej, różnica między tymi dwoma załogami przedstawiała się w wynikach kolejnych okrążeń – o ile OAK uzyskał całkiem sporo czasów poniżej 1:26, to Eurasia tylko pięciokrotnie zeszła poniżej grancy 1:27.

Jeszcze wyraźniej, różnica między dwoma konkurentami wyglądała w nowej kategorii CN – tu widać było wyraźnie, że kierowcy Craft-Bamboo to załoga o wiele bardziej profesjonalna, aniżeli bracia Ang – Dominik i Gilbert. Ci, co prawda, także mieli na koncie pewne sukcesy (Dominik to triumfator wyścigu Merdeka Endurance z lat 2011-2012, a Gilbert był dwukrotnym mistrzem azjatyckiej, kartingowej serii Rotax Max Challenge) – nie udało im się jednak pokonać nawet pojazdów GT, z załogą nr 77 od Craft-Bamboo przegrywając przynajmniej 3 sekundami.

Podobnie, sytuacja przedstawiała się w rywalizacji między zespołami AAI i Python Racing w kategorii GT – tu jednak, ekipa z Tajwanu wystawiała do walki aż trzy, w miarę równe sobie załogi. W ten sposób, tylko tu, w dwóch treningach wygrały dwa różne pojazdy – w pierwszym, załoga BMW nr 91 z Ollie Millroyem minimalnie pokonała siostrzanego Z4 nr 90 – w drugim to ten wygrał z kolegami z nr 91. W obu przypadkach, goszczący w Korei Mercedes był trzeci – a Ferrari z Chin plasowało się jako ostatnie.

W sobotę czeka nas ostatni, trzeci trening oraz kwalifikacje – sam wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 8:00 czasu polskiego. 

Wyniki sesji pierwszej:

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 1


David Cheng
Ho-Pin Tung

1 LMP2 OAK Racing Team Asia 1:25.415  
2 27

Richard Bradley
John Hartshorne
Tack Sung Kim
2 LMP2 Eurasia Motorsport 1:26.879 +1.464
3 77

Mathias Beche
Wing Kin (Kevin) Tse
Siu Fung (Frank) Yu
1 CN Craft Bamboo Racing 1:30.111 +4.696
4 91

Jun San Chen
Ollie Millroy
Tatsuya Tanigawa
1 GT AAI Motorsports 1:33.513 +8.098
5 90

Yu Lam
Takamitsu Matsui
Takeshi Tsuchiya
2 GT AAI Motorsports 1:33.596 +8.181
6 92

Han Sen (Morris) Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
3 GT AAI Motorsports 1:33.688 +8.273
7 45


 
Dominik Ang
Gilbert Ang

2 CN ATL Wolf Asia 1:33.868 +8.453
8 18


Zou Si Rui
Xu Wei

4 GT Ferrari China Team 1:36.832 +11.471

Wyniki sesji drugiej:

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 1


David Cheng
Ho-Pin Tung

1 LMP2 OAK Racing Team Asia 1:25.341  
2 27

Richard Bradley
John Hartshorne
Tack Sung Kim
2 LMP2 Eurasia Motorsport 1:26.110 +0.769
3 77

Mathias Beche
Wing Kin (Kevin) Tse
Siu Fung (Frank) Yu
1 CN Craft Bamboo Racing 1:30.173 +4.832
4 90

Yu Lam
Takamitsu Matsui
Takeshi Tsuchiya
1 GT AAI Motorsports 1:32.586 +7.245
5 91

Jun San Chen
Ollie Millroy
Tatsuya Tanigawa
2 GT AAI Motorsports 1:32.734 +7.393
6 92

Han Sen (Morris) Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
3 GT AAI Motorsports 1:33.490 +8.149
7 45


 
Dominik Ang
Gilbert Ang

2 CN ATL Wolf Asia 1:35.568 +10.227
8 18


Zou Si Rui
Xu Wei

4 GT Ferrari China Team 1:41.197 +15.856

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze