Załoga OAK Racing była najszybsza w obydwu piątkowych treningach na koreańskim torze Inje. W obu sesjach, lepszy od pojazdów GT był tylko prototyp CN ekipy Craft.
Tylko 8 z 15 zapowiadanych pojazdów pojawiło się w ten weekend na torze Inje Speedium w Korei Południowej. Najbardziej zaskakującym jest tu brak większości samochodów nowej kategorii CN – z siedmiu sztuk, do treningów przystąpiły zaledwie dwa. Zabrakło także dwóch pojazdów GT zespołu Taisan, ubiegłorocznego mistrza kategorii GTE (w której jednak, w większości wyścigów startowali sami) – a w czołowej LMP2 nie pojawił się zapowiadany Morgan ekipy Craft-Bamboo, przez co przeciwko Morganowi od OAK Racing stanął do walki tylko Oreca 03 ekipy Eurasia.
I jak się okazało, załoga Eurasii nie potrafiła ani razu pokonać chińsko-amerykańskiego duetu z zespołu OAK – Ho-Pin Tung i David Cheng pokonując Richarda Bradleya, Johna Hartshorna i Tack Sung Kima różnicą odpowiednio: 1.464 sekundy w sesji pierwszej i 0.769 w drugiej. Jeszcze wyraźniej, różnica między tymi dwoma załogami przedstawiała się w wynikach kolejnych okrążeń – o ile OAK uzyskał całkiem sporo czasów poniżej 1:26, to Eurasia tylko pięciokrotnie zeszła poniżej grancy 1:27.
Jeszcze wyraźniej, różnica między dwoma konkurentami wyglądała w nowej kategorii CN – tu widać było wyraźnie, że kierowcy Craft-Bamboo to załoga o wiele bardziej profesjonalna, aniżeli bracia Ang – Dominik i Gilbert. Ci, co prawda, także mieli na koncie pewne sukcesy (Dominik to triumfator wyścigu Merdeka Endurance z lat 2011-2012, a Gilbert był dwukrotnym mistrzem azjatyckiej, kartingowej serii Rotax Max Challenge) – nie udało im się jednak pokonać nawet pojazdów GT, z załogą nr 77 od Craft-Bamboo przegrywając przynajmniej 3 sekundami.
Podobnie, sytuacja przedstawiała się w rywalizacji między zespołami AAI i Python Racing w kategorii GT – tu jednak, ekipa z Tajwanu wystawiała do walki aż trzy, w miarę równe sobie załogi. W ten sposób, tylko tu, w dwóch treningach wygrały dwa różne pojazdy – w pierwszym, załoga BMW nr 91 z Ollie Millroyem minimalnie pokonała siostrzanego Z4 nr 90 – w drugim to ten wygrał z kolegami z nr 91. W obu przypadkach, goszczący w Korei Mercedes był trzeci – a Ferrari z Chin plasowało się jako ostatnie.
W sobotę czeka nas ostatni, trzeci trening oraz kwalifikacje – sam wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 8:00 czasu polskiego.
Wyniki sesji pierwszej:
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | David Cheng Ho-Pin Tung |
1 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | 1:25.415 | ||||
2 | 27 | Richard Bradley John Hartshorne Tack Sung Kim |
2 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:26.879 | +1.464 | |||
3 | 77 | Mathias Beche Wing Kin (Kevin) Tse Siu Fung (Frank) Yu |
1 | CN | Craft Bamboo Racing | 1:30.111 | +4.696 | |||
4 | 91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
1 | GT | AAI Motorsports | 1:33.513 | +8.098 | |||
5 | 90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
2 | GT | AAI Motorsports | 1:33.596 | +8.181 | |||
6 | 92 | Han Sen (Morris) Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
3 | GT | AAI Motorsports | 1:33.688 | +8.273 | |||
7 | 45 |
Dominik Ang Gilbert Ang |
2 | CN | ATL Wolf Asia | 1:33.868 | +8.453 | |||
8 | 18 | Zou Si Rui Xu Wei |
4 | GT | Ferrari China Team | 1:36.832 | +11.471 |
Wyniki sesji drugiej:
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | David Cheng Ho-Pin Tung |
1 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | 1:25.341 | ||||
2 | 27 | Richard Bradley John Hartshorne Tack Sung Kim |
2 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:26.110 | +0.769 | |||
3 | 77 | Mathias Beche Wing Kin (Kevin) Tse Siu Fung (Frank) Yu |
1 | CN | Craft Bamboo Racing | 1:30.173 | +4.832 | |||
4 | 90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
1 | GT | AAI Motorsports | 1:32.586 | +7.245 | |||
5 | 91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
2 | GT | AAI Motorsports | 1:32.734 | +7.393 | |||
6 | 92 | Han Sen (Morris) Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
3 | GT | AAI Motorsports | 1:33.490 | +8.149 | |||
7 | 45 |
Dominik Ang Gilbert Ang |
2 | CN | ATL Wolf Asia | 1:35.568 | +10.227 | |||
8 | 18 | Zou Si Rui Xu Wei |
4 | GT | Ferrari China Team | 1:41.197 | +15.856 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.