Załoga OAK Racing zdobyła pole position w kwalifikacjach do wyścigu w Malezji. Konkurenci z zespołu Eurasia byli gorsi o 0.1 sekundy.
W żadnej z tegorocznych sesji kwalifikacyjnych, różnica między dwoma pojazdami kategorii LMP2 nie wyniosła więcej, aniżeli 0.2 sekundy. Właśnie takim wynikiem, Ho-Pin Tung pokonał Richarda Bradleya podczas walki o pole position w pierwszym wyścigu sezonu 2014 – później, różnica ta spadała nawet do 0.01 sekundy, i to na korzyść zespołu Eurasia. Nieco dziwić może więc fakt, że wszystkie dotychczasowe starcia kończyły się wygraną jednej strony – czy tak będzie i tym razem, zobaczymy już jutro. Jak na razie wiemy, że z pole position ponownie wystartuje załoga OAK Racing Team Asia – a Eurasia Motorsport przegrała o 0.104 sekundy.
Zwycięzcą okazał się ponownie Ho-Pin Tung, który już na trzecim szybkim okrążeniu zszedł do poziomu 1:56.9. Na dobry wynik Jamesa Winslowa z załogi Eurasia czekaliśmy nieco dłużej – gdy jednak ten zaliczył swoje 1:56.979, konkurenci (już nie pierwszy raz) przestali być pewni swojej wygranej. Niestety, Brytyjczykowi zabrakło czasu na poprawę swojego wyniku – przez co po raz trzeci, ekipa z Filipin wystartuje "tylko" z pierwszej linii.
Niewielka różnica rozdzieliła również dwa prototypy kategorii CN – o 0.165 sekundy lepszy okazał się być pojazd zespołu Craft-Bamboo. W ich wypadku, początkowo na czele widniał Sean Hudspeth w Wolfie ekipy Avelon – jednak niedługo przed końcem sesji, swój czas poprawił Jonathan Venter z Ligiera, przejmując trzecie miejsce na starcie.
Także w przypadku pojazdów GT, różnice między poszczególnymi załogami okazały się być niewielkie – zgodnie z oczekiwaniami, na czele znalazł się jednak Marco Seefried z BMW nr 92. Niemiec pokonał Japończyków z dwóch pozostałych pojazdów ekipy AAI, Tatsuyego Tanigwaę z siostrzanego Z4 i Takeshiego Tsuchiyę z Mercedesa – najgorzej spisało się Ferrari goszczącego na Sepang zespołu Cleanwater, które jako jedyne nie zeszło poniżej granicy 2:06.
3-godzinny wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 6:00.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | David Cheng Ho-Pin Tung Yuan Bo |
1 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | 1:56.875 | ||||
2 | 27 | James Winslow John Hartshorne Pu Jun Jin |
2 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:56.979 | +0.104 | |||
3 | 77 | Jonathan Venter Wing Kin (Kevin) Tse Frank Yu |
1 | CN | Craft Bamboo Racing | 2:04.687 | +7.812 | |||
4 | 21 | Denis Lian Sean Hudspeth - |
2 | CN | Team Avelon Formula | 2:04.852 | +7.977 | |||
5 | 92 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
1 | GT | AAI Motorsports | 2:05.078 | +8.203 | |||
6 | 91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
2 | GT | AAI Motorsports | 2:05.385 | +8.510 | |||
7 | 90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
3 | GT | AAI Motorsports | 2:05.649 | +8.774 | |||
8 | 33 | Mok Weng Sun Richard Wee Hiroshi Hamaguchi |
4 | GT | Cleanwater Racing | 2:06.045 | +9.170 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.