Pickett na pole position, dwa BMW na czele GT

Załoga Muscle Milk Pickett Racing triumfowała w kwalifikacjach do sobotniego wyścigu na torze Lime Rock Park. Najlepsze w kategorii GT były dwa BMW Z4 GTE.

Ponowna rywalizacja Muscle Milk z Dyson Racing – i ponowny triumf HPD, znowu zresztą praktycznie bez cienia wątpliwości. Lucas Luhr przez całą, ostatnią część sesji, nie dawał konkurencyjnej Loli B12/60 szans na pole position – co ciekawe jednak, podobnie było również w innych kategoriach, gdzie tylko przez chwilę triumfatorzy nie znajdowali się na czele. Tak było w PC, gdzie warunki dyktował Colin Braun z CORE Autosports – tak było w GT, gdzie z BMW walczono głównie o miejsce drugie – a i w pozostałych dwóch kategoriach, rywalizacja była dość ograniczona.

Tradycyjnie, sesję rozpoczęły najsłabsze pojazdy, GTC – i tu początkowo, na czele widniał Jeroen Bleekemolen z Porsche nr 22 od Alex Job. 5 minut po starcie, pałeczkę przejął jednak faworyt, Spencer Pumpelly z nr 45 od Flying Lizards – i nie oddał jej już do końca, po uzyskaniu w połowie sesji czasu 55.155 zjeżdżając do boksów. Sytuację utrudniła dodatkowo czerwona flaga, która przez moment pojawiła się, gdy 5 minut przed końcem tej części sesji z toru wypadł Dion von Moltke w nr 44 – ostatecznie jednak sesję wznowiono, lecz na pokonanie Pumpelly’ego skusił się tylko Bleekemolen. Zbyt szerokie wyjście z ostatniego zakrętu nie pozwoliło mu jednak pokonać Amerykanina – trzecie miejsce zajął Damien Faulkner z nr 66 od TRG, który początkowo rywalizował z Bleekemolenem i Pumpellym.

Kolejną część sesji  rozpoczął Towsend Bell w Ferrari nr 23 od Team West Alex Job Racing – razem z Olivierem Berettą z Ferrari nr 62 oraz Oliverem Gavinem z Corvette nr 4, jako pierwszy schodząc poniżej 52 sekund. Później jednak, na czoło wyszedł Antonio Garcia w Corvette nr 3 – a w połowie sesji, liderem był już John Edwards w BMW nr 56. Za nim pojawili się Beretta i Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE – jego jednak pokonał Maxime Martin w BMW nr 55, który po chwili awansował na miejsce drugie. Od tego czasu, raz po raz poprawiających swoje rezultaty kierowców BMW nikt już nie pokonał – a za Martina powrócił Gavin. Przed Berettę awansował pod koniec sesji Garcia – a ani na chwilę, w czołówce nie znalazł się kierowca Viperów, Kuno Wittmer i Dominik Farnbacher.

W kategorii PC sprawa okazała się jeszcze prostsza – już od początku tej części sesji, Colin Braun w nr 05 prowadził, rozpoczynając od zejścia poniżej 50 sekund – a potem poniżej 49. Rywalizacja toczyła się za to o drugie miejsce – tu wpierw znalazł się Kyle Marcelli z nr 8 od BAR1, potem przebił go Renger van der Zande z nr 81 od 8Star – a jego pokonał  Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech. W połowie sesji Braun miał już na koncie 48.254, które wkrótce poprawił na 48.078 – a na drugie powrócił Marcelli. Jego strącili jednak Zande i Bruno Junqueira z nr 9 od RSR – ten drugi zbliżając się do obecnego już wtedy w boksach Brauna na 0,1 sekundy. Pod koniec sesji, Brazylijczyk jeszcze się poprawił – jednak pozostał on na miejscu drugim.

Ostatnia część kwalifikacji była wspólna dla pojazdów P1 i P2 – w tej drugiej, dłuższą chwilę musieliśmy czekać na prototypy od Level 5, przez co na czele widnieli początkowo Scott Sharp i Johannes van Overbeek z Extreme Speed. W połowie sesji, liderem P2 został jednak Ryan Briscoe z nr 551 od Level 5, schodząc poniżej 47 sekund – a gdy zaliczył on 46.191, na drugim pojawił się Marino Franchitti z nr 552. Kierowcy Extreme Speed zjechali wtedy do boksów, pozostając na miejscach 3. i 4. – Overbeek przed Sharpem z czasami poniżej 47 sekund.

Wśród P1, Luhr rozpoczął sesję od czasu 46.639, by po chwili mieć już na koncie 45.713. Dyson w tym czasie dopiero się rozpędzał – i gdy zaliczył okrążenie w 46.268, Luhr w HPD nr 6 był szybszy o prawie półtorej sekundy, z czasem 44.854 praktycznie już wtedy będąc pewny pole position. Mimo tego, Niemiec wciąż przyśpieszał i wkrótce zszedł do 44.396 – a Dyson poprawił się tylko o 0,02 sekundy. Kierowca Loli B12/60, w przeciwieństwie do niemal wszystkich pojazdów P1 i P2 pozostał na torze niemal do końca – ale i tak konkurenta nie pokonał. Cieniem dla tego pojedynku był Andy Meyrick w Deltawing, który zakończył sesję na poziomie 48.931 i dwunastym miejscu w całej stawce. 

Poz

Nr

Kierowca Kat P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 1 Muscle Milk Pickett Racing 44.396  
2 16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 2 Dyson Racing Team 45.243 + 0.847
3 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 1 Level 5 Motorsport 46.191 + 1.795
4 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 2 Level 5 Motorsport 46.428 + 2.032
5 02
Ed Brown
Johan. van Overbeek
P2 3 Extreme Speed Motorsport 46.729 + 2.333
6 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 4 Extreme Speed Motorsport 46.870 + 2.474
7 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC 1 CORE Autosport 48.078 + 3.682
8 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC 2 RSR Racing 48.188 + 3.792
9 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC 3 BAR1 Motorsports 48.403 + 4.007
10 81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 4 8Star Mishumotors 48.422 + 4.026
                     
12
Andy Meyrick
Katherine Legge
P1 3 Deltawing Racing Cars 48.931 + 4.535
                     
15 56
Dirk Müller
John Edwards
GT 1 BMW Team RLL 50.996 + 6.600
16 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT 2 BMW Team RLL 51.157 + 6.761
17 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT 3 Corvette Racing 51.490 + 7.094
                     
26 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC 1 Flying Lizard Motorsport 55.155 + 10.759
27 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC 2 Alex Job Racing 55.463 + 10.921
28 66
Ben Keating
Damien Faulkner
GTC 3 TRG 55.633 + 11.018

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze