Mistrz serii WEC w 2018-19 w kategorii GTE Am we wtorek podał oświadczenie o upadłości. Tyczy się to też siostrzanej firmy, Project 1 Drivetime, która organizowała tzw. track day na różnych torach wyścigowych.
To oznacza, że ekipa, która powstała ponad 30 lat temu, zamyka drzwi i kończy tym samym swoją działalność motorsportową. Powodem zamknięcia spółki była trudna sytuacja gospodarcza.
W oświadczeniu czytamy, że: „Po licznych rozmowach z inwestorami, producentami, partnerami i przyjaciółmi, nie udało się nam osiągnąć pozytywnego wyniku w sprawie kontynuacji naszych spółek tj. Project 1 Motorsport i Project 1 Drivetime”.
„Tym bardziej to boli, że musimy to zrobić w roku, w którym obchodzimy 30. rocznicę istnienia”.
Oświadczenie kończy się słowami: „Chcielibyśmy z całego serca podziękować wszystkim, którzy byli zaangażowani w ten projekt oraz naszym fanom. Wiedza naszych pracowników pozostanie częścią sportów motorowych w 2024 roku”.
Ekipa Project 1 była szanowana w świecie Długodystansowych Mistrzostw Świata. W 2018-19 roku w składzie Patrick Lindsey, Jörg Bergmeister i Egidio Perfetti zdobyło mistrzostwo w klasie GTE Am, a ich samochodem było Porsche 911 RSR. To trio wygrało też 24-godzinny wyścig na torze Le Mans w 2019 roku.
W późniejszych sezonach Project 1 wystawiał dwa samochody w tej klasie, aż do 2022 roku. To w tym sezonie odnieśli swoje ostatnie zwycięstwo w Bahrajnie. W 2023 roku Project 1 ograniczył się do wystawiania jednego Porsche 911 we współpracy z AO Racing.
Dodatkowo niemiecki zespół odnosił sukcesy w Porsche Supercup, a także w lokalnych zawodach Carrera Cup. W 2023 roku rozszerzyli oni działalność do startów w serii DTM, z tą różnicą, że wystawiali oni BMW M4 GT3 dla Marco Wittmanna i Sandro Holzema. Również Project 1 uczestniczył w niedawno zakończonych wyścigach w Azjatyckiej Serii Le Mans.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.