"Światła zwalniania" w LMP1, bariery SAFER w Le Mans

Prototypy LMP1 dostaną kolejny element bezpieczeństwa w postaci świateł sygnalizujących nagłe zwalnianie, a na Circuit de la Sarthe w zakrętach Porsche postawiona została bariera SAFER.

Regulamin techniczny klasy LMP1 na sezon 2015 nakazuje posiadanie przez wszystkie pojazdy migającego tylnego światła, które uaktywni się w przypadku wytracenia prędkości większego niż 0,4g w ciągu 2 dziesiątych sekundy. Jest to reakcja na sytuację wynikającą z wprowadzonego w tym roku ograniczenia zużycia paliwa na okrążenie, przez co kierowcy czasem musieli zwalniać, by nie przekroczyć limitów, czym zaskakiwali innych uczestników wyścigu.

Bariery SAFER w zakrętach Porsche

Kompleks zakrętów Porsche został zbudowany w 1972 roku, w ramach próby stworzenia permementnego toru dla wyścigu 24 godziny Le Mans, jak i w celu ominięcia bardzo szybkiej i niebezpiecznej sekcji Maison Blanche. Cztery bardzo szybkie zakręty same widziały jednak poważne wypadki, w tym Marca Gené w Peugeocie w 2008 roku i Loïca Duvala w Audi w 2014, kiedy prototypy straciły kontakt z ziemią i w powietrzu uderzyły w bariery.

Odpowiedzialna za inwestycje na torze organizacja Syndicat Mixte des 24h du Mans zebrała budżet w wysokości 600 tysięcy euro na przebudowę tego kompleksu tak, by poprawić bezpieczeństwo, zachowując jednak oryginalny projekt.

W prawym zakręcie rozpoczynającym kompleks, 30% żwirowej pułapki zostanie zastąpione bitumiczną nawierzchnią o wysokim tarciu, podobną do tej z toru Paul Ricard. Na zewnętrznej zakrętu powstanie 200-metrowa ściana z opon i siatki zabezpieczającej.

W dwóch lewych zakrętach, pierwszy z nich zostanie od zewnętrznej strony pokryty pasem bitumicznej nawierzchni o bardzo wysokim tarciu o szerokości 1-2 metrów. Drugi zakręt zostanie poszerzony o 2-3 metry na dystansie około 250 metrów, a trawa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Na dystansie 220 metrów w tych zakrętach zostanie postawiona bariera SAFER (pochłaniająca energię konstrukcja ze stali i pianki - rysunek poniżej). Po raz pierwszy ta technologia, opracowana i powszechnie używana w Stanach Zjednoczonych, gdzie wielokrotnie potwiedziła swoją skuteczność, znajdzie swoje zastosowanie w La Sarthe.

W ostatnim prawym zakręcie, krawężniki po wewnętrznej stronie zostaną wydłużone o 20 metrów.

Prace zostaną rozpoczęte w lutym i mają zostać zakończone w maju.

Źródło: sportscar365.comdailysportscar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze