Porsche przebite na finiszu

André Lotterer w Audi był najszybszy w ostatniej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps. Pod sam koniec treningu, Niemiec przebił wyniki trzech Porsche.

W przeciwieństwie do sesji czwartkowych, w piątek nienajlepsza pogoda nie przeszkadzała już kierowcom w uzyskiwaniu dobrych czasów okrążeń. Czołowym załogom LMP1 udało się zejść sporo poniżej granicy 2 minut – najszybsi uzyskując rezultaty nawet poniżej 1:58. Choć przez dłuższy czas wydawało się, że po raz kolejny, na czele stanie Porsche – pod sam koniec sesji, przed trzema 919 pojawił się jednak André Lotterer i to Audi okazało się najszybsze we wszystkich trzech treningach.

Wynik Lotterera okazał się lepszy o zaledwie setną część sekundy – gdyby nie on, najszybszym kierowcą treningu zostałby jeden z najbardziej wypatrywanych tu kierowców, Nico Hülkenberg. Startujący w Formule 1 Niemiec, na kwadrans przed końcem sesji wyprowadził swoje Porsche nr 19 przed kolegę z ekipy, Neela Janiego z nr 18, natomiast rząd trzech kolejnych 919 uzupełnił ostatecznie Brendon Hartley, który w samej końcówce poprawił wynik Timo Bernharda ze swojego Porsche nr 17. Warto przy tym zauważyć, że tylko minimalnie wolniejszy od Hülkenberga był jego zmiennik, Nick Tandy – a przed konkurentami znalazł się również partner Janiego, Marc Lieb.

W praktyce więc, aż sześciu kierowców Porsche uzyskało czasy lepsze od konkurentów, ustępując jedynie Lottererowi. Za trzema 919, dzięki Lucasowi Di Grassiemu znalazło się Audi nr 8 – a dopiero za nim pojawiły się dwie Toyoty, Mike Conway z nr 2 przed Séastienem Buemim z nr 1. Załoga ByKolles, tradycyjnie znalazła się pośród pojazdów LMP2, najszybszy Vitantonio Liuzzi uzyskując czternasty wynik sesji.

Na czele klasy LMP2 znalazł się natomiast Sam Bird z G-Drive, niecałe 10 minut po starcie sesji uzyskując wynik nie do pobicia przez konkurencję. Najbliższy pokonania Brytyjczyka, pod koniec sesji był Matthew Howson w Oreca 05 od KCMG – a dosłownie kilka sekund wcześniej, wynik gorszy o 0.1 sekundy uzyskał Harry Tincknell w goszczącym na Spa-Francorchamps Gibsonie od Jota Sport. Dopiero czwarty czas uzyskała druga załoga G-Drive, a wciąż wyraźnie gorsi od konkurencji są kierowcy Extreme Speed, w Belgii walczący w swoich nowych Ligierach.

W klasie GTE Pro, już od 20. minuty widać było, że w ścisłej czołówce znajdzie się załoga nr 51 od AF Corse – wówczas, Gianmaria Bruni uzyskując czas 2:18.5. W samej końcówce, Toni Vilander urwał jeszcze 0.1 sekundy – i ostatecznie to on okazał się być najszybszym kierowcą sesji. Za dwoma kierowcami Ferrari znalazł się Fernando Rees w Aston Martinie, przebijając Jamesa Calado z drugiej Italii – a z dwóch Porsche, tylko jedno wygrało z najlepszym pojazdem słabszej kategorii GTE Am.

Tu, najlepiej wypadł Pedro Lamy, w Aston Martinie nr 98 wygrywając nawet z załogą fabrycznej 911-stki nr 91. Z drugiej strony, niesamowitym czasem 2:19.5, Portugalczyk wyraźnie przebił konkurentów dopiero w samej końcówce sesji – wcześniej, przez długi czas na czele widniał Klaus Bachler z załogi nr 88 od Abu Dhabi-Proton. Ostatecznie jednak, Austriak okazał się być dopiero trzeci – 4 minuty przed końcem sesji przebił go również Paolo Ruberti w Corvette od Larbre.

Kwalifikacje do jutrzejszego wyścigu odbędą się o godzinie 18:00.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
LMP1 HY Audi Sport Team Joest M 1:57,368
2 19

Nico Hülkenberg
Earl Bamber
Nick Tandy
LMP1 HY Porsche Team M + 0,011
3 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
LMP1 HY Porsche Team M + 0,493
4 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
LMP1 HY Porsche Team M + 0,531
5 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
LMP1 HY Audi Sport Team Joest M + 0,860
6 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
LMP1 HY Toyota Racing M + 2,262
7 1
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
LMP1 HY Toyota Racing M + 2,482
8 9

Filipe Albuquerque
Marco Bonanomi
René Rast
LMP1 HY Audi Sport Team Joest M + 4,864
9 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
LMP2 G-Drive Racing D + 11,047
10 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nicolas Lapierre
LMP2 KCMG D + 11,486
11 38

Simon Dolan
Harry Tincknell
Mitch Evans
LMP2 JOTA Sport D + 11,597
12 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
LMP2 G-Drive Racing D + 11,943
13 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
LMP2 Signatech-Alpine D + 12,448
14 4

Simon Trummer
Vitantonio Liuzzi
Christian Klien
LMP1 Team ByKolles M + 12,594
15 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Tristan Vautier
LMP2 Team SARD Morand D + 12,747
16 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
LMP2 Strakka Racing M + 14,148
17 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
LMP2 Extreme Speed Motorsports D + 15,939
18 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
LMP2 OAK Racing D + 15,996
19 31

Ed Brown
Johannes van Overbeek
Jonathon Fogarty
LMP2 Extreme Speed Motorsports D + 17,263
20 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
GTE Pro AF Corse M + 21,022
21 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
GTE Pro Aston Martin Racing M + 21,143
22 71
Davide Rigon
James Calado
GTE Pro AF Corse M + 21,242
23 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Rob Bell
GTE Pro Aston Martin Racing M + 21,248
24 95
Marco Sorensen
Christoffer Nygaard
GTE Pro Aston Martin Racing M + 21,763
25 92
Richard Lietz
Frédéric Makowiecki
GTE Pro Porsche AG Team Manthey M + 21,807
26 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
GTE Am Aston Martin Racing M + 22,117
27 91
Sven Müller
Kevin Estre
GTE Pro Porsche AG Team Manthey M + 22,274
28 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
GTE Am Larbre Compétition M + 23,750
29 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
GTE Am Abu Dhabi Proton Racing M + 24,078
30 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
GTE Am SMP Racing M + 24,136
31 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
GTE Am AF Corse M + 24,141
32 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
GTE Am Dempsey Proton Racing M + 24,451
33 55

Duncan Cameron
Alex Mortimer
Matt Griffin
GTE Am AF Corse M + 26,813
34 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
GTE Am Aston Martin Racing M + 27,252

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze