André Lotterer w Audi był najszybszy w ostatniej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps. Pod sam koniec treningu, Niemiec przebił wyniki trzech Porsche.
W przeciwieństwie do sesji czwartkowych, w piątek nienajlepsza pogoda nie przeszkadzała już kierowcom w uzyskiwaniu dobrych czasów okrążeń. Czołowym załogom LMP1 udało się zejść sporo poniżej granicy 2 minut – najszybsi uzyskując rezultaty nawet poniżej 1:58. Choć przez dłuższy czas wydawało się, że po raz kolejny, na czele stanie Porsche – pod sam koniec sesji, przed trzema 919 pojawił się jednak André Lotterer i to Audi okazało się najszybsze we wszystkich trzech treningach.
Wynik Lotterera okazał się lepszy o zaledwie setną część sekundy – gdyby nie on, najszybszym kierowcą treningu zostałby jeden z najbardziej wypatrywanych tu kierowców, Nico Hülkenberg. Startujący w Formule 1 Niemiec, na kwadrans przed końcem sesji wyprowadził swoje Porsche nr 19 przed kolegę z ekipy, Neela Janiego z nr 18, natomiast rząd trzech kolejnych 919 uzupełnił ostatecznie Brendon Hartley, który w samej końcówce poprawił wynik Timo Bernharda ze swojego Porsche nr 17. Warto przy tym zauważyć, że tylko minimalnie wolniejszy od Hülkenberga był jego zmiennik, Nick Tandy – a przed konkurentami znalazł się również partner Janiego, Marc Lieb.
W praktyce więc, aż sześciu kierowców Porsche uzyskało czasy lepsze od konkurentów, ustępując jedynie Lottererowi. Za trzema 919, dzięki Lucasowi Di Grassiemu znalazło się Audi nr 8 – a dopiero za nim pojawiły się dwie Toyoty, Mike Conway z nr 2 przed Séastienem Buemim z nr 1. Załoga ByKolles, tradycyjnie znalazła się pośród pojazdów LMP2, najszybszy Vitantonio Liuzzi uzyskując czternasty wynik sesji.
Na czele klasy LMP2 znalazł się natomiast Sam Bird z G-Drive, niecałe 10 minut po starcie sesji uzyskując wynik nie do pobicia przez konkurencję. Najbliższy pokonania Brytyjczyka, pod koniec sesji był Matthew Howson w Oreca 05 od KCMG – a dosłownie kilka sekund wcześniej, wynik gorszy o 0.1 sekundy uzyskał Harry Tincknell w goszczącym na Spa-Francorchamps Gibsonie od Jota Sport. Dopiero czwarty czas uzyskała druga załoga G-Drive, a wciąż wyraźnie gorsi od konkurencji są kierowcy Extreme Speed, w Belgii walczący w swoich nowych Ligierach.
W klasie GTE Pro, już od 20. minuty widać było, że w ścisłej czołówce znajdzie się załoga nr 51 od AF Corse – wówczas, Gianmaria Bruni uzyskując czas 2:18.5. W samej końcówce, Toni Vilander urwał jeszcze 0.1 sekundy – i ostatecznie to on okazał się być najszybszym kierowcą sesji. Za dwoma kierowcami Ferrari znalazł się Fernando Rees w Aston Martinie, przebijając Jamesa Calado z drugiej Italii – a z dwóch Porsche, tylko jedno wygrało z najlepszym pojazdem słabszej kategorii GTE Am.
Tu, najlepiej wypadł Pedro Lamy, w Aston Martinie nr 98 wygrywając nawet z załogą fabrycznej 911-stki nr 91. Z drugiej strony, niesamowitym czasem 2:19.5, Portugalczyk wyraźnie przebił konkurentów dopiero w samej końcówce sesji – wcześniej, przez długi czas na czele widniał Klaus Bachler z załogi nr 88 od Abu Dhabi-Proton. Ostatecznie jednak, Austriak okazał się być dopiero trzeci – 4 minuty przed końcem sesji przebił go również Paolo Ruberti w Corvette od Larbre.
Kwalifikacje do jutrzejszego wyścigu odbędą się o godzinie 18:00.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:57,368 | |||
2 | 19 | Nico Hülkenberg Earl Bamber Nick Tandy |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,011 | |||
3 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,493 | |||
4 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,531 | |||
5 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 0,860 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
LMP1 HY | Toyota Racing | M | + 2,262 | |||
7 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
LMP1 HY | Toyota Racing | M | + 2,482 | |||
8 | 9 | Filipe Albuquerque Marco Bonanomi René Rast |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 4,864 | |||
9 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
LMP2 | G-Drive Racing | D | + 11,047 | |||
10 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nicolas Lapierre |
LMP2 | KCMG | D | + 11,486 | |||
11 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Mitch Evans |
LMP2 | JOTA Sport | D | + 11,597 | |||
12 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
LMP2 | G-Drive Racing | D | + 11,943 | |||
13 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
LMP2 | Signatech-Alpine | D | + 12,448 | |||
14 | 4 | Simon Trummer Vitantonio Liuzzi Christian Klien |
LMP1 | Team ByKolles | M | + 12,594 | |||
15 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
LMP2 | Team SARD Morand | D | + 12,747 | |||
16 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
LMP2 | Strakka Racing | M | + 14,148 | |||
17 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | + 15,939 | |||
18 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
LMP2 | OAK Racing | D | + 15,996 | |||
19 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jonathon Fogarty |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | + 17,263 | |||
20 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
GTE Pro | AF Corse | M | + 21,022 | |||
21 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 21,143 | |||
22 | 71 | Davide Rigon James Calado |
GTE Pro | AF Corse | M | + 21,242 | |||
23 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Rob Bell |
GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 21,248 | |||
24 | 95 | Marco Sorensen Christoffer Nygaard |
GTE Pro | Aston Martin Racing | M | + 21,763 | |||
25 | 92 | Richard Lietz Frédéric Makowiecki |
GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 21,807 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 22,117 | |||
27 | 91 | Sven Müller Kevin Estre |
GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | + 22,274 | |||
28 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
GTE Am | Larbre Compétition | M | + 23,750 | |||
29 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | M | + 24,078 | |||
30 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
GTE Am | SMP Racing | M | + 24,136 | |||
31 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
GTE Am | AF Corse | M | + 24,141 | |||
32 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
GTE Am | Dempsey Proton Racing | M | + 24,451 | |||
33 | 55 | Duncan Cameron Alex Mortimer Matt Griffin |
GTE Am | AF Corse | M | + 26,813 | |||
34 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
GTE Am | Aston Martin Racing | M | + 27,252 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.