Rahal dominuje w pierwszym wyścigu w Detroit

Graham Rahal wykorzystał pole position, by odnieść przekonujące zwycięstwo w pierwszym wyścigu IndyCar Series na ulicach Detroit. Amerykanin pokonał Scotta Dixona oraz Jamesa Hinchcliffe'a.

Pierwsza neutralizacja pojawiła się już na pierwszym okrążeniu, po tym jak James Hinchcliffe obrócił się w drugim zakręcie i zgasił silnik swojej Hondy. Poza tym, czołówka pozostała bez zmian – prowadzenie utrzymał zdobywca pole position Rahal, za którym jechali Hélio Castroneves, Takuma Sato, Alexander Rossi i Scott Dixon.

Dzięki pomocy obsługi toru, Hinchcliffe pozostał na okrążeniu lidera i skorzystał z możliwości zjazdu do boksów pod żółtą flagą – na taki sam manewr zdecydowali się jego zespołowy kolega Michaił Aloszyn, Spencer Pigot i Oriol Servià.

Wznowienie wyścigu nastąpiło na czwartym okrążeniu. Jednym z pierwszych, którzy próbowali ataku na wyższą pozycję był Charlie Kimball – wyprzedził on Maxa Chiltona w sekwencji dwóch pierwszych zakrętów. Nieco dalej, do przodu przebijali się również kierowcy mający za sobą pit-stop – przewodził im Aloszyn, który na piątym okrążeniu uporał się z debiutującym w ten weekend Estebanem Gutiérrezem.

Ta grupka szybko zaczęła przesuwać się w górę tabeli, gdy na swoje pierwsze zjazdy zaczęli zjeżdżać kierowcy zdecydowani na taktykę trzech postojów w boksach – należeli do nich m.in. Castroneves i Sato, którzy odwiedzili swoich mechaników na odpowiednio 13. i 14. okrążeniu.

Najdłużej na torze pozostawali Rahal, Rossi – ci zjechali na 22. okrążeniu – oraz Dixon, który zatrzymał się na 24. kółku. Ta trójka miała przed sobą już tylko jedną wizytę w boksach.

Gdy cała stawka zaliczyła swoje postoje pod zieloną flagą, na prowadzenie wyszli Aloszyn i Hinchcliffe. Musieli oni jednak zjechać do boksów na 25. okrążeniu – dzięki szybszemu postojowi Hinchcliffe objechał swojego zespołowego kolegę i powrócił na tor szósty, tuż przed drugą neutralizacją dnia.

Żółta flaga została wywieszona z powodu Conora Daly'ego i Charliego Kimballa – samochód pierwszego z nich nagle stracił moc i wolno poruszał się po torze. Natknął się na niego Kimball, lecz próba jego ominięcia zakończyła się dla Amerykanina obróceniem i zaparkowaniem swojego samochodu w barierze. Kimball powrócił do wyścigu z okrążeniem straty, którego już nie odrobił.

Gdy cała stawka ustawiła się za samochodem bezpieczeństwa, na prowadzeniu był Castroneves, mający za sobą Josefa Newgardena, Rahala, Sato, Rossiego, Hinchcliffe’a, Dixona, Aloszyna, Simona Pagenauda i Willa Powera. Newgarden oddał jednak swoją pozycję, decydując się na zjazd do boksów – spadł on przez to na 16. miejsce.

Po restarcie na 31. okrążeniu agresywnym atakiem na ósme miejsce popisał się Power – zmusił on zespołowego kolegę Pagenauda do oddania pozycji w trzecim zakręcie, co wykorzystali również Chilton i JR Hildebrand. Pagenaud miał wkrótce zjechać do boksów, jako jeden z pierwszych kierowców jadących na trzy pit-stopy.

Prowadzący Castroneves zjechał na swój drugi postój na 36. okrążeniu i powrócił na tor na 12. pozycji. Pięć okrążeń później na ten sam ruch zdecydował się Sato, który spadł przez to na 16. lokatę.

Rahal i Rossi odbyli swoje ostatnie pit-stopy na 47. okrążeniu, a kółko później dołączył do nich Hinchcliffe. Dixon i Newgarden zjechali na 49. okrążeniu, a na 52. kółku swój ostatni zjazd zaliczył Castroneves.

Po zjazdach czołówki, na prowadzenie powrócił Rahal, mogący cieszyć się 7-sekundową przewagą nad Dixonem. Hinchcliffe awansował na trzecie miejsce, przed Newgardena, Rossiego, Aloszyna, Sato, Chiltona i Castronevesa, który znalazł się na końcu pierwszej dziesiątki. Brazylijczyk do końca wyścigu zyskał jednak jedną pozycję na rzecz Sato, który przedłużał swój pobyt na torze w nadziei na neutralizację, lecz w końcu musiał zjechać na ostatnie tankowanie na sześć okrążeń do mety.

Choć Dixon początkowo redukował stratę do lidera w tempie nawet pół sekundy na okrążeniu, Rahal kontrolował sytuację i dojechał do mety na pewnym pierwszym miejscu. Dixon musiał zadowolić się drugim miejscem, a podium uzupełnił Hinchcliffe, który musiał w końcówce wyścigu bronić się przed nacierającym Newgardenem – ten na 13 okrążeń przed końcem pozbawił czwartej lokaty Rossiego. Za Rossim na metę przyjechali Aloszyn, Castroneves, Sato, Ed Jones i Spencer Pigot.

Dzięki drugiemu miejscu, Dixon powrócił na prowadzenie klasyfikacji generalnej po siedmiu z siedemnastu wyścigów sezonu. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w niedzielę – będzie to drugi wyścig weekendu na torze w Belle Isle Park.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing 70 okr.
2 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 6,1474
3 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 9,1688
4 2 Josef Newgarden   Team Penske + 10,0930
5 98 Alexander Rossi   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 25,5556
6 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 31,3644
7 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 33,1052
8 26 Takuma Sato   Andretti Autosport + 47,4696
9 19 Ed Jones D Dale Coyne Racing + 53,6531
10 20 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 54,0726
11 8 Max Chilton   Chip Ganassi Racing Teams + 55,2547
12 27 Marco Andretti   Andretti Autosport w/Yarrow + 58,3402
13 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 59,1348
14 14 Carlos Muñoz   AJ Foyt Enterprises + 1:00,7310
15 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 1:01,9596
16 1 Simon Pagenaud   Team Penske + 1:02,1492
17 21 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 1:06,0717
18 12 Will Power   Team Penske + 1 okr.
19 18 Esteban Gutiérrez D Dale Coyne Racing + 1 okr.
20 16 Oriol Servià   Rahal Letterman Lanigan Racing + 1 okr.
21 83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 1 okr.
22 4 Conor Daly   AJ Foyt Enterprises + 45 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze