„Szybki piątek” dla Powera

Will Power był najszybszy w ostatnim całodniowym treningu przed kwalifikacjami do setnej edycji wyścigu Indianapolis 500. Aż 18 kierowców przekroczyło średnią prędkość 230 mph (370 km/h), a 15 z nich dokonało tego bez pomocy cienia aerodynamicznego z auta przed nimi.

„Szybki piątek” na Indianapolis Motor Speedway wziął swoją nazwę od faktu, że to właśnie tego dnia zwykle padają najwyższe prędkości – zespoły pracują bowiem nad ustawieniami na kwalifikacje, a silniki pracują na zwiększonej mocy turbodoładowania, zyskując 30 KM względem dostępnej normalnie mocy.

Choć zespoły mogą chcieć ukrywać swoje tempo kwalifikacyjne, dobrą zachętą do uzyskania dobrych czasów może być 10 tysięcy dolarów dla najszybszego kierowcy dnia. Tę kwotę zgarnął w tym roku drugi na mecie ubiegłorocznego wyścigu Will Power, który uzyskał średnią prędkość 232,672 mph (374,449 km/h) na dystansie 2,5-milowego owalu.

„Zostałem pociągnięty za innym samochodem” – powiedział Australijczyk. „Nawet jadąc w tłoku samochód zachowuje się stabilnie. Myślę, że jest szybki. Walka o pole position z pewnością będzie bardzo wyrównana i myślę, że Honda również ma tempo”.

Kierowca Team Penske był pierwszym kierowcą Chevroleta, który zakończył tegoroczny trening na czele stawki – wszystkie poprzednie sesje dominowali bowiem przedstawiciele Hondy. Po wzroście mocy, amerykański producent wprowadził dwa swoje auta na szczyt tabeli, bowiem drugi był Josef Newgarden z wynikiem 232,344 mph. Dalej jednak stawka należała do Hondy, która zajęła pozycje 3-11, a jej najszybszym zawodnikiem był James Hinchcliffe z rezultatem 231,972 mph.

Obiecujące dla Hondy jest jednak to, że to jej zawodnik Townsend Bell był najszybszy bez wspomagania się cieniem aerodynamicznym, uzyskując 231,342 mph. Power przejechał podobne okrążenie nieco wolniej (231,339 mph) i jako jedyny wbił się między kierowców Hondy w pierwszej piątce.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 12 Will Power   Team Penske 38,6810
2 21 Josef Newgarden   Ed Carpenter Racing + 0,0546
3 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 0,1168
4 26 Carlos Muñoz   Andretti Autosport + 0,1202
5 27 Marco Andretti   Andretti Autosport + 0,1416
6 29 Townsend Bell   Andretti Autosport + 0,1860
7 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 0,2322
8 19 Gabby Ghaves   Dale Coyne Racing + 0,2571
9 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 0,2692
10 98 Alexander Rossi D Andretti Herta Autosport + 0,3057
11 77 Oriol Servià   SPM with Marotti Racing + 0,3210
12 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 0,3704
13 22 Simon Pagenaud   Team Penske + 0,3744
14 6 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 0,3907
15 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 0,3929
16 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 0,4097
17 15 Graham Rahal   RLL with Theodore Racing + 0,4257
18 2 Juan Pablo Montoya   Team Penske + 0,4407
19 63 Pippa Mann   Dale Coyne Racing + 0,4634
20 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 0,4915
21 11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 0,5159
22 41 Jack Hawksworth   A.J. Foyt Enterprises + 0,5236
23 8 Max Chilton D Chip Ganassi Racing Teams + 0,5430
24 61 Matthew Brabham D PIRTEK Team Murray + 0,5770
25 18 Conor Daly   Dale Coyne Racing + 0,5883
26 16 Spencer Pigot D Rahal Letterman Lanigan Racing + 0,5989
27 14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 0,6331
28 42 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 0,6431
29 35 Alex Tagliani   A.J. Foyt Enterprises + 0,6903
30 24 Sage Karam   DRR-Kingdom Racing + 0,7897
31 88 Bryan Clauson   Coyne/Byrd's Racing + 0,8264
32 25 Stefan Wilson D KV Racing Technology + 1,0424
33 4 Buddy Lazier   Lazier/Burns Racing + 1,1979

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze