To był bezbłędny wyścig wykonaniu Johanna Zarco, który potwierdził, że jest szybki w każdych warunkach. Francuz odniósł swoje piąte zwycięstwo w tym sezonie i umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnili dwaj Hiszpanie - Alex Rins i Tito Rabat.
Wyścig kategorii Moto2 jeszcze przed startem został uznany przez sędziów za deszczowy. Technicy firmy Dunlop informowali co prawda, że optymalna linia jazdy w sektorze 1 jest już sucha, ale w pozostałych sekcjach asfalt był zbyt mokry by myśleć o starcie na slickach.
Z pole position dobrze wystartował Sam Lowes, ale to ruszający z drugiej linii Tito Rabat objął prowadzenie w pierwszym zakręcie. Za nim podążali Zarco, Folger i Rins. Jeszcze przed końcem okrążenia Zarco atakujący pozycję lidera został wypchnięty przez Rabata i spadł na piąte miejsce, chwilę później na prowadzenie wysunął się Rins i zaczął odjeżdżać reszcie stawki.
Za odrabianie strat zabrał się Zarco. Francuz wyprzedził Folgera, a następnie uporał się z duetem ekipy Marc VDS – Tito Rabatem i Alexem Márquezem. Lider tabeli podkręcił tempo, po kilku okrążeniach prowadził i stopniowo zaczął budować swoją przewagę.
Tor Silverstone szybko przesychał, więc mechanicy przez cały czas w gotowości czekali na swoich zawodników. Jako pierwszy na zmianę opon na slicki zdecydował się Florian Alt. Dzięki temu Niemiec jechał ponad 2 sekundy szybciej na okrążeniu niż liderzy, zdołał się oddublować i zaczął odrabiać straty. Jego strategia mogła się opłacić, gdyby rywale poszli w jego ślady. Tak się jednak nie stało, a czołówka ukończyła wyścig na przesychającym torze na rozpadających się oponach deszczowych.
Dzięki dzisiejszemu zwycięstwo Zarco zwiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Tradycyjnie świętował wygraną widowiskowym backflipem. Jeśli podczas kolejnych rund będzie spisywał się równie dobrze – może zapewnić sobie tytuł mistrza świata jeszcze przed wylotem na trzy azjatyckie Grand Prix.
„Zimą pracowaliśmy dużo w deszczowych warunkach, wiedziałem co mam robić”
– wyjaśnił Zarco – „Tuż po starcie widziałem, że Rins jest blisko i starałem się oszczędzać opony. Czułem się bardzo komfortowo i wiedziałem, że dam radę uciec. Zdobyłem dziś dużo ważnych punktów do klasyfikacji, moim celem jest teraz tytuł”.
Walczący o wicemistrzostwo świata Alex Rins, umocnił się na drugiej pozycji w tabeli. „5 okrążeń przed metą jechałem na absolutnym limicie. Udało mi się finiszować na drugim miejscu, co jest bardzo dobrym wynikiem. Warunki pozwalały na użycie slicków. Jestem bardzo zadowolony z mojej jazdy”
. – cieszył się najlepszy debiutant tego sezonu.
Na słowa uznania zasługuje Tito Rabat, który po wczorajszym upadku z kwalifikacji i dzisiejszych problemach z rozpadająca się oponą, zdołał przyjechać na 3.miejscu. „W porannej rozgrzewce byłem konkurencyjny na mokrym torze. Niestety kiedy w wyścigu asfalt zaczął przesychać, opony zupełnie się zużyły. Starałem się utrzymać na motocyklu i jechać na pełnym gazie przez cały czas”. – relacjonował Hiszpan.
Kolejna runda - Grand Prix San Marino - odbędzie się już za dwa tygodnie na torze Misano.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 5 | Johann Zarco | Ajo Motorsport | 18 okr. | |||
2 | 40 | Álex Rins | Paginas Amarillas HP 40 | +3.360 | |||
3 | 1 | Esteve Rabat | Estella Galicia 0,0 Marc VDS | +5.527 | |||
4 | 73 | Álex Márquez | Estella Galicia 0,0 Marc VDS | +6.489 | |||
5 | 94 | Jonas Folger | AGR Team | +8.228 | |||
6 | 22 | Sam Lowes | Speed Up Racing | +28.261 | |||
7 | 95 | Anthony West | QMMF Racing Team | +33.902 | |||
8 | 11 | Sandro Cortese | Dynavolt Intact GP | +33.939 | |||
9 | 12 | Thomas Lüthi | Derendinger Racing Interwetten | +34.889 | |||
10 | 88 | Ricard Cardús | JPMoto Malaysia | +35.084 | |||
11 | 23 | Marcel Schrötter | Tech 3 | +38.814 | |||
12 | 4 | Randy Krummenacher | JiR Racing Team | +39.190 | |||
13 | 77 | Dominique Aegerter | Technomag Racing Interwetten | +47.780 | |||
14 | 30 | Takaaki Nakagami | Idemitsu Honda Team Asia | +57.103 | |||
15 | 49 | Axel Pons | AGR Team | +1:00.071 | |||
16 | 55 | Hafizh Syahrin | Petronas Raceline Malaysia | +1:02.268 | |||
17 | 39 | Luis Salom | Paginas Amarillas HP 40 | +1:04.389 | |||
18 | 60 | Julián Simón | QMMF Racing Team | +1:04.806 | |||
19 | 25 | Azlan Shah | Idemitsu Honda Team Asia | +1:07.910 | |||
20 | 36 | Mika Kallio | Italtrans Racing Team | +1:08.594 | |||
21 | 2 | Jesko Raffin | Sports-Millions-Emwe-SAG | +1:10.950 | |||
22 | 97 | Xavi Vierge | Tech 3 | +1:11.354 | |||
23 | 70 | Robin Mulhauser | Technomag Racing Interwetten | +1:39.471 | |||
24 | 66 | Florian Alt | E-Motion IodaRacing Team | +1:51.325 | |||
25 | 19 | Xavier Siméon | Federal Oil Gresini Moto2 | +1 okr. | |||
26 | 64 | Federico Caricasulo | Italtrans Racing Team | +1 okr. | |||
27 | 96 | Louis Rossi | Tasca Racing Scuderia Moto2 | +2 okr. | |||
NSK | 10 | Thitipong Warokorn | APH PTT The Pizza SAG | . | |||
NSK | 7 | Lorenzo Baldassarri | Athiná Forward Racing | . | |||
NSK | 3 | Simone Corsi | Athiná Forward Racing | . | |||
NSK | 28 | Bradley Ray | FAB-Racing | . |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.