Testy Moto2 i Moto3 na torze Misano

Po pełnej emocji niedzieli na torze Misano nadszedł czas na jeden dzień testów zorganizowanych dla kategorii Moto2 i Moto3, które odbyły się pod znakiem przygotowań na sezon 2016.

W klasie Moto2 testowano przede wszystkim nowe przednie i tylne opony. Dodatkowo Kalex przygotował specjalnie na ten dzień nową ramę, z której korzystali debiutanci Álex Rins oraz Álex Márquez. Obaj zawodnicy byli zadowoleni z tego rozwiązania, dając firmie Kalex kilka cennych wskazówek dotyczących kierunku rozwoju na następny sezon.

Po informacji o opuszczeniu zespołu Italtrans Racing, Fin Mika Kallio zaliczył pierwsze przejazdy na motocyklu z zawieszeniem Speed Up w ekipie QMMF. Jego odczucia były pozytywne, jednak, jak stwierdził, potrzebuje on więcej czasu na dokładną ocenę.

Oprócz nowych ram, firma Dunlop przygotowała nową przednią oponę z bardziej zaokrąglonym profilem. Ponadto przygotowała ona ekstra twardą tylną oponę, zaprojektowaną w celu zwiększenia przyczepności niż obecne ogumienie. Ze względu na utrudnione warunki niewielu zawodników decydowało się jednak na wyjazdy na tym typie ogumienia.

Aktualny mistrz świata kategorii Moto2, Tito Rabat, spędził dzień testowy na ocenie nowego przedniego i tylnego zawieszenia przygotowanego przez Öhlins. Z kolei Johann Zarco także sprawdzał nowe elementy zawieszenia WP, chociaż Francuz podczas drugiego przejazdu przewrócił się i zdecydował przedwcześnie zakończyć dzień testowy.

Stawka Moto3 również nie odpoczywała

Oprócz zawodników pośredniej kategorii, na torze Misano dodatkowo przebywała stawka Moto3. Po emocjonującym wyścigu tej klasy zawodnicy już następnego dnia musieli przestawić swoje myśli i skupić się nad przygotowaniami.

Lider mistrzostw Danny Kent, który w niedzielnym wyścigu został ukarany za wielokrotne wyjeżdżanie poza tor, pracował nad umiejętnością złożenia motocyklu przy zastosowaniu różnych konfiguracji. Podwyższona wilgotność i wiatr nie pomogły jednak w procesie oceny nowych ustawień.

Warunki były jednakowe dla wszystkich. Zawodnicy Red Bull KTM Ajo, Brad Binder oraz Miguel Oliveira skupili się nad poprawkami zawieszenia. Problem braku mocy w motocyklu Bindera, który pojawił się w wyścigu, został rozwiązany jeszcze przed wyjazdem na tor.

Zawodnicy ekipy Mapfre Aspar otrzymali do swoich motocykli Mahindra nowe sprzęgła, jak również części do skrzyni biegów, których praca została pochwalona przez Francesco Bagnaia i Jorge Martina. Drugi z wymienionych ponadto otrzymał nowe elementy przedniego zawieszenia, a z kolei Bagnaia testował nowy układ wydechowy. Zespół pracował nad rozwiązaniami związanymi z wlotem powietrza.

Z kolei Honda nie przygotowała na dzień testowy żadnych nowych części. W związku z tym zawodnicy mogli skupić się głównie nad ustawieniami i pracą nad zawieszeniem. Tak też było w przypadku m. in. Alexisa Masbou i Niccolo Antonelliego, zaś zwycięzca niedzielnego wyścigu, Enea Bastianini skorzystał na kontuzji swojego zespołowego kolei i miał do dyspozycji dwa motocykle.

Jego rodak, Romano Fenati, był jedynym zawodnikiem w stawce, który testował nowe rozwiązania, a konkretniej ramę przygotowaną z myślą o sezonie 2016. Podwozie to nie mogłoby jednak zostać użyte w tym sezonie, ponieważ dozwolona jedna zmiana została już wprowadzona przed rundą na torze Misano.

Po zmaganiach na torze imienia Marco Simoncelliego, zawodnicy już za niecałe dwa tygodnie zmierzą się na MotorLand Aragon podczas wyścigu o Grand Prix Aragonii.

Źródło: motogp.com, motogp.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze