Wykorzystanie skrzydełek w kategoriach Moto2 i Moto3 zakazane

Komisja MotoGP zakazała wykorzystywania aerodynamicznych skrzydełek – jednak tylko w klasach Moto2 i Moto3.

W przypadku Moto2 zakaz obowiązywać ma ze skutkiem natychmiastowym, natomiast w Moto3, gdzie skrzydełka wykorzystuje Mahindra – uniemożliwienie wykorzystania tego typu aerodynamicznych elementów ma zostać wprowadzone w przyszłym sezonie. Co ciekawe, nie podano konkretnych powodów tych zmian.

Inżynierowie nadal będą mogli zastosować specjalne owiewki, które mają odprowadzać wodę wypartą przez przednie koło, jednak elementy te nie mogą mieć żadnego wpływu pod względem aerodynamiki.

W MotoGP ekipy Ducati, Yamaha i Honda wykorzystują skrzydełka w swoich motocyklach. Niektórzy zawodnicy wyrazili swoje obawy w związku z ryzykiem odniesieniem kontuzji w przypadku uderzenia, a poza tym mogą one zakłócić aerodynamikę jadących za danym zawodnikiem motocykli.

Oprócz tego wprowadzono zmiany, które mają obowiązywać od 1 maja. Zatwierdzono, że w celu zmniejszenia częstości przypadków, w których nie wchodził bieg, obowiązkowe będzie wykorzystanie jednego z dwóch markowych quickshifterów (a nie jednego, jak wcześniej uzgodniono).

Poza tym obowiązkowe będzie zamontowanie tensometru, zaś zgromadzone dane mają trafić do kontroli technicznej.

Źródło: crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze