Zmiana w ostatnim zakręcie toru Red Bull Ring

Tuż przed rozpoczęciem Grand Prix Austrii dokonano drobnej korekty w zakręcie 10. Red Bull Ringu, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa.

Franco Uncini – delegat FIM do spraw bezpieczeństwa – podjął decyzję o zwężeniu ostatniego nawrotu po konsultacji z zawodnikami z Komisji Bezpieczeństwa. Szerokość w tym miejscu zostanie zmniejszona z 13 do 10 metrów. Automatycznie obniżą się także prędkości na wyjściu z zakrętu 10.

Decyzja organizatorów to odpowiedź na apele części motocyklistów, którzy już kilka tygodni temu podczas nieoficjalnych testów sygnalizowali, że w niektórych miejscach nie jest tu bezpiecznie. Wśród nich był aktualny Mistrz Świata.

„[Red Bull Ring] jest bardzo piękny i bardzo szybki” – mówił wtedy Jorge Lorenzo. „Nawierzchnia jest w porządku. W trzech lub czterech zakrętach ściany są jednak naprawdę blisko. W przypadku wywrotki – może być groźnie. Trudno jest zmienić układ toru, ale w przyszłości na pewno dobrze byłoby poprawić bezpieczeństwo”.

Z powodu ograniczenia prędkości w ostatnim zakręcie, spodziewane są nieco wolniejsze czasy okrążeń niż te uzyskiwane podczas testów [najszybszy Andrea Iannone – 1:23.240]. To oznacza również, że pod względem średniej prędkości Red Bull Ring prawdopodobnie nie odbierze Phillip Island statusu najszybszego obiektu w kalendarzu. Oba są bardzo podobnej długości, z tą różnicą, że Phillip Island ma o dwa zakręty więcej i średni rekord prędkości wynoszący 182.1 km/h. Dla porównania podczas testów w Austrii [jeszcze z szerszym zakrętem 10.], Andrea Iannone przejechał swoje rekordowe okrążenie ze średnią prędkością aż 187.1 km/h.

W tym sezonie Grand Prix Austrii znalazło się w kalendarzu Mistrzostw Świata po raz pierwszy od 1997 roku. Początek rywalizacji w najbliższy piątek 12 sierpnia [9.55 – Trening1, 14.05 – Trening2]. W sobotę kolejne dwa treningi oraz sesja kwalifikacyjna [od 14.10]. Start wyścigu w niedzielę 14 sierpnia o godzinie 14.00.

Poniżej porównanie kształtu ostatniego zakrętu: przed i po zmianie.

Źródło: motogp.com oraz crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze