Aleix Espargaró prezentował najlepsze tempo w sesji treningowej. Niewiele stracili do niego Fabio Quartararo i Maverick Viñales, plasujący się na kolejnych pozycjach. W ostatnich kilku minutach wielu zawodników wywróciło się, niwelując szanse na finalne poprawy czasów.
Sobotnie warunki były odmienne do tych piątkowych – nad Assen zaświeciło słońce, a tor był kompletnie suchy.
Na początku treningu Joanowi Mirowi oderwała się owiewka motocykla, przez co Hiszpan musiał zjechać do garażu, aby mechanicy mogli to naprawić. W treningu za to w ogóle nie wystartował Pol Espargaró, który z powodu bólu żeber po upadku w GP Niemiec nie mógł już jechać i wycofał się z TT Assen.
Przewrócił się Luca Marini, który w tamtym momencie był czternasty w łącznej klasyfikacji.
Większość zawodników nie poprawiała swoich czasów, Quartararo jechał pół sekundy wolniej – dopiero potem do ataku ruszyli zawodnicy Ducati i zaczęli powoli poprawiać swoje osobiste rezultaty.
Na trzecią pozycję awansował Marco Bezzecchi, a liderem z czasem 1:32,960 został Maverick Viñales, który nieważne na jakiej maszynie, na torze w Assen czuje się jak ryba w wodzie. Szybciej niż Bezzechi pojechali potem Miller, Rins, Quartararo i Aleix Espargaró, który wskoczył na drugą pozycję.
Przewrócił się za to Franco Morbidelli w zakręcie piętnastym przy dużej prędkości – nic mu się jednak nie stało. Liderem pozostał Viñales, który poprawiał swoje rezultaty i jechał coraz szybciej. Lepsze tempo prezentował też Quartararo, jednak pozostawał on na miejscu trzecim.
Gdy do końca treningu pozostało pół godziny, większość zawodników zjechała do boksów; na torze pozostali właściwie tylko motocykliści Aprilii i Fabio Quartararo, który wskoczył na pozycję drugą i przedzielił rywali na maszynach fabryki z Noale.
Po jakimś czasie przerwy zawodnicy znów podkręcili tempo i na czwarte miejsce awansował Álex Rins. Świetnie jechał też Jorge Martín, jednak jego okrążenie zostało anulowane, a Hiszpan pozostał na dalekiej, czternastej, pozycji. Odrobinę poprawił się jego rywal w walce o miejsce w ekipie fabrycznej, Enea Bastianini – Włoch przesunął się na jedenaste miejsce. Potem on i jadący za nim Miguel Oliveira zaczęli swoje kółka jeszcze lepiej. Zawodnik Ducati awansował na pozycję piątą, a KTM-a na siódmą.
Dalej, rekordy w między sektorach bić zaczął Aleix Espargaró, który z czasem 1:32,518 został liderem sesji. Przewrócił się za to Bastianini, któremu uciekł przód w motocyklu. Za to inny zawodnicy Ducati poprawili się: Bezzecchi wskoczył na trzecie miejsce, Zarco na drugie, a Martín na siódme. Potem jednak tuż za Aleixem Espargaró znalazł się Álex Rins, a sekundy później liderem sesji został Viñales, którego potem jednak znowu wyprzedził jego zespołowy kolega. Podzielił ich dodatkowo Quartararo, który do Espargaró stracił kilkanaście tysięcznych.
Do walki o czas Bagnaia zabrał się na siedem minut do końca sesji treningowej – Włoch wykręcił czas, który wywindował go z pozycji piętnastej na trzecią.
Na dwie minuty przed końcem na deskach wylądowali Fabio Di Giannantonio i Johann Zarco, przez co żółte flagi wywieszono na całym torze. Sekundy potem w żwirze znalazł się także Aleix Espargaró.
Potem, gdy zawodnicy mogli jechać już swoim tempem, zaczęli poprawiać czasy już po końcu treningu na ostatnim okrążeniu – Viñales awansował na trzecie, a Miller na siódme. Rzutem na taśmie na piątym miejscu znalazł się Takaaki Nakagami.
Do Q2 bezpośrednio awansowali: Aleix Espargaró. Fabio Quartararo, Maverick Viñales, Álex Rins, Takaaki Nakagami, Marco Bezzecchi, Pecco Bagnaia, Jack Miller, Jorge Martín i Johann Zarco.
W walce w Q1, które rozpocznie się o 14:10, zobaczymy Joana Mira czy Eneę Bastianiniego.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1:32,164 | 19 | |||
2 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,041 | 22 | |||
3 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,156 | 20 | |||
4 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,191 | 21 | |||
5 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 0,218 | 20 | |||
6 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,276 | 20 | |||
7 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 0,323 | 22 | |||
8 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 0,428 | 21 | |||
9 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,562 | 18 | |||
10 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 0,714 | 19 | |||
11 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,798 | 20 | |||
12 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 0,835 | 17 | |||
13 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,872 | 16 | |||
14 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,964 | 18 | |||
15 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,984 | 19 | |||
16 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 1,013 | 14 | |||
17 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 1,097 | 15 | |||
18 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | + 1,117 | 21 | |||
19 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,182 | 23 | |||
20 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 1,441 | 20 | |||
21 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,475 | 19 | |||
22 | 6 | Stefan Bradl | Repsol Honda Team | + 2,016 | 19 | |||
23 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 2,459 | 19 | |||
24 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 2,793 | 19 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.