Pol Espargaró dołączy do projektu GASGAS w MotoGP w 2023 r.

Obecny kierowca fabrycznego zespołu Hondy, Pol Espargaró, zaliczy powrót do KTM-a i Tech3 w przyszłym sezonie dzięki podpisaniu dwuletniego kontraktu w ramach powstałego projektu GASGAS. Otwiera to drogę Joanowi Mirowi na zostanie zespołowym kolegą Marca Márqueza w następnym sezonie MotoGP.

Espargaró już wcześniej otrzymał informację od Hondy, że nie zostanie z nim przedłużona umowa. Japoński producent zalicza kolejny trudny okres ze swoim nowym motocyklem RC213V, a sytuację pogorszyło przeprowadzenie czwartej operacji kontuzjowanego ramienia u Márqueza. Jest on nadal najlepszym zawodnikiem Hondy w klasyfikacji zawodników, mimo że nie ścigał się od majowej rundy na torze Misano.

Już od dłuższego czasu spekulowano, że Espargaró powróci do KTM-a, a sam zainteresowany podczas GP Wielkiej Brytanii praktycznie potwierdził te spekulacje, dodając, że znajdzie się na znanym mu już motocyklu. Przed Grand Prix Austrii KTM potwierdził zakontraktowanie Espargaró w Tech3, które zostanie przemianowane na GASGAS Factory Racing w przyszłym sezonie. GASGAS to hiszpański producent zakupiony przez KTM-a w 2019 roku. Dodano również, że Tech3 otrzyma fabryczne wsparcie ze strony KTM-a, a to oznacza, że motocykle będą takiej samej specyfikacji.

Espargaró zadebiutował w MotoGP właśnie w zespole Tech3 w 2014 roku jako aktualny mistrz Moto2 – wówczas ekipa korzystała jeszcze z motocykli Yamahy. Przez pierwsze trzy lata Hiszpan nie stanął na podium, ponieważ maszyna M1 nie odpowiadała jego stylowi jazdy. Przeszedł on do fabrycznego zespołu KTM-a w sezonie 2017 i odegrał jedną z kluczowych ról w zmianach do motocykla RC16, które z najsłabszej maszyny stało się zwycięskim motocyklem na przestrzeni tylko kilku lat.

Już w 2018 roku Espargaró stanął na podium na zakończenie sezonu w Walencji, gdzie odbył się deszczowy wyścig. W 2020 roku KTM prezentował naprawdę dobrą formę, zaś Hiszpan stawał na podium pięciokrotnie. Był on nawet bliski pierwszego zwycięstwa na Red Bull Ringu, jednak na mecie został wyprzedzony przez kolegę z Tech3 – Miguela Oliveirę.

W sezonie 2021 Espargaró został ściągnięty do fabrycznej ekipy Hondy, a dla japońskiego zespołu wywalczył dwa podia, lecz nie udało się odnieść większego sukcesu.

Dzięki powrotowi do rodziny KTM-a, w Hondzie zwolni się miejsce dla Mira, mistrza świata MotoGP z 2020 roku, który zostanie zespołowym partnerem Márqueza, ponieważ jego obecny zespół, Suzuki, odejdzie z rywalizacji po tym sezonie.

Na razie nie wiadomo, kto będzie zespołowym kolegą Espargaró w Tech3/GASGAS.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze