Piątek na Motegi dla Lorenzo

Jorge Lorenzo był najszybszy także podczas drugiego treningu kategorii MotoGP. Hiszpan o 0.128 sekundy wyprzedził zawodnika Hondy – Daniego Pedrosę oraz reprezentanta Ducati – Andreę Iannone.

Lorenzo szybko zameldował się na pozycji lidera, poprawiając swój poranny czas o 0.006 sekundy. Za jego plecami znalazł się Marc Márquez. Mistrz Świata, startujący w ten weekend z kontuzją lewej ręki, spisywał się dużo lepiej niż rano. Już na swoim drugim kółku zszedł poniżej 1 minuty 46 sekund i wyprzedzał zawodników Ducati, którzy na swoich szybkich okrążeniach holowali się za duetem Movistar Yamahy.

Po krótkim pobycie w boksach motocykliści ponownie wyjechali na tor. Rekordy w dwóch pierwszych sektorach uzyskiwał Dovizioso, który tym razem nie miał nikogo przed sobą. Włoch osiągał przy tym najwyższe prędkości maksymalne z całej stawki. U swoich mechaników bardzo dużo czasu spędził Valentino Rossi, który powrócił na tor dopiero na ostatnie 10 minut treningu. ‘Doktor’ szukał ustawień, które pozwoliłyby mu na zmniejszenie straty, szczególnie w ostatniej sekcji toru. Póki co jego mocną stroną są dwa pierwsze sektory, w których notował rekordowe międzyczasy, a tracił nawet kilka dziesiątych sekundy w pozostałych.

Debiutujący na Motegi Loris Baz przewrócił się w zakręcie 11. Wywrotkę zaliczył także Katsuyuki Nakasuga, startujący w ten weekend z dziką kartką na motocyklu Yamahy. Chwile grozy w zakręcie numer 8 przeżył Marc Márquez, który cudem wyratował się przed upadkiem po tym jak spadła mu noga z lewego podnóżka.

5 minut przed końcem treningu na torze zrobiło się bardzo ciekawie. Na pozycję lidera awansował Bradley Smith. Do motocykla Lorenzo założono wtedy miękką tylną oponę i to do Hiszpana należało ostatnie słowo. Uzyskał czas 1:44.731, o 0.2 sekundy lepszy od rekordu walki o pole position z zeszłego roku. Na drugą pozycję awansował Dani Pedrosa (zawodnik Hondy miał szansę na pierwsze miejsce, ale został przyblokowany przez Dovizioso), trzeci czas wykręcił Iannone, który wykorzystał do tego super miękką tylną oponę. Przewaga lidera nad drugim zawodnikiem zmalała w porównaniu do porannej sesji, a cała stawka jeszcze bardziej się ścisnęła. Tylko Stefan Bradl i Toni Elias nie zdołali poprawić rezultatów z pierwszego treningu. Najlepszym zawodnikiem klasy OPEN ponownie był Hector Barbera, który zamknął pierwszą dziesiątkę.

Po południu wielu zawodników pracowało przede wszystkim pod kątem wyścigu. Firma Bridgestone informowała, że decydowali się głównie na wyjazdy na twardych przednich oponach, które mogą okazać się dobrą opcją na Motegi, gdzie jest wiele stref długiego i mocnego hamowania, bardzo obciążających przód. Inną strategię wybrał Rossi, który wyjechał na pośredniej przedniej i miękkiej tylnej oponie.

Jak wyglądało tempo czołówki? Jorge Lorenzo wykonał trzy bardzo krótkie wyjazdy na 2-3 kółka. W tym czasie tylko jeden raz pojechał wolniej niż 1min 45s. Mało intensywna sesja w jego wykonaniu może oznaczać oszczędzanie kontuzjowanego barku. Póki co jedynie Pedrosa jest w stanie mu zagrozić. Zawodnik Hondy jechał bardzo równo i pokonał 5 okrążeń z czasem 1min. 44s - 1min. 45s. Analiza czasów Iannone nie jest do końca miarodajna. Co prawda wszystkie mierzone okrążenia przejechał tempem 1min. 45s, ale trzeba pamiętać, że Ducati ma do dyspozycji super miękkie opony. 

Ciężki dzień mają za sobą mistrzowie świata. Márquez był dopiero siódmy, Rossi – ósmy. O ile obrońcę tytułu można usprawiedliwiać kontuzją lewej ręki, to aktualny lider klasyfikacji generalnej jest na razie w poważnych tarapatach. Większość sesji spędził w boksie u mechaników, a mimo to nie udało mu się znaleźć ustawień, które pozwoliłyby mu na nawiązanie walki z Lorenzo. Doktor stracił dziś do niego ponad 0.8 sekundy. Kolejną szansę aby coś poprawić będzie miał jutro, podczas trzeciego treningu zaplanowanego na godzinę 2.55 w nocy z piątku na sobotę.

Wyniki drugiego treningu:

P Nr Zawodnik Zespół Rezultat
1 99 Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP 1:44.731
2 26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team +0.128
3 29 Andrea Iannone Ducati Team +1.312
4 4 Andrea Dovizioso Ducati Team +0.328
5 38 Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 +0.519
6 41 Aleix Espargaró Team Suzuki Ecstar MotoGP +0.617
7 93 Marc Márquez Repsol Honda Team +0.761
8 46 Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP +0.823
9 44 Pol Espargaró Monster Yamaha Tech 3 +0.914
10 8 Héctor Barberá Avintia Racing +1.115
11 35 Cal Crutchlow CWM LCR Honda +1.343
12 45 Scott Redding Estrella Galicia 0,0 Marc VDS +1.640
13 6 Stefan Bradl Aprilia Racing Team Gresini +1.733
14 25 Maverick Viñales Team Suzuki Ecstar MotoGP +1.746
15 43 Jack Miller CWM LCR Honda +1.832
16 68 Yonny Hernández Octo Pramac Racing +1.917
17 9 Danilo Petrucci Octo Pramac Racing +1.919
18 72 Takumi Takahaski Team HRC with Nissin +2.039
19 50 Eugene Laverty Aspar MotoGP Team +2.096
20 69 Nicky Hayden Aspar MotoGP Team +2.203
21 63 Mike Di Meglio Avintia Racing +2.243
22 19 Álvaro Bautista Aprilia Racing Team Gresini +2.365
23 21 Katsuyuki Nakasuga Yamaha Factory Racing Team +2.488
24 76 Loris Baz Forward Racing +2.895
25 24 Toni Elias Forward Racing +3.841
26 15 Alex de Angelis E-Motion IodaRacing Team +4.038
27 64 Kausuke Akiyoshi AB Motoracing +3.247

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze