Powrót Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski

85 aut pojawi się na starcie wyścigów Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, których nowy sezon rozpocznie się w ten weekend na Torze Poznań.

Tegoroczną nowością jest tzw. „Hour Race”, czyli godzinny wyścig ze zmianą kierowców, mogący przypominać swoim formatem zawody Blancpain Sprint Series. Lista zgłoszeń tego wyścigu jednak nie jest jeszcze znana.

Rywalizację w sobotnie południe zainauguruje klasa 1 WSMP, w której nie ostały się żadne z mocniejszych aut 1A, a stawkę 1N stanowić będzie zaledwie sześć maszyn. Zabraknie także aktualnych mistrzów obu grup, którzy przenieśli się do innych klas.

Mikołaj Jóźwiak po triumfie w 1N przesiadł się do Renault Clio i będzie walczyć o czołowe miejsca w klasie 2, która będzie liczyć osiem samochodów. Ponownie zabraknie jednak obrońcy tytułu, wobec czego groźni będą dwaj wicemistrzowie – Tomasz Matuszkiewicz i Gracjan Ambrozik.

Wspólnie z klasą 2 tor będzie dzielić klasa 3, w której zobaczymy siedem aut. Ubiegłoroczną rywalizację zdominowała Honda, jednak zabraknie mistrza Jakuba Sudoła. Swoją CR-Z ma natomiast przygotowaną Jakub Wyszomirski, z którym za kierownicą Lotusa będzie walczyć Karol Jodko-Kamiński.

Do klas 2 i 3 należy dołączyć historyczne auta z klas 6 i 7, żeby razem stworzyć stawkę 25 aut do dwóch wyścigów tego weekendu. W klasie 6 do obrony tytułu przystąpi Łukasz Rawecki za kierownicą BMW 320 E21, a w klasie 7 Andrzej Moskalik w Lancii Delta.

Tradycyjnie już jeden samochód wystartuje w klasie 4 i będzie on podpięty pod wyścigi dywizji 4 i 5. W tej drugiej nikogo nie znajdziemy, pierwsza jest natomiast bardzo interesująca. Trzy pucharowe Porsche 911 wystawi zespół GT3 Poland, by walczyć z Dawidem Bokiejem w BMW M3 w najszybszej podgrupie aut o objętości silnika powyżej 3,5 litra. W tym zakresie mieszczą się znane już z torów BMW M3 czy Mitsubishi Lancer X, a także Opel Calibra Bernarda Budziaka i debiutujący w WSMP pucharowy Volkswagen Golf, za kierownicą którego zasiądzie Dominik Kotarba-Majkutewicz. W grupie do dwóch litrów będzie startować Adam Rzepecki w Seacie León Supercopa.

23 kierowców wystartuje w pierwszej tegorocznej rundzie BMW is CUP. W tym roku samochody pucharowe znacząco się zmieniły – ustandaryzowane zostały zawieszenie i hamulce, zmieniono także dostawcę opon, co powinno zacieśnić stawkę. Na jej czoło będzie próbował się wysunąć Mateusz Bartkowiak, który przesiadł się z modelu E30 do E36 i połączył siły z Jackiem Cichopkiem w CichopekProgresstechRacing. W klasyfikacji zespołowej będą się musieli oni zmierzyć m.in. z This is Sparta Racing Team i Auto-Lider Racing. W pucharze znajdziemy nie tylko kierowców pierwszej trójki, ale także kierowców znanych z innych aut, jak widziany wielokrotnie za kierownicą Alfy Romeo Piotr Bany, czy mistrz 1A Karol Wyka.

Lista startowa BMW is CUP

W dwóch grupach łącznie znajdziemy 18 aut Maluch Trophy. Tam Michał Ghany i Jacek Chojnacki będą próbowali dogonić Konrada Tadlę, który zdominował ubiegłoroczną rywalizację.

Sezon 2015 WSMP rozpocznie się w ten weekend i zakończy na początku października na Torze Poznań. Relacje ze wszystkich wyścigów przeczytacie w magazynie Rally and Race.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze