Mateusz Bartkowiak po starcie z dziewiątego pola przebił się przez stawkę i odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie BMW IS CUP. Ósma pozycja Artura Obuchowskiego wystarczyła, by zagwarantował on sobie tytuł Mistrza Polski.
Po starcie prowadzenie objął ruszający z drugiego pola Wojciech Smorawiński, przed Krzysztofem Ratajczakiem i Sławkiem Virnikiem. Ci zderzyli się ze sobą w trzecim zakręcie, przez co Virnik zakończył wyścig, a Ratajczak spadł na koniec stawki.
Zamieszanie wykorzystali Mateusz Bartkowiak i Robert Boruszak, którzy przebili się na pierwszym okrążeniu na drugie i trzecie miejsce. Czwarty jechał Karol Wyka, przed Arturem i Marcinem Lempertem, Robertem Hudziakiem, Arturem Obuchowskim, Markiem Leśnikiem i Mateuszem Tokarskim. Tokarski wkrótce wyprzedził Leśnika, za którym na trzecim kółku już znajdował się Ratajczak.
Na kolejnym okrążeniu Smorawiński stracił prowadzenie, oddając je w ręce Bartkowiaka, który utrzymał je już do linii mety, finiszując cztery sekundy przed Boruszakiem, pomimo problemów technicznych z jego samochodem, które uwidaczniał ciągnąc za swoimi plecami chmurę dymu.
Do walki włączył się Tokarski, wyprzedzając broniącego przewagi punktowej Obuchowskiego, a następnie Hudziaka. Obuchowski nie stawiał również oporu ścigającemu czołówkę Ratajczakowi, lecz sam znalazł się przed Hudziakiem. Ratajczak z Tokarskim stoczyli pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Ratajczak, obaj wyprzedzili także Artura Lemperta.
W trakcie kiedy ta dwójka ścigała Marcina Lemperta, Hudziak wyprzedził Obuchowskiego, ale ten odzyskał miejsce dwa kółka później. Ratajczak i Tokarski wkrótce wyprzedzili Lemperta i ruszyli w pogoń za Wyką. Ratajczakowi udało się go wyprzedzić przed ostatnim okrążeniem, by stanąć na podium, Tokarski z kolei musiał zadowolić się piątym miejscem.
Ósma pozycja Artura Obuchowskiego wystarczyła, by zapewnił on sobie tytuł Mistrza Polski BMW IS CUP. Ustępujący mistrz Mateusz Bartkowiak dzięki wygraniu ostatniego wyścigu sezonu, zakończył go na drugim miejscu w klasyfikacji, z 5-punktową stratą. Zepchnął on na trzecie miejsce Mateusza Tokarskiego, który w swoim debiutanckim sezonie zajął trzecie miejsce, przed Krzysztofem Ratajczakiem.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Rezultat | |
1 | 301 | Mateusz Bartkowiak | CichopekProgresstechRacing | BMW E36 Coupe M44 | 15 okr. | |
2 | 313 | Robert Boruszak | OMM-Team | BMW E30 Coupe M44 | + 4,159 | |
3 | 303 | Krzysztof Ratajczak | BMW E30 Coupe M44 | + 4,609 | ||
4 | 324 | Karol Wyka | Bany Motorsport | BMW E36 Coupe M44 | + 6,224 | |
5 | 307 | Mateusz Tokarski | Alles Supercar Racing Team | BMW E36 Sedan M44 | + 7,524 | |
6 | 304 | Marcin Lempert | Stolarz-Lempert | BMW E30 Sedan M44 | + 8,858 | |
7 | 305 | Artur Lempert | Stolarz-Lempert | BMW E30 Sedan M44 | + 13,534 | |
8 | 314 | Artur Obuchowski | BMW E30 Coupe M44 | + 16,749 | ||
9 | 318 | Wojciech Smorawiński | Smorawiński Motorsport | BMW E30 Coupe M44 | + 28,803 | |
10 | 325 | Marek Leśnik | Auto-Lider Racing Team | BMW E36 Sedan M42 | + 36,288 | |
11 | 323 | Michał Całek | This is Sparta Racing Team | BMW E36 Coupe M44 | + 42,680 | |
12 | 309 | Robert Hudziak | Auto-Lider Racing Team | BMW E30 Coupe M44 | + 44,148 | |
13 | 315 | Bartosz Krysmann | Auto-Lider Racing Team | BMW E30 Coupe M44 | + 47,784 | |
14 | 321 | Michał Pluciński | BMW E30 Coupe M42 | + 1:02,174 | ||
15 | 310 | Karol Ślisiński | BMW E30 Coupe M44 | + 1:02,809 | ||
16 | 317 | Piotr Bany | Bany Motorsport | BMW E36 Coupe M44 | + 1:04,273 | |
17 | 340 | Filip Pająk | BMW E36 Coupe M44 | + 1:29,927 | ||
18 | 306 | Marcin Białczyk | Alles Supercar Racing Team | BMW E36 Sedan M44 | + 1:45,315 | |
19 | 312 | Szymon Waśkowski | BMW E30 Coupe M42 | + 1:55,651 | ||
20 | 311 | Jacek Cichopek | CichopekProgresstechRacing | BMW E36 Compact M44 | + 2 okr. | |
DSK | 308 | Sławek Virnik | Alles Supercar Racing Team | BMW E30 Coupe M44 | ||
NST | 302 | Chrystian Roos | Auto-Lider Racing Team | BMW E36 Sedan M42 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.