Bartkowiak wygrywa, Obuchowski mistrzem BMW IS CUP

Mateusz Bartkowiak po starcie z dziewiątego pola przebił się przez stawkę i odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie BMW IS CUP. Ósma pozycja Artura Obuchowskiego wystarczyła, by zagwarantował on sobie tytuł Mistrza Polski.

Po starcie prowadzenie objął ruszający z drugiego pola Wojciech Smorawiński, przed Krzysztofem Ratajczakiem i Sławkiem Virnikiem. Ci zderzyli się ze sobą w trzecim zakręcie, przez co Virnik zakończył wyścig, a Ratajczak spadł na koniec stawki.

Zamieszanie wykorzystali Mateusz Bartkowiak i Robert Boruszak, którzy przebili się na pierwszym okrążeniu na drugie i trzecie miejsce. Czwarty jechał Karol Wyka, przed Arturem i Marcinem Lempertem, Robertem Hudziakiem, Arturem Obuchowskim, Markiem Leśnikiem i Mateuszem Tokarskim. Tokarski wkrótce wyprzedził Leśnika, za którym na trzecim kółku już znajdował się Ratajczak.

Na kolejnym okrążeniu Smorawiński stracił prowadzenie, oddając je w ręce Bartkowiaka, który utrzymał je już do linii mety, finiszując cztery sekundy przed Boruszakiem, pomimo problemów technicznych z jego samochodem, które uwidaczniał ciągnąc za swoimi plecami chmurę dymu.

Do walki włączył się Tokarski, wyprzedzając broniącego przewagi punktowej Obuchowskiego, a następnie Hudziaka. Obuchowski nie stawiał również oporu ścigającemu czołówkę Ratajczakowi, lecz sam znalazł się przed Hudziakiem. Ratajczak z Tokarskim stoczyli pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Ratajczak, obaj wyprzedzili także Artura Lemperta.

W trakcie kiedy ta dwójka ścigała Marcina Lemperta, Hudziak wyprzedził Obuchowskiego, ale ten odzyskał miejsce dwa kółka później. Ratajczak i Tokarski wkrótce wyprzedzili Lemperta i ruszyli w pogoń za Wyką. Ratajczakowi udało się go wyprzedzić przed ostatnim okrążeniem, by stanąć na podium, Tokarski z kolei musiał zadowolić się piątym miejscem.

Ósma pozycja Artura Obuchowskiego wystarczyła, by zapewnił on sobie tytuł Mistrza Polski BMW IS CUP. Ustępujący mistrz Mateusz Bartkowiak dzięki wygraniu ostatniego wyścigu sezonu, zakończył go na drugim miejscu w klasyfikacji, z 5-punktową stratą. Zepchnął on na trzecie miejsce Mateusza Tokarskiego, który w swoim debiutanckim sezonie zajął trzecie miejsce, przed Krzysztofem Ratajczakiem.

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 301 Mateusz Bartkowiak CichopekProgresstechRacing BMW E36 Coupe M44 15 okr.
2 313 Robert Boruszak OMM-Team BMW E30 Coupe M44 + 4,159
3 303 Krzysztof Ratajczak BMW E30 Coupe M44 + 4,609
4 324 Karol Wyka Bany Motorsport BMW E36 Coupe M44 + 6,224
5 307 Mateusz Tokarski Alles Supercar Racing Team BMW E36 Sedan M44 + 7,524
6 304 Marcin Lempert Stolarz-Lempert BMW E30 Sedan M44 + 8,858
7 305 Artur Lempert Stolarz-Lempert BMW E30 Sedan M44 + 13,534
8 314 Artur Obuchowski BMW E30 Coupe M44 + 16,749
9 318 Wojciech Smorawiński Smorawiński Motorsport BMW E30 Coupe M44 + 28,803
10 325 Marek Leśnik Auto-Lider Racing Team BMW E36 Sedan M42 + 36,288
11 323 Michał Całek This is Sparta Racing Team BMW E36 Coupe M44 + 42,680
12 309 Robert Hudziak Auto-Lider Racing Team BMW E30 Coupe M44 + 44,148
13 315 Bartosz Krysmann Auto-Lider Racing Team BMW E30 Coupe M44 + 47,784
14 321 Michał Pluciński BMW E30 Coupe M42 + 1:02,174
15 310 Karol Ślisiński BMW E30 Coupe M44 + 1:02,809
16 317 Piotr Bany Bany Motorsport BMW E36 Coupe M44 + 1:04,273
17 340 Filip Pająk BMW E36 Coupe M44 + 1:29,927
18 306 Marcin Białczyk Alles Supercar Racing Team BMW E36 Sedan M44 + 1:45,315
19 312 Szymon Waśkowski BMW E30 Coupe M42 + 1:55,651
20 311 Jacek Cichopek CichopekProgresstechRacing BMW E36 Compact M44 + 2 okr.
DSK 308 Sławek Virnik Alles Supercar Racing Team BMW E30 Coupe M44
NST 302 Chrystian Roos Auto-Lider Racing Team BMW E36 Sedan M42

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze