Podsumowanie rundy na Mugello

Nicola Baldan i Niccolò Mercatali odnieśli zwycięstwa podczas trzeciej tegorocznej rundy serii EuroV8, która została rozegrana w ostatni weekend na włoskim torze Mugello.

Kwalifikacje

Pole position przypadło Maxowi Mugelli, który wcześniej zdominował także obie sesje treningowe. Toskańczyk był o prawie pół sekundy szybszy od kolegi z zespołu Maurizio Copettiego w BMW M3 E92, które w ten weekend korzystało z wagi obniżonej o 20 kg.

Nicola Baldan wywalczył trzecie pole swoim Mercedesem C63 AMG Coupe po świetnym wykorzystaniu tunelu aerodynamicznego za szefem zespołu Nico Caldarolą. Tuż za Włochem znalazł się Tomas Kostka w Audi RS 5.

Trzeci rząd przypadł w udziale Davide Stancherisowi w Audi oraz Domenico Schiattarelli w Chevrolecie Lumina. Niccolò Mercatali rozpoczął pierwszy wyścig z siódmego pola obok kolejnego zawodnika Audi - Ermanno Dionisio.

Natomiast za Mercedesem Diego Romaniniego Mercedes znalazł się lider serii Francesco Sini w Chevrolecie Camaro. Włoch w trakcie kwalifikacji nie był w stanie poprawić swojego czasu z treningów, co sugeruje, że dopiero dziesiąte miejsce było wynikiem problemów.

Sesja była dość zacięta – Mugelli, który ustanowił swój czas na początku sesji, zjechał do boksów i przyglądał się poczynaniom rywali. Kierowca BMW wrócił na cztery minuty przed końcem i poprawił swój wynik o osiem dziesiątych sekundy, czy zapewnił sobie pierwsze pole position w tym sezonie.

Poz Kierowca Samochód Czas/strata
1 Max Mugelli 1:57.322
2 Mauro Copetti +0.451
3 Nicola Baldan +0.651
4 Tomas Kostka +0.671
5 Davide Stancheris +1.195
6 Dominico Schiattarella +1.223
7 Niccolò Mercatali +1.364
8 Ermanno Dionisio +1.411
9 Diego Romanini +1.970
10 Francesco Sini +2.230

Wyścig 1

Kierowca Roma Racing Team, Nicola Baldan w Mercedesie C63 AMG Coupé wygrał pierwszy wyścig w Mugello. Na podium finiszowali także Max Mugelli w BMW oraz Domenico Schiattarella w Chevrolecie Lumina.

Baldan objął prowadzenie już na starcie wyprzedzając ruszjącego z pole position Mugellego oraz jego partnera z BMW Team Dinamic Maurizio Copettiego. Pod koniec pierwszego kółka Schiattarella awansował na trzecią pozycję przed Copettiego, za którym jechali Diego Romanini w Mercedesie, Tomas Kostka w Audi, Niccolò Mercatali w BMW oraz Davide Stancheris w kolejnym Audi RS5.

Po czterech kółkach znany ze startów w ETCC Romanini użył całej mocy swojego Mercedesa, aby wyprzedzić Copettiego, który później zaliczył kontakt ze Stancherisem, gdy obaj walczyli o piątą lokatę. W dalszej części wyścigu BMW Copettiego obróciło się, przez co Włoch spadł na ósme miejsce.

Tymczasem oba Audi jechały za tylnym zderzakiem Romaniniego, ale nie były w stanie go wyprzedzić. Interesująca i czysta walka między dwoma RS5 została zakończona, kiedy Stancherisa dopadły problemy mechaniczne. Wkrótce z rywalizacji z tego samego powodu wypadł jego zespołowy partner Ermanno Dionisio.

Baldan liderował przed szarżującym Mugellim, podróżującym samotnie na trzecim miejscu Schiattarellą oraz Romaninim, Kostką, Copettim i Mercatalim. Kierowcy BMW kilkukrotnie zamieniali się pozycjami, ale ostatecznie Copetti uciekł Mercataliemu, by później wyprzedzić także Kostkę zajmując piąte miejsce.

Do flagi w szachownicę nie nastąpiły już żadne zmiany i Baldan odniósł pierwsze zwycięstwo w serii dobrze broniąc się przed Mugellim, który dowiózł mocną drugą pozycję w swoim domowym wyścigu. Schiattarella zdobył kolejne podium swoim niemłodym Chevroletem Luminą, natomiast Romanini dojechał czwarty przed BMW Copettiego. Kostka był szósty, a za nim uplasowali się Mercatali i Leonardo Baccarelli, który dzięki ósmej pozycji zapewnił sobie pole position do drugiego wyścigu. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Gianni Giudici i Domiziano Giacon.

Lider klasyfikacji Francesco Sini wycofał się z powodu awarii mechanicznej, wobec czego do drugiego wyścigu ruszał z końca stawki.

Poz Kierowca Samochód Rezultat/strata
1 Nicola Baldan 14 okrążeń
2 Max Mugelli +0.629
3 Dominico Schiattarella +10.017
4 Diego Romanini +20.919
5 Mauro Copetti +21.170
6 Tomas Kostka +21.768
7 Niccolò Mercatali +21.786
8 Leonardo Baccarelli +1:54.297
9 Gianni Giudici +1 okr.
10 Domiziano Giacon +1 okr.

Wyścig 2

Niccolò Mercatali wygrał drugi wyścig na Mugello dając BMW pierwszy triumf w tym roku. Na drugim miejscu dojechał zwycięzca pierwszego wyścigu Nicola Baldan, a podium ponownie uzupełnił Domenico Schiattarella.

Już na starcie prowadzenie objłą Mercatali, za którym jechali Schiattarella, Ermanno Dionisio i ruszający z pierwszego pola Leonardo Baccarelli. Kiedy Dionisio próbował Schiattarellę doszło między nimi do kontaktu i obrotu Chevroleta. Schiattarella wrócił do rywalizacji na siódmym miejscu, tuż przed kolegą z ekipy Solaris Motorsport Francesco Sinim. Reprezentujący Audi Sport Italia Tomas Kostka był zamieszany w incydent z Baccarellim kiedy podczas walki doszło między nimi do lekkiego kontaktu w ostatnim zakręcie.

Wkrótce potem Schiattarella dobrym manewrem w pierwszym zakręcie wyprzedził Audi Stancherisa, a następnie także Mugellego i Copettiego w BMW awansując na czwarte miejsce. Tymczasem Dionisio i Mercatali rozpoczęli walkę o prowadzenie, ale została ona przerwana po wypadku Siniego i wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Kierowca Camaro na wyjściu z zakrętu uderzył w bandę I poważnie rozbił swój samochód, ale jemu samemu nic się nie stało.

Po restarcie Baldan, Dionisio i Schiattarella rozpoczęli interesującą walkę – przez ponad pół okrążenia Audi i Chevrolet jechały obok siebie tuż za tylnym zderzakiem C63 AMG Coupé. Dzięki tej walce liderujący Mercatali zbudował sporą przewagę nad Baldanem. Także Maurizio Copetti i Davide Stancheris toczyli walkę – tym razem o piąte miejsce.

Pomimo świetnego tempa na ostatnich okrążeniach Baldan nie był w stanie zbliżyć się do Mercataliego i ostatecznie finiszował na drugim miejscu. Schiattarella i Dionisio zacięcie walczyli o trzecie miejsce, które przypadło w udziale byłemu kierowcy Formuły 1. Dionisio spadł także za Mugellego, który dojechał czwarty. Piąty Dionisio, szósty Stancheris i siódmy Copetti finiszowali niemal równocześnie mieszcząc się w sześciu setnych sekundy. Tomas Kostka doprowadził nieco uszkodzone Audi RS5 na ósmej pozycji, a jako ostatni został sklasyfikowany dziewiąty Giacon.

Na pozycję lidera klasyfikacji generalnej EuroV8 awansował Baldan i utrzyma ją co najmniej przez miesiąc – do czasu kolejnej rundy, którą zaplanowana na 22. czerwca w Brnie.

Poz Kierowca Samochód Rezultat/strata
1 Niccolò Mercatali 13 okrążeń
2 Nicola Baldan +2.463
3 Dominico Schiattarella +3.640
4 Max Mugelli +4.028
5 Ermanno Dionisio +9.204
6 Davide Stancheris +9.205
7 Mauro Copetti +9.259
8 Tomas Kostka +37.995
9 Domiziano Giacon +1:15.856

Źródło: www.TouringCarTimes.com, www.TouringCarTimes.com, www.TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze